2019-04-06, 22:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Har försökt avvakta lite nu under vintern i väntan på några bra leasingkampanjer, men tycker mig inte hittat några.

Jag är inriktad på en ekonomisk familjebil som ska ta mig och min familj från punkt a till punkt b, och sedan tillbaka igen. Mitt maxtak är strax under 3000.

- Skoda Fabia combi
Pris: 2500:- (inkl dubbdäck)
Miltal: 2000 mil per år.

- Seat Leon ST
Pris: 2700 (inkl dubbdäck)
Miltal: 2000 mil per år

Vad tror ni? Har kikat på andra bilmärken men tycker ingen kunnat ge samma pris för det milantalet.
Antar att det priset är utan försäkring? Annars är det fint pris tycker jag. Tycker dock du ska "friköpa" däcken. Kolla vad de kostar dig per månad i avtalet. För när du friköper så kan du ju behålla dem till nästa bil och även om du behöver byta däcken p g a slitage. Du har ju då fälgarna. Nu har jag ju köpt min bil, men jag kollade faktiskt på leasing med. Jag räknade ut att det skulle gå jämt upp med att köpa däcken och om jag hade valt leasing så hade jag friköpt vinterdäcken.

Hoppas du inte räknat för snålt på milen, det verkar vara klassiskt att folk faktiskt räknar för lågt på miltalen och det kan ju kosta duktigt vid återlämnandet sedan.
Citera
2019-04-06, 23:25
Medlem
Jag är intresserad av leasing.en bra info är att kolla på car.info där ser du vad din privata bil rullat per år.i mitt fall så blev det nästan 1900 mil per år och tror inte det blir leasing.
Citera
2019-04-07, 14:07
Medlem
Citat:
Denna människa måste vara totalt invalid i skallen.
Vem vill ta över en dyr suv med halva tiden kvar, där ägaren inte verkat bry sig om miltalen alls.
Att gan lämnar tillbaka bilen pga att han köpt mindre bil är skitsnack. Han inser nu att han är totalt värdelös på matte, och kan inte räkna hur långt han har till jobbet.
https://www.blocket.se/stockholm/Jag...?ca=11&w=3

Räknar jag inte fel så så kostar hans "felräkning" kosta nästa person cirkus 11k om denna planerat köra så många mil / månad man tecknat upp sig för så han får nog bjuda på någon extra månad om man vill bli av med den.

Vill man leasa bil så verkar det vara en bra ide att pruta på leasingkontrakt
Senast redigerad av Rabiate Runar 2019-04-07 kl. 14:12.
Citera
2019-04-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amazon1967
Jag är intresserad av leasing.en bra info är att kolla på car.info där ser du vad din privata bil rullat per år.i mitt fall så blev det nästan 1900 mil per år och tror inte det blir leasing.

Varför skulle leasing inte vara intressant bara för att din nuvarande bil rullat 1900 mil/år?
Många avtal startar på 2000 mil, men du kan nästan alltid lägga på mil i avtalet och då betalar du inte alls lika mycket för de extra milen som det hade kostat om du fått betala övermil.

Jag får köra 4000 mil/år med min leasade Golf.
Citera
2019-04-08, 19:19
Medlem
Blocket.ses avatar
Idiotjävel, denna gång kan inte mamma rädda dig!
https://www.blocket.se/stockholm/Aud...?ca=11&w=3
Citera
2019-04-08, 19:23
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Räknar jag inte fel så så kostar hans "felräkning" kosta nästa person cirkus 11k om denna planerat köra så många mil / månad man tecknat upp sig för så han får nog bjuda på någon extra månad om man vill bli av med den.

Vill man leasa bil så verkar det vara en bra ide att pruta på leasingkontrakt

Japp, då får man be om kontanter i handen. Var något pucko för ett tag sedan som erbjöd sig att Swisha 1000kr i månaden.
Leasingtiden ut.
Citera
2019-04-10, 19:52
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Idiotjävel, denna gång kan inte mamma rädda dig!
https://www.blocket.se/stockholm/Aud...?ca=11&w=3
Ha ha ha!!! Idiotfan har kört 1700+ mil på nio månader när det är 1500 mil om året som gäller! Ytterligare ett pundhuvud som inte kan räkna! Hur svårt kan det vara? Sannolikheten att någon vill ta över den är obefintlig!
Citera
2019-04-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha ha!!! Idiotfan har kört 1700+ mil på nio månader när det är 1500 mil om året som gäller! Ytterligare ett pundhuvud som inte kan räkna! Hur svårt kan det vara? Sannolikheten att någon vill ta över den är obefintlig!

Borde ju gå att öka milen i avtalet om man nu kör så pass mycket mer.
Citera
2019-04-11, 16:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizlo
Borde ju gå att öka milen i avtalet om man nu kör så pass mycket mer.
I vissa avtal går det att höja ett snäpp, från t ex 1500 till 2000, medan andra är mer låsta och det blir övermilsdebitering. Men han är kanske för snål eller har inte råd.

Många (idioter) tänker "wow jag kan leasa en fin bil för bara 5000 kr månad" men glömmer att bensin kostar och att även parkering kostar.

En sak är i alla fall klar, han kan inte räkna.
Citera
2019-04-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
I vissa avtal går det att höja ett snäpp, från t ex 1500 till 2000, medan andra är mer låsta och det blir övermilsdebitering. Men han är kanske för snål eller har inte råd.

Många (idioter) tänker "wow jag kan leasa en fin bil för bara 5000 kr månad" men glömmer att bensin kostar och att även parkering kostar.

En sak är i alla fall klar, han kan inte räkna.

Är ganska lockande att knata in i bilhallen och rita på för en ny bil utan att lägga ett öre. En "fälla" likt att man kan köpa tv apparater och all möjlig skit på avbetalning. Inget absolut fel i det men det lockar till att köpa saker man inte har råd med.

Jag är inne på halvtid på min Leasing, ångrar mig inte än iaf. Dock hade det nog räckt med 1000 för 1500 mil/år. Jag hoppas att udermilen kan betala ev skavanker den dagen den ska tillbaka
Citera
2019-04-11, 21:35
Medlem
Har nyligen återlämnat vår första privatleasade bil. Mycket nöjd. Inga oväntade utgifter, bilen var i normalt skick sett till ålder med stenskott och ett par mindre bucklor. Var lite spänd innan efter alla skräckhistorier man hört. Nu blir båda familjens bilar på leasing framöver då jag hur jag än räknar inte får det billigare (eller dyrare) om man köper bilen på avbetalning. Väldigt skönt att slippa osäkerheten i inbytessvärdet som konstigt nog alltid blir mindre än vad jag hoppats på.
Citera
2019-04-11, 23:15
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Ekbrandt
Har nyligen återlämnat vår första privatleasade bil. Mycket nöjd. Inga oväntade utgifter, bilen var i normalt skick sett till ålder med stenskott och ett par mindre bucklor. Var lite spänd innan efter alla skräckhistorier man hört. Nu blir båda familjens bilar på leasing framöver då jag hur jag än räknar inte får det billigare (eller dyrare) om man köper bilen på avbetalning. Väldigt skönt att slippa osäkerheten i inbytessvärdet som konstigt nog alltid blir mindre än vad jag hoppats på.

Fint att det fick smidigt..
Ja, är kravet att bilen ska vara sprillans ny, så blir det dyrt och oekonomiskt hur man än gör och räknar.
Köper man en 3-4 år gammal bil så har mycket värde redan gått förlorat. Man kan fortfarande
få samma modell, som dom bilar som säljs nya. då är risken mindre att grannarna tror du inte har råd med nytt (; typ Golf,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in