2019-04-08, 23:41
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Den hyddan leker man inte med. Måste vara x antal pizzor och öl som passerat den kaggen. Blir nog minde poäng än Timrås denna säsong + en arena som tar 3000 personer. Blir nya KHK, tråkigt enligt mig. Frågan är också hur lätt det blir att locka spelare dit, en bonnhåla, och om de ens har råd att köpa några bra?!?

Tycker det hade varit bättre för SHL med Timrå uppe.
En hyfsad stor arena och Sundsvall är ändå en stad. Tråkigt för SHL.
Citera
2019-04-08, 23:42
Oskarshamn blir nya KHK
Citera
2019-04-08, 23:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Den hyddan leker man inte med. Måste vara x antal pizzor och öl som passerat den kaggen. Blir nog minde poäng än Timrås denna säsong + en arena som tar 3000 personer. Blir nya KHK, tråkigt enligt mig. Frågan är också hur lätt det blir att locka spelare dit, en bonnhåla, och om de ens har råd att köpa några bra?!?

Säkert även lite "whiskey-provning" tillsammans med Åhlund.

Det blir något liknande, men lite sämre skulle jag tro. Får se hur laget ser ut när det är klart. Hoppas att bodensaren Dahlroth får chansen i år. Han var ju i afton märkbart bitter (och samtidigt skadeglad) över att Timrå inte gav honom fortsatt förtroende efter att ha spelat upp laget förra året.
Citera
2019-04-08, 23:45
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
AIK är ju inte direkt ett populärt lag. Är ju sämre än Djurgården på att locka folk till sin egen arena. Mycket sämre till och med.

AIK är från Stockholm. Därmed Sveriges största stad. Min poäng var att vi behöver ha upp populära lag OCH från stora städer.
Citera
2019-04-08, 23:55
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
AIK är från Stockholm. Därmed Sveriges största stad. Min poäng var att vi behöver ha upp populära lag OCH från stora städer.

Varför? Stockholmslagen är värdelösa på att dra folk. Djurgården är bättre än AIK, men fotbollen är mycket större och viktigare där. Då är det fan så mycket bättre att få upp lag som folk är intresserade av.
Senast redigerad av siryessir 2019-04-08 kl. 23:58.
Citera
2019-04-09, 00:24
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Varför? Stockholmslagen är värdelösa på att dra folk. Djurgården är bättre än AIK, men fotbollen är mycket större och viktigare där. Då är det fan så mycket bättre att få upp lag som folk är intresserade av.

Precis heller 3200 på plats i Oskarshamn än 2400 betalade på Hovet som AIK brukar ha i serielunken.
Citera
2019-04-09, 00:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Precis heller 3200 på plats i Oskarshamn än 2400 betalade på Hovet som AIK brukar ha i serielunken.

Pantern!!!

edit: när man kollar upp detta så hade AIK högst snitt i hela HA. 4698. Fler än Rögle med 4424. Pantern snittade 394.
Senast redigerad av BallaKlava 2019-04-09 kl. 00:35.
Citera
2019-04-09, 02:16
Bannlyst
Ett plastlag upp i SHL med massa inköpta norrlänningar och inte en enda egen produkt. En mycket dyster afton, gott folk.
Citera
2019-04-09, 02:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Pantern!!!

edit: när man kollar upp detta så hade AIK högst snitt i hela HA. 4698. Fler än Rögle med 4424. Pantern snittade 394.

Vad har Pantern med detta att göra. Pantern är inte direkt ett populärt lag. Jo 4400 i snitt men 1500 på läktaren en del matcher. Precis som det såg ut uppe i Luleå en del matcher för ett par säsonger sedan 4000 sålda och 2500 på plats men är väl som vanligt alla sitter på kamera sidan.
Citera
2019-04-09, 02:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad har Pantern med detta att göra. Pantern är inte direkt ett populärt lag. Jo 4400 i snitt men 1500 på läktaren en del matcher. Precis som det såg ut uppe i Luleå en del matcher för ett par säsonger sedan 4000 sålda och 2500 på plats men är väl som vanligt alla sitter på kamera sidan.

Var inte så mycket ett svar till dig utan mer en passning till Frölunda-imbecillen som postar om storstadslagens viktighet.

2500 i Delfinen? Tror att du är förvirrad av att läsa artiklar om damlaget eller kanske Gromguttens stollerier. Det har aldrig hänt. Aldrig i närheten av under 4000 i Luleå.
Citera
2019-04-09, 03:58
Medlem
Fyfan vad tråkigt. Timrå. Jävla sopor..

Personligen tycker jag att det är roligare med 1 lag från var stad. 1 från Göteborg, 1 från Stockholm osv. Så ut med Växjö.
Oskarshamn lär ju åka ut direkt ändå men fan vad tråkigt.
Citera
2019-04-09, 05:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Fyfan vad tråkigt. Timrå. Jävla sopor..

Personligen tycker jag att det är roligare med 1 lag från var stad. 1 från Göteborg, 1 från Stockholm osv. Så ut med Växjö.
Oskarshamn lär ju åka ut direkt ändå men fan vad tråkigt.
Fast Växjö är väl en stad? Precis som tex. Göteborg. Hade du nämnt Leksand istället så hade ditt resonemang varit bättre rent språkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in