Citat:
Ursprungligen postat av
snafu72
Pappan stämde MJ i början på 20 MUSD men då MJ (via advokater) endast ville betala ett lägre belopp så valde Jordys pappa att ta det till rättegång, vilket sparkade igång hela utredningen. Förlikningen kom i ett senare skede i men skedde innan rättegången hann starta. Det finns detaljerade redogörelser för Jordys teckningar av MJ genitalia damt hur dessa stämde överens med fotografier som togs under utredningen.
Gör dig inte dummare än vad du redan är. Det är väl alldeles självklart att det var pappan som startade processen, vem skulle det annars vara? Se till att ha torrt på fötterna innan du häver ur dig en massa skitsnack.
On du sen inte tror att det var MJ’s advokater som slutligen satte ihop paketet kring förliknigen så undrar jag hur du tror att en sån process bedrivs. Använd huvudet lite grann och läs på.
Jag läste att han hade sett MJs penis när de duschade ihop, var nån av MJs anställda som vittnat om att hon sett det. Därför visste han hur den såg ut och det var därför hans beskrivning avfärdades.
Förbanne mig inte lätt att reda i den här härvan...
För att tänka lite längre:
Vi läser rätt ofta om svenska barn som groomas på internet och successivt luras in i allt grövre handlingar. Hur pedo/hebefilen gör sig till bästa vän och sen går det vidare. Barnet kanske till och med träffar pervot och ställer upp på sex.
Vi läser om föräldrar som säljer sina barn till prostitution och inte bara i fattiga länder utan här hemma. Hur barn och unga självmant säljer sig helt utan föräldrarnas vetskap för att få pengar och prylar.
De här pedofilbröderna som dömdes för ett tag sedan, där härvan reddes upp tack vare en ung kvinna som hade öppnade sig här på FB. De var vad man förr kallade socialgrupp 4, numera white trash. Lika MJ i sättet att få barnen intresserade men rätt korkade och fattiga. Om de hade haft lika mycket pengar och resurser som MJ i ryggen, skulle de inte åkt dit då?
Först på senare år vi fått kunskaper och kan se sammanhang. Idag vet varenda unge vad en peddo är. De lär ut i skolorna hur man ska värja sig, att det aldrig är barnets fel och att man ska berätta för nån vuxen.
Vi vet idag att offren skuldbelägger sig, kan ljuga sig blå för att skydda sig, att det kan ta många år innan man är stark nog. Ser ut att ha samband med att man blir förälder själv, först då inser man hur fel det var.
Jämför det med det enda min generation fick veta, som var att man inte skulle ta emot godis från främlingar. Vad en "ful gubbe" egentligen gjorde visste vi inte.
Berättade för min (vuxne) son om gympaläraren vi hade på mellanstadiet, som alltid skulle kontrollera att tjejerna duschade. För honom är det ofattbart ingen reagerade och äldre generationer var stenkorkade.
Samhällsklimatet har ändrats här hemma och detsamma torde ske i USA. För mig är det ingen självklarhet Wade och James ställde upp på dokumentären för pengar, vad det nu ska kunna vara för summor och varifrån. Däremot kan det vara tungan på vågen, för nåt de funderat över länge.
Funderar om det över huvud taget fanns nån sexualundervisning i USA och Australien under 80-90-tal? Det är väl synnerligen skralt än idag, eftersom religiösa grupper motsätter sig, i alla fall i USA. Australien uppfattar jag som lite mer modernt.