Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-24, 01:41
  #3325
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag menar att politikerna har stressat fram något som kräver minst 5 års förberedelse på bara 3 år utan förberedelse.
Vilka har bestämt att 5 år är tiden som behövs? Inom industrin kan saker skyndas på med fler anställda eller övertid. Jag köper inte tidsaspekten som förklaring, däremot vet jag att politiker är för det mesta inkompetenta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så det handlar inte om att "remeainers inte ska få sköta sådant".
Förlorar du en omröstning i en styrelse så väljs du inte för att leda arbetet med implementera det vinnande förslaget. Därför anser jag att en remainer inte ska leda ett utträde.
Citera
2019-03-24, 07:23
  #3326
Medlem
I en tid då världen behöver internationaliseras och gränser rivas så gör några vettvillingar i England tvärtom. Varför kan man undra. Lättare att komma fram i karriären på det sättet. Det tydligaste exemplet är Theresa May. Hon var ju emot brexit men lyckades på nåt sätt få jobbet att leda arbetet med brexit. Varför?


Cameron då? Han lyckades också bli PM för att han lovade en folkomröstning om brexit på otydligt underlag.


Det är rätt kört nu verkar det som. Den folkomröstning nr 2 som så väl behövdes är svår att uppnå för att man målat in sig i ett hörn. Det är nog inte lönt att skriva mer om detta för det blir ju som vanligt att de mest högröstade vinner på falska eller i varje fall oklara grunder.
Citera
2019-03-24, 09:01
  #3327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vilka har bestämt att 5 år är tiden som behövs? Inom industrin kan saker skyndas på med fler anställda eller övertid. Jag köper inte tidsaspekten som förklaring, däremot vet jag att politiker är för det mesta inkompetenta.

Förlorar du en omröstning i en styrelse så väljs du inte för att leda arbetet med implementera det vinnande förslaget. Därför anser jag att en remainer inte ska leda ett utträde.
Det har tagit 40 år att förhandla fram alla EU regler, så om du tror att du kan styra ett land som en fabrik är du inte just in time, du är ute och cyklar. Bl a därför gjorde brittiska parlamentet EU lag till brittisk lag för att det inte fanns tid att skriva hundratals egna lagar, som måste ratificeras en efter en av parlamentet. Parlamentet godkände det utan att inse att det inte blir nån skillnad före och efter brexit. Enda skillnaden är att en brittisk domstol har jurisdiktion i stället för en EU domstol. Då kan britterna lika gärna copy paste alla handelsavtal EU har med andra länder. Och vad är då meningen med brexit? Tidsaspekten har varit ett problem ända sedan Mayhem triggade artikel 50, och det är mycket mer komplicerat än du förstår. Mays deal gäller bara själva utträdet (withdrawel agreement). Efter brexit ska parterna ägna flera år åt att förhandla fram ett handelsavtal mellan EU och UK. För att alla insåg att de inte skulle hinna göra det inom 2 år sen Mayhem triggade artikel 50. Börjar du fatta hur komplicerat brexit är eller tror du mer på din egen oförmåga att förstå komplexiteten?
Citera
2019-03-24, 09:17
  #3328
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Vet inte vilket påstående du syftar på. Skriv hela meningar, gärna sammanhängande.
Jag gissar att du menar mitt påstående om Tony Balir, globalisternas springpojke.
Vad är det som ska bevisas? Behöver någon bevisa att Hitler var nazist och Stalin kommunist?

Bara för att Blair var W Bushs lydiga springpojke betyder inte det att varje konspirationsteori om Blair i allmänhet och Blair-EU i synnerhet, är sann. Men, givetvis, ville Blair att GB skulle stanna i EU, liksom 48 procent av befolkningen gjorde 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Du menar att politiker inte har haft tid nog att förbereda organiserad Brexit?

Kan det inte vara så att en remainer som Theresa May inte borde få handlägga ärendet i första hand?
Kan det inte vara så att man medvetet från EU-håll och från remainer-sidan har gjort hela processen till en pina bara för att visa hur svårt, dumt och farligt det blir att lämna EU?
Sammanfaller inte det märkligt nog med globalisternas agenda att hålla Storbritannien inom EU?

Mer grund för den konspirationsteorin, med tanke på hur klantigt utträdet skötts. Men det mest troliga är att det hela handlar om att hålla samman dumb-Tories. Vad detta, liksom Il duce dumb-Trumps bravader visar, för att uttrycka det någorlunda artigt och milt, är att värdekonservativa/högerextremister inte är de smartaste djuren i Guds hage.
Citera
2019-03-24, 09:20
  #3329
Medlem
Madagascars avatar
Brittisk media (The Times) försöker nu göra gällande att Tories i princip är redo att fimpa May. Uppskjutningen samt att May håller på att förlora kontrollen över brexit-processen till oppositionen och backbenchers sägs vara orsakerna. Man ska bara hitta en interim-ledare först...

