Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-18, 22:45
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De har sagt att han va trevlig oxå
De älskade ju honom

Så du menar att bara för man e trevlig kan man inte skada folk på andra sätt .

Finns ju seriemördare som e kända för å va jätte hjälpsamma mot grannar osv

Det jag säger är att av tusentals barn som besökte Neverland genom åren så är det 4 barn/familjer som anklagar honom för sexuella övergrepp. Ingen av dessa familjer är överhuvudtaget trovärdiga, det är ju sedan länge konstaterat. Så OM ni hela tiden ska nämna dessa familjer så kan jag likaväl nämna de tusentals som besökte Neverland och som vittnat om att inget opassande skedde.
Citera
2019-03-18, 22:47
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Det jag säger är att av tusentals barn som besökte Neverland genom åren så är det 4 barn/familjer som anklagar honom för sexuella övergrepp. Ingen av dessa familjer är överhuvudtaget trovärdiga, det är ju sedan länge konstaterat. Så OM ni hela tiden ska nämna dessa familjer så kan jag likaväl nämna de tusentals som besökte Neverland och som vittnat om att inget opassande skedde.

Dessa tusentals du babblar om , sov alla de över under 1 år ?
Eller menar du bara random folk som åkt karusell
Citera
2019-03-18, 22:48
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Dessa tusentals du babblar om , sov alla de över under 1 år ?
Eller menar du bara random folk som åkt karusell

Både som sov över och var återkommande besökare. Ni tror väl inte på att det endast var dessa 4 barn/familjer som var stadiga inslag under MJs liv? Finns ju sjukt många barn/familjer som jag kan name-droppa nu om du vill.
Citera
2019-03-18, 22:49
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hur många vuxna män skulle erkänna att de blivit bögade tror du?
Citera
2019-03-18, 22:50
Medlem
Tarstans avatar
Det är märkligt att se dokumentären och lita till 100% på familjerna, att de har noll eget ansvar.

För mig var det klart att de åkte från Australien till USA pga Jackson, och för att han var rik och superkändis.
Men man drar väl sina egna slutsatser, Jackson kan ju inte försvara sig.
Citera
2019-03-18, 22:51
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Både som sov över och var återkommande besökare.

Å herregud läskigt
Så det va flera 100-tals barn som sov över hos MJ ?
Låter mycket läskigt
Han nämnde han sov på golvet i en intervju . Måste vart trött efter alla övernattningar med barnen då. Ont i ryggen sin..
Citera
2019-03-18, 23:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Hur många vuxna män skulle erkänna att de blivit bögade tror du?

Jag skulle ju tro att de flesta som utsattes av MJ försöker släppa och gå vidare. Att bli världskänd som ett offer för en pedofil är inget som någon vill.

Det här är två modiga män som kommit så långt att de inser MJ förstörde liv. Det ger de tysta offren hopp.

Fansen i den här tråden är det sorgligaste jag sett på flashback. Sitta och försvara MJ med hittepå-psykologi om att han var kvar i barndom för att han inte hade någon barndom. Blir jobbigt för er snart, om ni visste vad som är på gång.

Verkligheten säger att pedofiler ofta själv varit utsatta. Att pappa Joe misshandlade Michael med ord och våld, det vet vi. Och i nöjesbranschen fanns det många pedofiler.

Ingen sover i samma säng med andras barn, det är ju sjukt. Om inte det säger allt så vet jag inte hur man är funtad.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-03-18 kl. 23:11.
Citera
2019-03-18, 23:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det är märkligt att se dokumentären och lita till 100% på familjerna, att de har noll eget ansvar.

För mig var det klart att de åkte från Australien till USA pga Jackson, och för att han var rik och superkändis.
Men man drar väl sina egna slutsatser, Jackson kan ju inte försvara sig.

Men har du sett filmen? De tar upp eget ansvar väldigt mycket, pratar om hur mammorna utnyttjade sina barn för lyx. Klart som fan att de hade eget ansvar, förjävlig behandling av sina barn, men pedofilen är ändå den stora busen.

MJ var pedofil
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-03-18 kl. 23:14.
Citera
2019-03-18, 23:11
Medlem
Citat:
Va spelar det för roll att han sålde skiten ? De flesta samlare säljer någon gång

Samlar själv och sålt av en massa igenom åren.

För det är ganska intressant att han väljer att sälja alla sina MJ prylar innan han bestämmer sig för att anklaga honom. Han visste säkert att dessa skulle förlora värde om han vann en eventuell rättegång...
Citera
2019-03-18, 23:14
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men har du sett filmen? De tar upp eget ansvar väldigt mycket, pratar om hur mammorna utnyttjade sina barn för lyx. Klart som fan att de hade eget ansvar, förjävlig behandling av sina barn, men pedofilen är ändå den stora busen.
Jag säger inte om Jackson är skyldig eller ej, men att de visar självinsikt är inget bevis för något, eller låtsas visa självinsikt.

Finns stora hål i dokumentären tycker jag också, tidshopp och mera.
Det jag reagerade på var farmorn, eller vad var i början, hur "starstruk" hon var.
Alla verkade vara det, jag tror inte de hade åkt till USA överhuvudtaget om inte Jackson var den han var.

Sedan var de missnöjda med lägenheten och allt möjligt, kändes som de förväntade, ja nästan krävde Jacksons uppmärksamhet och hjälp.

De var ute efter något drar jag som slutsats, och det kanske de gör fortfarande då?
Hur kan man åka till USA med de premisserna? Hur är man funtad?
Senast redigerad av Tarstan 2019-03-18 kl. 23:22.
Citera
2019-03-18, 23:19
Medlem
Citat:
Det handlar inte bara om fans. Över tusentals familjer och barn har besökt Neverland genom åren, från 1988 - 2003. Under dessa 15 år är det "endast" 4 pojkar som hävdar att MJ har utnyttjat dem sexuellt. Självklart är det illa om bara ett barn blivit utsatt för något men det jag vill säga med detta är att alla dessa fyra barn inkl familjer av tusentals familjer som har besökt Neverland har inte haft rent mjöl i påsen...

Det är INGA trovärdiga barn eller familjer som anklagar MJ. Det är naivt att tro att dessa 4 barn/familjer inte hittar på.

Du hävdar att fans inte känner honom osv men vill du på riktigt att jag ska citera alla andra som har besökt Neverland genom åren som har gått ut och försvarat MJ? För tro mig det finns extreeemt många som besökt Neverland och även blivit vän med honom efter besök som har inget ont att säga.

Michael Jacobshagen.
Citera
2019-03-18, 23:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag säger inte om Jackson är skyldig eller ej, men att de visar självinsikt är inget bevis för något, eller låtsas visa självinsikt.

Finns stora hål i dokumentären tycker jag också, tidshopp och mera.
Det jag reagerade på var farmorn, eller vad var i början, hur "starstruk" hon var.
Alla verkade vara det, jag tror inte de hade åkt till USA överhuvudtaget om inte Jackson var den han var.

Sedan var de missnöjde med lägenheten och allt möjligt, kändes som de förväntade, ja nästan krävde Jacksons uppmärksamhet och hjälp.

De var ute efter något drar jag som slutsats, och det kanske de gör fortfarande då?
Hur kan man åka till USA med de premisserna? Hur är man funtad då?

Det var du som hävdade att de inte pratar om eget ansvar i dokumentären.

Att de var lite missnöjda med bostaden försökte ju visa vilka romantiska känslor MJ hade för pojkarna. Wade var allt, MJ tjatade och tjatade. Tills MJ fick känslor för en ny, då hölls Wade på is. 4-5 träffar på ett år, så MJ skulle ha en backup

Wades mamma hade en skruv lös, men MJ hade fan alla skruvar lösa.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-03-18 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in