2019-04-13, 15:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Nej ditt korkade inavel, på ett sådant larm agerar man som polis i mer utecklade länder. Det är mitt i natten och på en innergård där det rör sig ytterst få tredjepart, man håller huvudet kallt och ropar på förstärkning enligt professionellt polisagerande och inget ptsd-wannabe refererande till trollhättan eller columbine för att suggerera till nåt slags hjältedåd med att lemlästa handikappade.Brittiska kåren, där har pistolbarnen i svenska horhuset mycket att lära från.vilket vapen ? din dumma horunge ?

Du lyssnade uppenbarligen inte alls på åklagarens pk. Det märks på ditt ovanligt korkade svammel.
Poliserna på innergården tog skydd i första läget, och rörde sig bort från den misstänkte.
När E sedan höjde leksaksvapnet mot ena polisen så har man såklart inget annat val till reaktion.

Vidare märks att du har noll koll på andra länders poliskårer.
Hade motsvarande larm existerat i tex London, hade beväpnad polis gått rakt på även där.

Piketen var tillkallad, dom hade tom på eget initiativ börjat förbereda sig då dom redan lyssnar på radion vad som pågår.
Man kan, och ska inte inte vänta på piket/förstärkning i ett läge där en misstänkt beväpnad går runt i ett område där det bor folk, och där det dessutom även existerar en objektmarkör enligt beskrivningen.
Senast redigerad av rotesau 2019-04-13 kl. 15:19.
Citera
2019-04-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han ropade väl inte.

Dessutom hur skulle poliserna veta att han ropade till dem och inte till Eric?
Antar att den han söker ögonkontakt med är den han ropar till. Borde t.om polis fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jo men i somras var det intervju med killen han träffade innan som talade dålig svenska. Han blev väldigt rädd först men förstod att det inte var ett riktigt vapen då Erik satte sig bredvid honom på bänken och att han ville leka. Tror säkert att artikeln finns i tråden någonstans.

här är intervjun https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...han-ville-leka

Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Jag nämnde låååångt innan åtalsbeslutet blev känt att det kunde bli så att en åklagare kunde åtala för att inte vara den som själv tar det friande beslutet.

Så enkelt är det med den saken.

Att ni foliehattars hjärnor inte klara att processa denna skriftliga information är en helt annan sak
Du påstår något du tror .Faktum är att åtal är väckt för det finns brottsmisstanke,inget annat.

Så enkelt är det.
Citera
2019-04-13, 15:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vem är han då åtalad för att vållat annans död? Har du något namn?

Polismannen är åtalad för vållande till annans död. Inte för vållande till downsares död. Jag var ironisk mot en användare som skrev om vad som skulle hända om någon annan än polisen dödade en "downsare". Att den så tragiskt döde killen hade downs gör så vitt jag vet ingenting med polisens nödvärnsrätt.
Citera
2019-04-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Antar att den han söker ögonkontakt med är den han ropar till. Borde t.om polis fatta.

Du påstår något du tror .Faktum är att åtal är väckt för det finns brottsmisstanke,inget annat.

Så enkelt är det.
Det finns minst två artiklar som refererar till att mannen som träffade på ET visst blev rädd av Eriks vapen i ett första skede. Den i Aftonbladet jag länkade till och i något inlägg efter av användaren ren ondska. Tråden går dessutom på rundgång och fler artiklar finns säkert upplagda. Hur vore det om du tog reda på fakta innan du uttalar dig och gör felaktiga påståenden.
Citera
2019-04-13, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77

Så enkelt är det.

Nej.

Att jag påpekat att somliga åklagare kör med strategin VET jag.

Tag dina mediciner farbror
Citera
2019-04-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det finns minst två artiklar som refererar till att mannen som träffade på ET visst blev rädd av Eriks vapen i ett första skede. Den i Aftonbladet jag länkade till och i något inlägg efter av användaren ren ondska. Tråden går dessutom på rundgång och fler artiklar finns säkert upplagda. Hur vore det om du tog reda på fakta innan du uttalar dig och gör felaktiga påståenden.

