Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-01, 12:50
  #1
Medlem
Adam McKay tar sig an Blood Money som kommer att handla om en psykopat tillika Steve Jobs-wannabe med en fruktansvärt rolig förställd röst, som gjorde kometkarriär och sedan föll långt, långt när hennes bolag imploderade och hennes skumraskaffärer kom ikapp henne.
https://imdb.com/title/tt5795144/

Elizabeth Holmes kommer att gestaltas av Jennifer Lawrence. Adam McKay har tidigare gjort komedier som Anchorman och The Other Guys men på senare år legat bakom The Big Short och Vice. Båda senare exempel på filmer inom samma form. Själv ser jag mycket fram emot denna och Lawrence är som klippt och skuren för denna rollen imo. Hon är en mycket kompetent skådespelerska och dessutom ganska lik Holmes till utseendet. Kan inte vänta på att höra henne tala med den efterblivna rösten.
__________________
Senast redigerad av dagsvag 2019-04-01 kl. 12:53.
Citera
2019-04-01, 13:49
  #2
Medlem
Så det blir av alltså. Personligen måste det finnas bättre alternativ än Jennifer Lawrence. Jag kan faktiskt inte riktigt se henne spela Elizabeth Holmes. Men hon lär nog göra ett okej jobb.
Citera
2019-04-01, 19:38
  #3
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Så det blir av alltså. Personligen måste det finnas bättre alternativ än Jennifer Lawrence. Jag kan faktiskt inte riktigt se henne spela Elizabeth Holmes. Men hon lär nog göra ett okej jobb.
Alicia Vikander borde ha varit det naturliga valet om hon kunnat fixa blå ögon, men hon kanske var upptagen
Citera
2019-04-01, 20:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Alicia Vikander borde ha varit det naturliga valet om hon kunnat fixa blå ögon, men hon kanske var upptagen

Jag har faktiskt aldrig sett något med Alicia Vikander. Rosamund Pike hade passat bra som Elizabeth, hon hade nog fått till den där mörka rösten Elizabeth använde offentligt och den narcissistiska, kalla karaktären och fått allting att smälta ihop riktigt bra som hon brukar göra. Dock ser hon lite äldre ut än Elizabeth.

Och jag antar att filmen kommer börja någonstans på 00-talet, runt 2005 där eller något.
Citera
2019-04-02, 02:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag har faktiskt aldrig sett något med Alicia Vikander. Rosamund Pike hade passat bra som Elizabeth, hon hade nog fått till den där mörka rösten Elizabeth använde offentligt och den narcissistiska, kalla karaktären och fått allting att smälta ihop riktigt bra som hon brukar göra. Dock ser hon lite äldre ut än Elizabeth.

Och jag antar att filmen kommer börja någonstans på 00-talet, runt 2005 där eller något.

Sant, detta var ett mycket bra förslag. Rosamund Pike är ett självklart val.
Citera
2021-01-21, 17:31
  #6
Medlem
urverksapelsins avatar
Anya Taylor-Joy är den enda rätta för rollen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback