Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Jag hade nog satt Adam Larsson med OEL för balansens skull, Klingberg med Edler... Fast det tar emot att offra Klefbom. Om det nu är honom man offrar. Kanske Dahlin? Men det vill man inte heller göra... Tackar alla dessa 9 ja så har vi ett galet lyxproblem.
Och då har vi ändå Gustafsson och Nemeth som kan vara aktuella också. 6 bra NHL-backar, det ska vi få ihop utan problem.
Kom på ytterligare en. Hjalmarsson. Vill han komma så vill jag ha honom. Vi behöver den typen av backar också. Fatta Hjalmarsson och Larsson i boxplay... Vilka special teams vi kan få!
Alltså, vi skulle typ kunna få ihop TVÅ backuppsättningar av hög NHL-klass, och ändå ha två av världens bästa backar låsta i Stanley Cup, plus Strålman som inte är helt dålig han heller.
Klingberg och OEL passar ihop. Både är spelskickliga, spelsmarta och snabba på skridskorna. Ingen av de är direkt dålig i defensiven. Klingberg visade förra VM hur bra han är i defensiven. Nackdelen med de två är väl att det blir lite tafatt framför eget mål och att det fysiska inte riktigt är där. Nackdelen är att OEL inte kommer offensivt så mycket som man vill, men med Klingberg, Dahlin och Klefbom är det inte brist på offensiva backar
Nemeth tycker jag är en bit från dessa 9 namn, Hägg då är närmare.
Hjalmarsson är så klart given om han kommer.
Hedman, Strålman, Ekholm och Karlsson är låsta
Citat:
Ursprungligen postat av
Sajmoon81
Finlands bästa spelare Alexander Barkov, ställer sej possitiv till spel i VM.
Detta efter det blivit klart att Panthers missar playoffs i NHL.
Nu behövs det bara 20 toppspelare till...
Carolina åker väl ut i runda 1 så där kommer Aho och Teräväinen, Buffalo finns Ristolainen, Dallas finns 2 bra backar, Colorado har vi Rantanen, Kotkaniemi, Lehkonen och Armia blir väl tillgängligt snart, Nutivaara som back, Granlund och Vatanen missar slutspel osv. Men visst, Finland har inte alls samma bredd.
I mål Koskinen eller Korpisalo, annars ser det inte så ljust ut.
Kan nog glömma Laine, Donskoi, Kapanen och Granlund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Åker Dallas ut mot Winnipeg (lär det väl bli?) så har ni en riktigt bra back också, för Heiskanen lär väl inte tacka nej.
Lindell också.