Han blev först rädd,en normal reaktion när man ser ett vapnen. Förstod dock snabbt att Eric ville leka då han tydligt såg att Eric hade DS.

Frågor på det?
Citera
2019-04-13, 15:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Nej ditt korkade inavel, på ett sådant larm agerar man som polis i mer utecklade länder. Det är mitt i natten och på en innergård där det rör sig ytterst få tredjepart, man håller huvudet kallt och ropar på förstärkning enligt professionellt polisagerande och inget ptsd-wannabe refererande till trollhättan eller columbine för att suggerera till nåt slags hjältedåd med att lemlästa handikappade.Brittiska kåren, där har pistolbarnen i svenska horhuset mycket att lära från.vilket vapen ? din dumma horunge ?

Så du menar att i ett land på 450000 kvadratkilometer ska den vanliga polisen alltid vänta på någon av landets 400 insatspoliser? Du vet väl att den brittiska polisen har ca 8000 insatspoliser som arbetar på en yta som är hälften av Sveriges?

Men ok, om piketen gått in först och E.T hade höjt vapnet mot dem. Tror du att det slutat annorlunda då? (Ja, jag skriver vapnet för det var det som var ingångsvärdet).
Citera
2019-04-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej.

Att jag påpekat att somliga åklagare kör med strategin VET jag.

Tag dina mediciner farbror
Och jag VET det motsatta.

Hur långe är din permision?
Citera
2019-04-13, 15:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Polismannen är åtalad för vållande till annans död. Inte för vållande till downsares död. Jag var ironisk mot en användare som skrev om vad som skulle hända om någon annan än polisen dödade en "downsare". Att den så tragiskt döde killen hade downs gör så vitt jag vet ingenting med polisens nödvärnsrätt.

Om det förelåg en nödvärnsrätt i den uppkomna situationen är en fråga som domstolen har att ta ställning till. Ingenting du skall sitta och avgöra på Flashback.
Citera
2019-04-13, 15:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Om det förelåg en nödvärnsrätt i den uppkomna situationen är en fråga som domstolen har att ta ställning till. Ingenting du skall sitta och avgöra på Flashback.

Jo det ska jag absolut "avgöra" på Flashback! Har du missat att det här är ett diskussionsforum? Vad gör du ens här? Domstolen ska inte avgöra om det förekom nödvärnsrätt i den uppkomna situationen. Den ska pröva om det fanns nödvärnsrätt i slutet av den uppkomna situationen.
Senast redigerad av Blundetto 2019-04-13 kl. 15:58.
Citera
2019-04-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du lyssnade uppenbarligen inte alls på åklagarens pk. Det märks på ditt ovanligt korkade svammel.
Poliserna på innergården tog skydd i första läget, och rörde sig bort från den misstänkte.
När E sedan höjde leksaksvapnet mot ena polisen så har man såklart inget annat val till reaktion.

Vidare märks att du har noll koll på andra länders poliskårer.
Hade motsvarande larm existerat i tex London, hade beväpnad polis gått rakt på även där.

Piketen var tillkallad, dom hade tom på eget initiativ börjat förbereda sig då dom redan lyssnar på radion vad som pågår.
Man kan, och ska inte inte vänta på piket/förstärkning i ett läge där en misstänkt beväpnad går runt i ett område där det bor folk, och där det dessutom även existerar en objektmarkör enligt beskrivningen.

Det är bättre att peppra sovrumsfönster med finkalibrig eld som lyckas träffa en helfigur med <12,5% av skotten? Har du hört uttrycket is i magen någon gång? Piketen var en kvart bort. Inget pågående våld eller hot mot tredje part. Blev det här bra tycker du, eller vill du taktikutveckla?
Citera
2019-04-13, 16:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo det ska jag absolut "avgöra" på Flashback! Har du missat att det här är ett diskussionsforum? Vad gör du ens här? Domstolen ska inte avgöra om det förekom nödvärnsrätt i den uppkomna situationen. Den ska pröva om det fanns nödvärnsrätt i slutet av den uppkomna situationen.

Det är ju du själv som hävdar polisens nödvärnsrätt. Läs igenom dina egna kommentarer innan du postar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in