Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-03, 20:34
Medlem
InteLagoms avatar
Arbetslös, uttråkad och var tredje dag alkoholist gör att jag kan rekommendera: J.P Wisers whisky från Kanada, en riktigt "smoooth taster" till ett fantastiskt pris. Nackdelen är så klart plastflaskan. Men 125 kr för kvarting modellen, tillsammans med tre glasflasköl: Eriksberg 50 cl, gör att jag håller fortet i min inomhus grotta till ett resonabelt pris. Gick på drygt tvåhundringen jämt med groggvirket: 1.5 liters cocacolan, gör att känslan är gungande i förstaklass.

Tobaksvalet till är: Grov portion snus (vit) och Marlboro Gold cigaretter.

Efter som listtrådar förbjudes behövs en liten utläggning för varför "lonedrinker" dricker som hen gör.

Dela med er!!
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-03 kl. 20:58.
Citera
2019-04-03, 20:50
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Arbetslös, uttråkad och var tredje dag alkoholist gör att jag kan rekommendera, J.P Wisers whisky från Kanada, en riktigt "smoooth taster" till ett fantastiskt pris. Nackdelen är så klart plastflaskan. Men 125 kr för kvarting modellen, tillsammans med tre glasflasköl: Eriksberg 50 cl, gör att jag håller fortet i min inomhus grotta till en resonabelt pris. Gick på drygt tvåhundringen jämt med groggvirket: 1.5 liters cocacolan, gör att känslan är gungande i förstaklass.

Efter som listtrådar förbjudes behövs en lite utläggning för varför "lonedrinker" dricker som hen gör.

Dela med er!!

Ensam-drickare ses ofta ned på av de som vet mindre.
Det är en förlorad konst, inte alla som kan göra det, med värdighet skall tilläggas.

Snus är ett måste, bra musik även det, olika genre, beroende på vilken fas i fyllan hen är.
Citera
2019-04-03, 20:52
Medlem
Amarths avatar
Händer inte så ofta för min del, men när man har haft tuff period av sudier/jobb/younameit så är detta helt underbart. Jag föredrar whisky, gärna rökig. Laphroaig är en favorit och som man kan snutta på i några timmar. Till whiskyn lyssnar jag på musik och spelar något hjärndött datorspel som Binding of Isaac.
Citera
2019-04-03, 20:59
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Arbetslös, uttråkad och var tredje dag alkoholist gör att jag kan rekommendera: J.P Wisers whisky från Kanada, en riktigt "smoooth taster" till ett fantastiskt pris. Nackdelen är så klart plastflaskan. Men 125 kr för kvarting modellen, tillsammans med tre glasflasköl: Eriksberg 50 cl, gör att jag håller fortet i min inomhus grotta till en resonabelt pris. Gick på drygt tvåhundringen jämt med groggvirket: 1.5 liters cocacolan, gör att känslan är gungande i förstaklass.

Efter som listtrådar förbjudes behövs en lite utläggning för varför "lonedrinker" dricker som hen gör.

Dela med er!!

Lustigt, jag köpte några Eriksberg idag som komplement till mina Åbro 7,3. Längre tillbaks i tiden hade jag nog köpt en hela Brännvin Special till snaps och sköljt ner med några billiga starköl.

Snus: Förr General lös, numera hemgjord lös.

Det är viktigt med tilltugg, typ varma mackor. Att dricka på tom mage är verkligen sämst.
Citera
2019-04-03, 21:04
Medlem
NickSonnys avatar
Norrlands funkar
Captain Morgan och cola
Hembränt och Sprite
Citera
2019-04-03, 21:05
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Cuba Libre, ölkorv eller något annat köttigt tilltugg, ost, honung, chips och choklad. Låter kanske lite spretigt men gott + gott = jättegott! Är man riktigt avancerad kan man skära upp en lime till drinken också. Något schysst lössnus eller ett paket röda Lucky Strike. Jäklar, nu blev jag sugen på en solofest, synd att jag är nykterist för tillfället.
Citera
2019-04-03, 21:08
Medlem
När jag sitter och skriver på kvällarna -- men aldrig när jag gör inlägg på Flashback -- kör jag gärna Wiser och Pripps 7,5. Ett perverst fynd som jag har gjort är Explorer Gin(!), som alternativ till smooth Canadian, mixas som en dirty martini med oljan från pimientos och citrondroppar. Snus: "hemtillverkad"; cigarrett: råtobak. Allt för att hålla nere kostnaden på kontoret.
Citera
2019-04-03, 21:09
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
När jag sitter och skriver på kvällarna -- men aldrig när jag gör inlägg på Flashback -- kör jag gärna Wiser och Pripps 7,5. Ett perverst fynd som jag har gjort är Explorer Gin(!), som alternativ till smooth Canadian, mixas som en dirty martini med oljan från pimientos och citrondroppar. Snus: "hemtillverkad"; cigarrett: råtobak. Allt för att hålla nere kostnaden på kontoret.
Är du författare?
Citera
2019-04-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenhouse-Defect
Är du författare?

Ja. Är du?
Citera
2019-04-03, 21:18
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Lustigt, jag köpte några Eriksberg idag som komplement till mina Åbro 7,3. Längre tillbaks i tiden hade jag nog köpt en hela Brännvin Special till snaps och sköljt ner med några billiga starköl.

Snus: Förr General lös, numera hemgjord lös.

Det är viktigt med tilltugg, typ varma mackor. Att dricka på tom mage är verkligen sämst.

Ja verkligen, krävs mycket omtanke och genomtänkta alternativ så man iallafall klara en intervju när ett sånt tillfälle uppstår, lathet dock alltid prioritet. Rekommendationen är taco-fredag: hela veckan: Stek upp nötkött, kycklingkött, eller det vegetariska alternativet: soyafärs (godare än man tror), minst ett kg, krydda med de uber dyra taco-påsarna. Hacka tomater, lök, gurka med tillägget: majs (förvara i en stor plastförpackning) och ha en påse med sallad, några mogna avokados redo, en stor burk tacosås (stark) och ett storpack pitabröd redo. Finns inge bättre än en latin-vecka, tar fem minuter för en extra delux måltid att konsumeras. Till och med effekten av alkohol förstärks.
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-03 kl. 21:25.
Citera
2019-04-03, 21:19
Medlem
grungewhores avatar
En flaska rött medan starkölen (6 st DAB och 2 st Åbro 7,3) kyler. Hjälper inte det så hade jag ett tiopack jägermeister småflaskor i frysen.

Brukade passa på att laga mat under rödtjutet, sen lulla ner till tvättstugan under resten av ruset och kolla youtube emellan.
Citera
2019-04-03, 21:22
Medlem
somewhereupnorths avatar
Bell's whisky. Ibland med cola, ibland rent.
Lite olika bärs brukar det annars bli.

https://www.youtube.com/watch?v=4E9ydw_aDMg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in