Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-18, 20:33
  #1357
Medlem
Var köper man FireTv stick 4k billigast? Amazon.de?
Har ni andra alternativ?
2019-03-18, 20:42
  #1358
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Var köper man FireTv stick 4k billigast? Amazon.de?
Har ni andra alternativ?
Kolla på Prisjakt, det är ungefär samma priser där som på amazon.de.
Många av säljarna på Amazon skickar inte till Sverige samt att euron är dyr för oss svenskar.
2019-03-18, 21:48
  #1359
Medlem
Ni som pratar om att wifi för smar-tv är dåligt, vad är alternativet? Internetkabel direkt till Tvn?
2019-03-18, 22:24
  #1360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaoznazz3
Ni som pratar om att wifi för smar-tv är dåligt, vad är alternativet? Internetkabel direkt till Tvn?

Helt rätt min vän.
2019-03-18, 22:46
  #1361
Medlem
Kodi 17.6

Jag har kodi men ser att det kommit ut en version 18, är det värt att uppdatera till den, och hur går man till väga? Står att jag har senaste kodini androidboxen ( men har endast 17.6).
Ni som använder kodi i era androidboxar, vad använder ni den till? Ser ni iptv genom den eller endast filmer? Har ni några "must have" addons att tipsa om?

Jag drog ner några addons men har problem med D-play och Viaplay, står att jag behöver ett konto b.la. någon som vet hur man kommer runt detta får gärna skicka PM.

Kan jag tanka ner filmer via kodin om jag har en HDD koppblad i USb.porten, eller måste jag tanka ner via torrent till hddn och sedan öppna filmerna via kodi?

Är Kodi överskattat?
2019-03-19, 21:50
  #1362
Medlem
Fungerar undertexterna, både teletext och dvbsub på Fire tv stick 4k? Tex Smart iptv, iptv smarters, perfect player.

Har ni nån annan sticka eller box som klarar av undertexterna och 4k live tv och filmer att rekommendera? Den ska också klara alla codec och ha 5.1 dolby passthrough.

Netflix 4k eller åtmiståne FHD också ett plus.

Har en 5 euros kupong hos Aliexpress som jag kan använda där men den är inte länge till ikraft.
2019-03-19, 21:53
  #1363
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Fungerar undertexterna, både teletext och dvbsub på Fire tv stick 4k? Tex Smart iptv, iptv smarters, perfect player.

Har ni nån annan sticka eller box som klarar av undertexterna och 4k live tv och filmer att rekommendera? Den ska också klara alla codec och ha 5.1 dolby passthrough.

Netflix 4k eller åtmiståne FHD också ett plus.

Har en 5 euros kupong hos Aliexpress som jag kan använda där men den är inte länge till ikraft.
Du tror att du får en exakt samma Fire TV Stick ifrån Aliexpress som via en återförsäljare? Vill man komma undan billigt och leka dumsnål så kan man, men då spelar det ingen roll vilken leverantör du har sen då du har en för kass hårdvara.

Lita inte på den hårdvara som är specad på Aliexpress.
2019-03-20, 00:33
  #1364
Medlem
Frågan var fungerar undertexterna på fire tv stick 4k. Fire tv är intressant då den är speciellt framtagen för streaming av video och är liren och lätt at ta med sig vid behov.

Kör med Siptv på 65 tuns Samsung Qied tv men undertextera fungerar inte på live tv, på filmer fungerar undertexterna. Har även haft 3 stickor tidigare + några chromcast (mk802 var min första för länge sedan) och 3 olika android boxar, Minix 8h, Beelink (rk3288) fick jag gratis som betatestare på freaktab forumet och en amlogic s912 box. Jag är mera insatt än många andra på detta ämne. Har även testat epig (via usb minnes sticka) https://www.iptv-epg.com/ och Whmcs Iptv Smarters på min samsung tizen, finns då du kör Usa inställningarna för smarthub på tv:n.

Min siptv lista har även de markbundna dvbt kanalerna inblandat i listan (är inte i Sverige). Det går också att kombinera med satellitkanaler eller kabeltv om man vill men med min tv kan jag inte kombinera flera samtidigt.

#EXTINF:0 tvg-id="YLE1.fi",Yle TV1
dvbt-1
#EXTINF:0 tvg-id="YLE2.fi",Yle TV2
dvbt-2
#EXTINF:0 tvg-id="MTV3.fi",Mtv3
dvbt-3
__________________
Senast redigerad av clubsms 2019-03-20 kl. 01:20.
2019-03-20, 19:22
  #1365
Medlem
teamflashhs avatar
LG oled65c8 hos oss med comhem tre-hål.

Smidigast att använda sig utav tvn funktioner för "iptv" eller ska man skaffa sig en tvip box?

Lagg och SD kvalité är big NO NO för mig.
2019-03-20, 19:56
  #1366
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
LG oled65c8 hos oss med comhem tre-hål.

Smidigast att använda sig utav tvn funktioner för "iptv" eller ska man skaffa sig en tvip box?

Lagg och SD kvalité är big NO NO för mig.
Flyter undertexterna på bra så skulle jag inte köpt en box. Allt kan hända med dessa appar så man ska inte förlita dig på dom helt. Att vara på den säkra sidan är det med en box.
2019-03-20, 20:49
  #1367
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Flyter undertexterna på bra så skulle jag inte köpt en box. Allt kan hända med dessa appar så man ska inte förlita dig på dom helt. Att vara på den säkra sidan är det med en box.
När man köper ett paket är det bundet till vad för typ av mediespelare kunden har hemma eller kan man byta mellan smarttv och box utifrån upplevelsen man har för stunden?

Angående resellers och huvudföretagen:
Ska man gå via resellers eller direkt till deras hemsida/kontakt?
2019-03-20, 20:54
  #1368
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
När man köper ett paket är det bundet till vad för typ av mediespelare kunden har hemma eller kan man byta mellan smarttv och box utifrån upplevelsen man har för stunden?

Angående resellers och huvudföretagen:
Ska man gå via resellers eller direkt till deras hemsida/kontakt?
Beror på vilken leverantör du har. Oftast är smarttv/box två olika system, och då går det ej.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback