Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 19:03
  #73
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Samlar all spionutrustning, åker till flygplatsen och blir naturligtvis haffad.

Dom hade väl gjort en husrannsakan också, allt det där hade han väl inte med sig.
Citera
2019-04-13, 19:08
  #74
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Dom hade väl gjort en husrannsakan också, allt det där hade han väl inte med sig.
I videon i början på tråden så greps han med 36 minnesenheter, vad jag kommer ihåg.
Citera
2019-04-13, 19:19
  #75
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Om du tittar på den Ecuadorianska Polisens hemsida så ser du att dom gör detta med "alla". Så att det skulle vara någon konspiration där NSA/Ecuador gör detta för att misstänkliggöra Ola får du nog omvärdera.
Tackar för infon! Jag är uppenbart helt okunnig om hur den Ecuadorianska polisen jobbar.
Citera
2019-04-13, 19:21
  #76
Medlem
Något liknande inträffade i Trumps Mar-a-Lago för några dagar sedan

https://www.youtube.com/watch?v=K5AqtRAvwo4
Citera
2019-04-13, 19:32
  #77
Medlem
wwrs avatar
Om detta nu är sant så vill jag även säga att bara ge sig in på att utpressa presidenten i ett sydamerikanskt land verkar extremt märkligt, på gränsen till dumdristigt.

Ecuador är ganska säkert, dock icke kusten, har en hyfsad attityd till utlänningar, för att vara Sydamerika. Men en utlänning är alltid en utlänning. Och en som utpressar en lokalperson kan få många mot sig, kanske även personens fiender. Dessutom presidenten!

Nu vet vi inte allt. Men jag tycker han skall vara glad att han lever.

Åka till Sydamerika och utpressa en president. Grabben har i alla fall cojones men hur är det med tänket?
(FB) Vem är egentligen Ola Bini?
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-13 kl. 19:37.
Citera
2019-04-13, 20:32
  #78
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmedlem
Tror inte Japan skulle vara tillflyktsort OM Ola skulle fly. Mellanlandning på väg till Moskva skulle passa bra iofs.

Annat syfte det vet du?
För att du sitter på hemlig info eller för att du läst någonstans att någon påstått det?
Är det kampsportläger du syftar på?

Färgstark snubbe. Blek aspis goth kodnörd som tränar kampsport världen runt? :-)


Underbar logik! Fiskmås?
Precis, var nog via något lämpligt flyktland. Läser man vad han skriver på Twitter är det rätt uppenbart att han fattar att de är ute efter honom, han är paranoid när Lufthansas bokningssida strular och säger strax innan han grips att Ecuador efterlyst en svensk programmerare i Ecuador för kopplingar till Wikileaks (hur många sådana finns det...)
Citera
2019-04-13, 20:33
  #79
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Svårtippat. Om det stämmer att han avlyssnat presidentens iPhone och deltagit i utpressning är det ju en jättegrej.

Bini verkar jobba för Wikileaks, det tror jag ganska bestämt. I alla fall så bestämt man kan i detta fall.

Men vem stöder Wikileaks? Jag förstår om andra kallar det konspirationsteori, men jag tror Wikileaks är/kan ha blivit en front för USA och dess administration.
(FB) Wikileaks/Assange - en bluff?

Media vet ju det mesta. Expressen skulle inte hylla en spion om han inte jobbade för "rätt" sida. Bini har jobbat i USA. Tekniken att knäcka en iPhone finns där. ThoughtWorks placerade honom i Quito. (De ryska hackarna var väl snygga tjejer som inte verkar spela förstafiolen i dramat. Var de anställda för att ta skulden?)

Jag tippar den oväntade pakten skulle kunna vara:

USA - Wikileaks - Assange/Bini

Man attackerar denna president. Det har ingen betydelse om han är lite mer positiv till USA än Correa var.

Trump mörkar genom att nyligen backa från Wikileaks som han hyllade under valrörelsen.

Disclaimer: Jag medger att detta är vild spekulation.
Med servrar i Ryssland och stöd från FSB är det väldigt uppenbart vilka som ligger bakom Wikileaks.
Citera
2019-04-13, 20:40
  #80
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Nu har UD iaf. bekräftat att han sitter häktad.

https://amp.svt.se/nyheter/utrikes/u...ovad-i-ecuador

Detalj: $230.000 för internettjänster på 4 år. Det är alltså 2Miljoner, 500k/år, adderat då till dom (som jag estimerade, det kan lika väl vara 1Miljon, beroende på hur man reser) 500k på flygresor. Det är 1Miljon om året.
Moskva har pengar till sådant. Ryska pensionärer får svälta ihjäl. Att Bibi just är i Ecuador är ingen tillfällighet, han är där för att hacka sig in och stjäla material för utpressning mot Ecuador. Nu är Assange gripen och då blir Bini det också.
Citera
2019-04-13, 22:01
  #81
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Moskva har pengar till sådant.

USA har ännu mer pengar till sånt.
Citera
2019-04-14, 01:25
  #82
Medlem
Vireks avatar
Kul hur denna sannolikt intelligenta svenska man som arbetar hederligt misstänkliggörs, men IS-krigare behandlas som "hur ska vi hantera dem" i svensk media... herregud
Citera
2019-04-14, 02:13
  #83
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Kul hur denna sannolikt intelligenta svenska man som arbetar hederligt misstänkliggörs, men IS-krigare behandlas som "hur ska vi hantera dem" i svensk media... herregud
Vi får se vart det hela tar vägen. Men anklagelser som att han känner Assange och Patino, kom igen, det är inte olagligt nånstans. Och evidensen på bilden, några böcker, jättehemskt. Och datorprylar. Jaha. Häxjakt var nog rätta ordet.
Citera
2019-04-14, 02:19
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag misstänker att Ola Bini kan bli namnet för dagen men vem är han egentligen? Programmeringsprojekt i Ecuador men mysko verkar det vara.

ett retard om han var parkerad i ecuador, ett korrupt skithål och att han trodde att han inte skulle bli måltavla om hans chef blev utkastad. inte den smartaste, eller där han hoppades åka till ett skitland som japan där mat, luft, vatten och jord fortfarande är radioaktivt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback