Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Gör väl i sak ingen större skillnad gällande gruppledarrollen. Henrik Vinge kommer säkert göra det bra och kunna lägga mer engagemang på rollen än sin företrädare som haft mycket för sig både inom och utom partiet som tagit mycket tid.
Det blir mer intressant om SD och Mattias Karlsson kan få ut något av hans nya roller. Det har som han själv säger länge talats om sådant som initiativ för studenter, arbetarrörelse, tankesmedja, nya forum och mötesplatser för Sverigedemokrater och konservativa/nationalister med mera. Men det har än så länge inte hänt så mycket i slutändan. Det är verkligen på tiden att man får något gjort nu om Mattias Karlsson ska leda detta arbete. Att en så högt uppsatt ska leda arbetet tyder väl på att man tänker få det gjort nu en gång för alla förhoppningsvis.
Jag vet inte hur pass bra kontakter du har in i SD-toppen vilka de nuförtiden är. En sak som jag själv lite undrar över är hur pass kul och trevligt det är att vara i den nuförtiden? Jag skulle nog gissa för min del trist och andefattigt. Det verkar ju vara ganska dåligt med tillväxten av nya i SD som vill påverka den politiska inriktningen utan det verkar mest vara politiska broilers som gör karriär. Jag tror för min del att Mattias Karlsson tröttnat på att befinna sig i en så andefattig miljö. Det lilla jag vet om honom så är han en politiskt tänkande person och det kan ju inte vara särskilt stimulerande längre i SD-toppen.
En lite kul grej. Är det ingen liten uppfinningsrik och skämtsam SD-are som anmält Jimmie Åkesson som uteslutningsärende för nidvisorna om Palme på finlandsbåten? Det där borde ju ändå varit en solklar uteslutning. Eller hur?