Det är säkert inte det lättaste att hitta en interim-ledare som kan samla Tories när det gäller Brexit. Och någon som kan leverera Brexit.

https://www.thetimes.co.uk/article/c...y-pm-t7xndp0x2
Citera
2019-03-24, 10:58
  #3330
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Problemet är att om May avgår finns ingen klar efterträdare utan det kommer ta veckor eller månader att hitta en ersättare, tid som britterna inte har. Att krascha ur EU utan att ens ha en premiärminister vore än mer vansinne, så antagligen är det vad som händer.

Alla alternativ framstår väl som hetsiga/vansinniga nu, förutom möjligen alternativet att godkänna Mays avtal. Lämpliga ersättare som kan gå in och ta jobbet snabbt tror jag finns en del. *Villiga* blir nog svårare att hitta, särskilt bland dem som kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men hon visar absolut inga tecken på att vilja kliva åt sidan. De som misslyckat spelade ut misstroendekortet (inom partiet) mot henne för ett par månader sedan kanske ångrar sig nu - de måste ju enligt reglerna vänta ett år innan de försöker igen. Jag har iofs svårt att tänka mig att någon har lust att ta över just nu i kaoset fast BoJo sonderade tydligen så sent som för ett par dagar sedan.

4 miljoner nu. Något slags rekord. Farage menar att många av underskrifterna är ryska troll. Om det blir en debatt enligt petitionens lydelse som kommer den äga rum i Westminister Hall vilket är ett betydligt mindre rum än det Commons Chamber som vi är vana vid att se på TV etc.

https://petition.parliament.uk/petitions/241584

Boris Johnson och Nigel Farage måste ju gå till historien som vår tids största skitsnackande pladderkäftar. Att någon av dem eller liknande gestalter skulle vilja ta ansvar för något som kan innebära svåra och impopulära beslut håller jag för fullständigt otroligt.

Farage anklagar rysstroll för att stödja Remain-sidan? Farage är med säkerhet Kremls älsklingspolitiker i Västeuropa, så det där är svart humor på hög nivå. Gick vidare och grävde lite i den där argumentationen och även den är i klass med en dålig dag på Russia Today (det ifrågasätts hur det kan komma röster från diverse fiendeländer, som att britter inte skulle kunna bo där alls när det naturligt nog finns britter i samtliga världens länder).

Nära 4,9 miljoner nu, så takten i helgen har legat på nästan 2 miljoner nya underskrifter på ett dygn.
Citera
2019-03-24, 11:04
  #3331
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Spontan sammankomst, får man förmoda. *NOT*. Blair-radar på.
Vad är det du försöker säga? Att 1 miljon vägrar acceptera en folkomröstning, och du håller med dem?

Sammankomsten iscensattes ju inte av några gräsrötter, utan av globalister och andra som har vanan att omrösta tills man får rätt resultat. Demokratin är död.


Svälj bitterheten och inse att frustrationen hos de som röstade för Brexit, men ångrat sig, inte beror på någon globalistisk konspiration eller skrämslepropaganda, utan helt enkelt på att ledande Brexiteers smet från allt ansvar så snabbt de kunde och att Brexit-sidan inte hade ägnat någon tid alls åt att tänka ut konstruktiva alternativ till EU för brittisk handel.

Hade de gjort något av detta, eller helst både och, så hade jag inte varit det minsta kritisk faktiskt. Men det blev väldigt snabbt uppenbart att målet inte var att göra något konstruktivt annorlunda, utan bara att (fortsätta) gnälla och plocka populistpoäng.
Citera
2019-03-24, 12:40
  #3332
Avstängd
wwrs avatar
May får sparken och Brexit går av stapeln.
Är det bara bluff från Daily Mail?
Citat:
Cabinet coup: Theresa May is told she must go as ministers plot to install Michael Gove in No 10 to save Brexit
https://www.dailymail.co.uk/news/art...ve-Brexit.html
Citera
2019-03-24, 12:45
  #3333
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
May får sparken och Brexit går av stapeln.

Det vet vi redan. Kallar du det för nyheter?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är det bara bluff från Daily Mail?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ve-Brexit.html

Nej, Daily Mail bluffar inte här. Däremot slänger det ljus över den bluff du själv försöker driva
(FB) Brexit verkar inte bli av. Skandal!
Citera
2019-03-24, 12:49
  #3334
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vet vi redan. Kallar du det för nyheter?

Nej, Daily Mail bluffar inte här. Däremot slänger det ljus över den bluff du själv försöker driva
(FB) Brexit verkar inte bli av. Skandal!
Du blandar ihop mig med en annat användarnamn.
Citera
2019-03-24, 13:02
  #3335
Medlem
Madagascars avatar
Idag kl 3PM ska May träffa ett gäng Brexitörer på Chequers. Rees-Mogg, BoJo bl a

Vad är på gång? Ska hon gör ett sista försök att köpa deras stöd för få igenom hennes deal?
Citera
2019-03-24, 14:42
  #3336
Medlem
Nästa steg är väl att drottningen förklarar att parlamentet visat sig oförmöget sitt uppdrag och återtar makten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback