2019-04-13, 00:38
Medlem
SvampDamp.s avatar
”Polisen fångade in en man som flydde från en bil på Hässleholmen. På sig hade den misstänkte kokain.
Det var på fredagskvällen som en bilist försökte dra ifrån polisen.

Föraren och en passagerare dumpade fordonet.

– De hoppade ur och sprang iväg, säger Johan Ahrne, stationsbefäl vid polisen i Borås.

Polisen fångade in passageraren som hade ett antal gram kokain på sig”
Citera
2019-04-13, 01:51
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Märkligt att få vet så himla lite när Borås ändå är så otroligt litet som det är.

http://www.bt.se/boras/just-nu-tungt-belastad-42-aring-anhallen-efter-skjutningen-pa-norrby/

Står ju Dock tydligt i artikeln; ”granne”

Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Ahhmm. . Jag brukar vara där ganska ofta , köper snus.
Har själv bott i området som liten på 70 talet , och i just parkstaden på slutet 80 tal - 94.

Får odla på mig lite skägg bara nu för tiden (så smälter man in i omgivningen).
Jag ser ju ut att komma från balkan.

Hmmm , Norrby mötesplats serverar fika "billigt billigt" ska ta och åka dit någon dag efter helgen.
Där brukar de också ha bra information.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Där satsar iaf jag mina slantar på.

Sen kan man väl få kollat Häktningsframställan?
Samtliga kan läsa igenom de nya inlägg som framförts i tråden. Då inläggen inte direkt är riktade mot en specifik, vill jag citera er alla så att ni kan se att jag uppdaterat.
Citera
2019-04-13, 11:25
Medlem
Om du vill hämta dagboksblad angående S***o, tror jag han måste häktas först.

Sitter han anhållen än och tror ni han släpps fri eller väntar häktning de närmaste dagarna? Vilka brott var det han var misstänkt för? Isåfall kan man hämta ut häktningsframställan nu under veckan. Står tidigare i tråden hur den allmänna processen ser ut när det gäller att maila och begära ut dokument.
Senast redigerad av Frestadius 2019-04-13 kl. 12:03.
Citera
2019-04-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Skärpa mig? Du skämmer ut dig själv. De flesta drogtransporterna i Borås förs mellan Sjöbo och Hässleholmen. Iallafall när det handlar om större mängder kokain och hasch. Ett närområde (Alideberg) har också mycket samröre med denna narkotikan. Såframt du inte besitter Stensäkra källor på detta, tycker jag inte du ska yttra dig! Har förfan polare som knarkar o bor där. Känt folk i Borås hela mitt liv.

Jag knarkar och bor här, du kan inte försöka smutskasta Tullen. Finns langare överallt nuförtiden, det säger jag inte emot men kom inte hit och säg att Tullen är ett ghetto. Du bor inte här så vafan vet du? Och kan du verkligen lita på dina pundar polare? Öppna en bok
Citera
2019-04-13, 12:10
Medlem
Citat:
De som jag talat med hade inte hört någonting om honom på ett par veckor. Han (so**o) tycks också ha varit rätt ”jagad” av både myndigheter och andra nyckelpersoner, vilka som fortfarande är okända. GM på Norrbyskjutningen var väll förövrigt i 45-års åldern?

Nu sätter jag stopp för dig, din och Fiddlebacks misinformation får fan källkritiken att vända i graven. Smuts.

Skottlossningen på Norrby ägde rum pga familjebråket som hade vart några dagar innan, en kille blev irriterad och sköt mot sin systersson och de som såg det eller känner folk som såg det vet mycket väl vem det var. (S)

Det fiddleback tror med taxibilar händer mer i Malmö, sett 1 enda gul taxibil bli stannad här i stan och då har jag bott här snart över 28 år. Den gula taxibilen har ingenting med själva skottlossningen att göra även om det nu är sant att det satt massa "springpojkar" i den så har dom som sagt fortfarande ingenting med skottlossningen att göra.

Nämnvärda platser: Norrby, Hulta, Hässleholmen. Finns droger i hela Borås såklart men dessa 3 platser är de enda av värde att nämna. Jag menar om folk från Brämhult köper kokain ska man säga att Brämhult håller på att gå ner sig då och kalla det ghetto? Nej, så käften om ert jävla Sjöbo, Tullen, Trandared o Göta, det är arbetarklassen som är majoritet i dessa stadsdelar, inte underklassen.

Skärp till er nu gossar, bor ni ens i stan?

