2019-04-13, 02:23
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Självklart. De har inte bara gamla spelare. Men ett klassiskt gammalt garde som borde vara motiverade för en sista fest

Jonä säkert har du en poäng där men ryssarna är ju inte direkt kända för att vara samspelta. Ta deras hemma VM exempelvis med alla superegon, borde blivit guld, slutade med B-VM kval. Putin sur
Citera
2019-04-13, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tror det blir Lehner. Han är både bäst, ganska ung och hungrig.
Jo, kan vi få Lehner så bör han absolut vara med, antingen som förstemålvakt eller andre. Om Lunkan kommer håller jag honom först.

Skulle se rätt fint ut med;
1. Lundqvist
2. Lehner
3. Någon bra målvakt från SEL, gärna ganska ung
Citera
2019-04-13, 08:27
Medlem
Kan vi börja hoppas på Hedman, Strålman och Hörnqvist?
Citera
2019-04-13, 09:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jonä säkert har du en poäng där men ryssarna är ju inte direkt kända för att vara samspelta. Ta deras hemma VM exempelvis med alla superegon, borde blivit guld, slutade med B-VM kval. Putin sur

Äh, cherry-picking. Ovetjkin har 3 guld, hur gick det till om han inte kan samarbeta med andra spelare? Men om både han och Malkin kommer så visst, kanske man ska sätta dom i olika kedjor.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jo, kan vi få Lehner så bör han absolut vara med, antingen som förstemålvakt eller andre. Om Lunkan kommer håller jag honom först.

Skulle se rätt fint ut med;
1. Lundqvist
2. Lehner
3. Någon bra målvakt från SEL, gärna ganska ung

Den här säsongen sätter jag nog Lehner före Lundqvist. Men visst tar det emot att peta den senare. Får vi ens en av dom har vi en supermålis.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Undrar hur många som är till sina sinnes fulla bruk som hade tippat att TBL skulle starta med två raka torsk? Vad är det som händer? Dom har inte förlorat två raka på nästan ett halvår!

Strålman är skadad så det kan vi nog glömma. Hedman har just kommit tillbaka från skada. Spelar han halvskadad? I så fall kanske TBL håller i honom också. Men Kutjerov till Ryssland och Stamkos till Kanada blir det säkert. Så heja TBL!
Citera
2019-04-13, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den här säsongen sätter jag nog Lehner före Lundqvist. Men visst tar det emot att peta den senare. Får vi ens en av dom har vi en supermålis.
Jo, Lehner vill jag ha till VM. 46 matcher denna säsong för NYI och 93 i räddningsprocent. I playoff har han hittills 94.8 i räddningsprocent. Har dock ej spelat mästerskap för Sverige på A-nivå medans Lunkan har 2 OS medaljer, tre VM medaljer samt brons i World Cup. Kan vi inte få någon av dessa så har ju Anders Nilsson och Magnus Hellberg funkat bra tidigare. Enroth storspelade 2013 och har väl lirat ett par matcher nu inför VM och är säkert ett alternativ till potentiell andremålvakt.

Hörnqvist vill vi ha! 700 NHL-matcher och ~0,62 poäng/match.
Citera
2019-04-13, 09:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jo, Lehner vill jag ha till VM. 46 matcher denna säsong för NYI och 93 i räddningsprocent. I playoff har han hittills 94.8 i räddningsprocent. Har dock ej spelat mästerskap för Sverige på A-nivå medans Lunkan har 2 OS medaljer, tre VM medaljer samt brons i World Cup. Kan vi inte få någon av dessa så har ju Anders Nilsson och Magnus Hellberg funkat bra tidigare. Enroth storspelade 2013 och har väl lirat ett par matcher nu inför VM och är säkert ett alternativ till potentiell andremålvakt.

Hörnqvist vill vi ha! 700 NHL-matcher och ~0,62 poäng/match.

Lehner har ju varit alkis fram till något år sedan. Att han trots det har lyckats spela regelbundet i världens bästa liga.. Och nu när han har spolat kröken så dominerar han. Nä, jag lutar åt att han går först.

Sen tror jag Markström går före alla dom andra du räknar upp.
Citera
2019-04-13, 10:35
Bannlyst
Citat:
Lehner har ju varit alkis fram till något år sedan. Att han trots det har lyckats spela regelbundet i världens bästa liga.. Och nu när han har spolat kröken så dominerar han. Nä, jag lutar åt att han går först.

Sen tror jag Markström går före alla dom andra du räknar upp.
Han är dessutom bipolär, har haft depression(er) och självmordstankar. Starkt som fan att vara så bra som han är. En riktig fighter.

1. Lehner
2. Markström/Enroth/Nilsson
3. SEL/AHL målvakt kanske?
Citera
2019-04-13, 11:46
Medlem
Citat:

Nu är väl Strålman skadad och Hedman precis tillbaka från skada (känner han sig 100?). Så även om de åker ut tror jag tyvärr inte någon av dem kommer komma till VM.
Citera
2019-04-13, 11:46
Medlem
Nu kan man nog börja hoppas på Hedman till VM
Citera
2019-04-13, 13:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Äh, cherry-picking. Ovetjkin har 3 guld, hur gick det till om han inte kan samarbeta med andra spelare? Men om både han och Malkin kommer så visst, kanske man ska sätta dom i olika kedjor. !

Förvisso en smula men ryssarna känns ändå sällan samspelta, dock är jag väl extra färgad i den frågan eftersom Lejonen i regel vinner över ryssen i mästerskap medans Sverige brukar ha problem med dem. Tvärtom gäller ju med Kanada där vi fan aldrig tycks kunna vinna medans ni i regel piskar dem. Spelstil och gammalt hat är nog avgörande faktorer
Citera
2019-04-13, 13:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Nu är väl Strålman skadad och Hedman precis tillbaka från skada (känner han sig 100?). Så även om de åker ut tror jag tyvärr inte någon av dem kommer komma till VM.

Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Nu kan man nog börja hoppas på Hedman till VM

Hoppas inte för mycket. Han missade några matcher just innan slutspelet. Han spelar antagligen småskadad, vilket betyder att han antagligen blir stoppad av klubben om dom åker ur.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förvisso en smula men ryssarna känns ändå sällan samspelta, dock är jag väl extra färgad i den frågan eftersom Lejonen i regel vinner över ryssen i mästerskap medans Sverige brukar ha problem med dem. Tvärtom gäller ju med Kanada där vi fan aldrig tycks kunna vinna medans ni i regel piskar dem. Spelstil och gammalt hat är nog avgörande faktorer

Ryssland brukar vara luriga. Dom liksom åker runt och ser dåliga ut och sen gör dom några bra saker och plötsligt har dom gjort mål. Det passar inte Tre Kronor, som vill kontrollera matcher. Man vaggas in i lugn, sen smäller det.
Citera
2019-04-13, 13:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Aldrig hedman ocj strålman. Om de åker ut så kommer de vara helt knäckta i flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in