Mvh
Citera
2019-04-13, 12:16
Medlem
Citat:
Updataterar med delvis aktuell information :

http://www.bt.se/boras/14-aring-overfallen-kan-vara-ny-ranvag-var-vaksam/

Som tidigare nämnts förekommer det konflikter i Sjöboområdet. Vill påpeka detta då vi förövrigt samtalar kring de händelser som utspelar sig mellan diverse gäng, ungdomar och nätverk i Boråstraktens utsatta områden.

Kort sagt får vi läsa att en 14 åring rånas i samband med överfall av två gärningsmän i 15 och 20-årsåldern på Sjöbo.

I samma inlägg får vi även veta att: Händelsen liknar flera av de rån som skett i Boråsområdet under de senaste veckorna”.

Den 29 mars 2019 (En vecka och några dagar innan rånet mot 14 åringen) publicerade BT en artiklar där man pratar om hur ”flera rån under samma vecka” skett. http://www.bt.se/boras/flera-ran-i-boras-pa-mindre-an-en-vecka-bor-vara-extra-vaksam/

Vet inte om ni som är aktiva i tråden har sett något av dessa nyhetsreportage, men det finns i min mening ett stigma av intresse samt relevans ur ett generellt perspektiv.

Jag har en mindre teori med vilka spekulationer som måste bekräftas. Dock hoppas jag på att utveckla en tankegång och lägga ut ett diskussionsunderlag för ett fortsatt samtalande kring händelserna.

Gärningsmännen som rånade 14-åringen var 15 år och den andra i 20-årsåldern. Somaliern ”offret” som besköts på Norrby av den tungt belastade 42-åringen, anges i BT vara 22 år gammal.

Finns det en möjlighet att det kan vara samma person? Rent hypotetiskt alltså.

Trots det 22-åriga ”offret” är/var bosatt i Norrby, är det inte helt osannolikt att han kan ha befunnit sig i Sjöbo vid det tillfället. Låt oss säga att informationen kom till 42-åringen (som är/var granne med honom) och dessutom redan hade 25 avsnitt i brottsregistret, finns det möjlighet att han inte drog sig för att sänka honom. Då han redan hade tendenser att fortsätta begå brott vill säga. Det är trots allt en tungt kriminell person med erfarenhet vi talar om!

Missa 2 skott på några meter, låter otroligt erfaret.
Citera
2019-04-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyochUsch
Nu sätter jag stopp för dig, din och Fiddlebacks misinformation får fan källkritiken att vända i graven. Smuts.

Skottlossningen på Norrby ägde rum pga familjebråket som hade vart några dagar innan, en kille blev irriterad och sköt mot sin systersson och de som såg det eller känner folk som såg det vet mycket väl vem det var. (S)

Det fiddleback tror med taxibilar händer mer i Malmö, sett 1 enda gul taxibil bli stannad här i stan och då har jag bott här snart över 28 år. Den gula taxibilen har ingenting med själva skottlossningen att göra även om det nu är sant att det satt massa "springpojkar" i den så har dom som sagt fortfarande ingenting med skottlossningen att göra.

Nämnvärda platser: Norrby, Hulta, Hässleholmen. Finns droger i hela Borås såklart men dessa 3 platser är de enda av värde att nämna. Jag menar om folk från Brämhult köper kokain ska man säga att Brämhult håller på att gå ner sig då och kalla det ghetto? Nej, så käften om ert jävla Sjöbo, Tullen, Trandared o Göta, det är arbetarklassen som är majoritet i dessa stadsdelar, inte underklassen.

Mvh

Håller helt med om det fetmarkerade. Det var ju sprängning i Norrmalm för inte så länge sen. Det är ju inte direkt "underklass"-område. Bara för det kan man ju inte gå runt och påstå att Norrmalm är ett ghetto. Sjöbo, Göta & Trandared är helt normala stadsdelar med mestadels folk som arbetar och gör rätt för sig.
Citera
2019-04-13, 14:02
Avslutad
Citat:

Mvh

Bodde på Norrby (Dalbogatan till 1997). Då hörde man om att många talade om och hyllade Brödraskapet.
Grannen som jag hade garageplats jämte talade även om hans nya tatuering och var stolt över den.
Många på Norrby tillhör denna kriminella organisation , nämligen Original Gangsters.
Jag tror inte "lille gubben" - Jag vet att de har och använder sig av gula taxibilar för sina drog försäljningar.

Samtidigt så brukar de även skydda taxibolaget på Norrby.
Finns till och med en tråd om hur "någon" stått utanför detta taxibolag och hotat att döda folk.
Jag vill poängtera och peka på att droghandeln medför även skottlossningar , kanske pga ekonomiska skäl.

Någon som inte betalar , utpressning och misshandel.
Citera
2019-04-13, 16:22
Avslutad
Jag och SvampDamp , och även Pajovs och FyochUsch kan ju intyga att 3 st i denna tråden har sett den gula taxibilen med "springpojkarna". De som levererar droger till arbetarklassen som har majoritet i de andra knark / drog stadsdelarna här i Borås enligt FyochUsch.

Ja det var fint gjort av dig FyochUsch att börja prata om vad du vet , jag ska ta mig en vända till gamla janis livs och Norrby mötesplats nu till veckan som kommer.
Får vi se vad man får höra. Hoppas Polisen läser denna tråden. Kanske drogerna börjar sina / ta slut i Borås snart.
Citera
2019-04-13, 16:55
Medlem
Citat:
Updataterar med delvis aktuell information :

http://www.bt.se/boras/14-aring-overfallen-kan-vara-ny-ranvag-var-vaksam/

Som tidigare nämnts förekommer det konflikter i Sjöboområdet. Vill påpeka detta då vi förövrigt samtalar kring de händelser som utspelar sig mellan diverse gäng, ungdomar och nätverk i Boråstraktens utsatta områden.

Kort sagt får vi läsa att en 14 åring rånas i samband med överfall av två gärningsmän i 15 och 20-årsåldern på Sjöbo.

I samma inlägg får vi även veta att: Händelsen liknar flera av de rån som skett i Boråsområdet under de senaste veckorna”.

Den 29 mars 2019 (En vecka och några dagar innan rånet mot 14 åringen) publicerade BT en artiklar där man pratar om hur ”flera rån under samma vecka” skett. http://www.bt.se/boras/flera-ran-i-boras-pa-mindre-an-en-vecka-bor-vara-extra-vaksam/

Vet inte om ni som är aktiva i tråden har sett något av dessa nyhetsreportage, men det finns i min mening ett stigma av intresse samt relevans ur ett generellt perspektiv.

Jag har en mindre teori med vilka spekulationer som måste bekräftas. Dock hoppas jag på att utveckla en tankegång och lägga ut ett diskussionsunderlag för ett fortsatt samtalande kring händelserna.

Gärningsmännen som rånade 14-åringen var 15 år och den andra i 20-årsåldern. Somaliern ”offret” som besköts på Norrby av den tungt belastade 42-åringen, anges i BT vara 22 år gammal.

Finns det en möjlighet att det kan vara samma person? Rent hypotetiskt alltså.

Trots det 22-åriga ”offret” är/var bosatt i Norrby, är det inte helt osannolikt att han kan ha befunnit sig i Sjöbo vid det tillfället. Låt oss säga att informationen kom till 42-åringen (som är/var granne med honom) och dessutom redan hade 25 avsnitt i brottsregistret, finns det möjlighet att han inte drog sig för att sänka honom. Då han redan hade tendenser att fortsätta begå brott vill säga. Det är trots allt en tungt kriminell person med erfarenhet vi talar om!

Vet du om anhållandet blir till en häktning nu i veckan eller släpps S**so fri tror du?
Citera
2019-04-13, 21:33
Medlem
Någon med uppdatering? Helgen har börjat lugnt och det undras; är det för att misstänkta personer sitter anhållna?
Citera
2019-04-13, 22:15
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Missa 2 skott på några meter, låter otroligt erfaret.

Kanske inte ville träffa eftersom han ska vara farbror till den han sköt mot. Lär ju bli rätt risig stäming mellan bror och syster ifall han mördar hennes son. Kanske avlossade skotten i ett mer skrämmande syfte men vad vet jag.
Sedan skulle även den rånade 14-åringen kunna vara barn till 42-åringen. Verkar ju finnas väldigt liten respekt för varandra i den släkten.

Fast den som mördade flickvän och sedan efter muck dödade även sin mor var väl en äkta svenne om jag minns rätt så den kisen (sitter kanske ännu för mordet på modern) ingår nog inte i den här kalkylen.

Tycker alla i tråden bidrar på ett bra och kompletterande vis. Inte sett ett enda inlägg som skrivit i ren blatteföraktsstil. Iom att buset verkar ha väldigt kort från insikt till handling förstås det att man inte lättvindigt skriver ut namn men när det kommer några fupar kanske pusslet blir lite mer komplett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in