Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Det stämmer inte att han lyckats peka ut några detaljer. Det var heller inte Michael Jacksons advokater som "lyckades" köpa ut honom, det var pappan (som startade hela rättsprocessen till att börja med) som bad om pengar. Använd huvudet lite grann och läs på.

Pappan stämde MJ i början på 20 MUSD men då MJ (via advokater) endast ville betala ett lägre belopp så valde Jordys pappa att ta det till rättegång, vilket sparkade igång hela utredningen. Förlikningen kom i ett senare skede i men skedde innan rättegången hann starta. Det finns detaljerade redogörelser för Jordys teckningar av MJ genitalia damt hur dessa stämde överens med fotografier som togs under utredningen.

Gör dig inte dummare än vad du redan är. Det är väl alldeles självklart att det var pappan som startade processen, vem skulle det annars vara? Se till att ha torrt på fötterna innan du häver ur dig en massa skitsnack.

On du sen inte tror att det var MJ’s advokater som slutligen satte ihop paketet kring förliknigen så undrar jag hur du tror att en sån process bedrivs. Använd huvudet lite grann och läs på.
Citera
2019-03-17, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vad menar du? Jag pratar om Michael Jacobshagen. Hans bok verkar vara gulligt beskrivna minnen om tiden med MJ.

Vad är det för sex fanfic pedofiliförespråkare du yrar om?

Victor Gutierrez bok "Michael Jackson Was My Lover". Här är ett utdrag: https://i.imgur.com/7gHPrl0.png

Låter rätt bekant om man sett dokumentären?
Citera
2019-03-17, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72
Pappan stämde MJ i början på 20 MUSD men då MJ (via advokater) endast ville betala ett lägre belopp så valde Jordys pappa att ta det till rättegång, vilket sparkade igång hela utredningen. Förlikningen kom i ett senare skede i men skedde innan rättegången hann starta. Det finns detaljerade redogörelser för Jordys teckningar av MJ genitalia damt hur dessa stämde överens med fotografier som togs under utredningen.

Gör dig inte dummare än vad du redan är. Det är väl alldeles självklart att det var pappan som startade processen, vem skulle det annars vara? Se till att ha torrt på fötterna innan du häver ur dig en massa skitsnack.

On du sen inte tror att det var MJ’s advokater som slutligen satte ihop paketet kring förliknigen så undrar jag hur du tror att en sån process bedrivs. Använd huvudet lite grann och läs på.
Varför anser du att en rimlig reaktion från en pappa vars son har blivit våldtagen är att be om pengar istället för att sätta pedofilen bakom galler? Motivet var uppenbarligen pengar.

"Vem skulle det annars vara"? Det utsatta barnet kanske? Pappan var tydlig från början med att han ville ha pengar. I ett inspelat telefonsamtal så säger pappan att "det fanns ingen anledning för honom [Michael Jackson] att sluta ringa mig" samt att han inte bryr sig om hur detta kommer att påverka hans son. Låter det som en pappa till ett våldtaget barn? Är du korkad? Uppenbarligen var det drama mellan pappan och Michael Jackson som ville klippa banden med familjen, och det tyckte han inte om och sökte därför hämnd.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-17 kl. 02:44.
Citera
2019-03-17, 02:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72

Jag läste att han hade sett MJs penis när de duschade ihop, var nån av MJs anställda som vittnat om att hon sett det. Därför visste han hur den såg ut och det var därför hans beskrivning avfärdades.

Förbanne mig inte lätt att reda i den här härvan...

För att tänka lite längre:

Vi läser rätt ofta om svenska barn som groomas på internet och successivt luras in i allt grövre handlingar. Hur pedo/hebefilen gör sig till bästa vän och sen går det vidare. Barnet kanske till och med träffar pervot och ställer upp på sex.

Vi läser om föräldrar som säljer sina barn till prostitution och inte bara i fattiga länder utan här hemma. Hur barn och unga självmant säljer sig helt utan föräldrarnas vetskap för att få pengar och prylar.

De här pedofilbröderna som dömdes för ett tag sedan, där härvan reddes upp tack vare en ung kvinna som hade öppnade sig här på FB. De var vad man förr kallade socialgrupp 4, numera white trash. Lika MJ i sättet att få barnen intresserade men rätt korkade och fattiga. Om de hade haft lika mycket pengar och resurser som MJ i ryggen, skulle de inte åkt dit då?

Först på senare år vi fått kunskaper och kan se sammanhang. Idag vet varenda unge vad en peddo är. De lär ut i skolorna hur man ska värja sig, att det aldrig är barnets fel och att man ska berätta för nån vuxen.

Vi vet idag att offren skuldbelägger sig, kan ljuga sig blå för att skydda sig, att det kan ta många år innan man är stark nog. Ser ut att ha samband med att man blir förälder själv, först då inser man hur fel det var.

Jämför det med det enda min generation fick veta, som var att man inte skulle ta emot godis från främlingar. Vad en "ful gubbe" egentligen gjorde visste vi inte.

Berättade för min (vuxne) son om gympaläraren vi hade på mellanstadiet, som alltid skulle kontrollera att tjejerna duschade. För honom är det ofattbart ingen reagerade och äldre generationer var stenkorkade.

Samhällsklimatet har ändrats här hemma och detsamma torde ske i USA. För mig är det ingen självklarhet Wade och James ställde upp på dokumentären för pengar, vad det nu ska kunna vara för summor och varifrån. Däremot kan det vara tungan på vågen, för nåt de funderat över länge.

Funderar om det över huvud taget fanns nån sexualundervisning i USA och Australien under 80-90-tal? Det är väl synnerligen skralt än idag, eftersom religiösa grupper motsätter sig, i alla fall i USA. Australien uppfattar jag som lite mer modernt.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-17 kl. 03:04.
Citera
2019-03-17, 02:51
Medlem
Citat:
Victor Gutierrez bok "Michael Jackson Was My Lover". Här är ett utdrag: https://i.imgur.com/7gHPrl0.png

Låter väldigt bekant. Den som gjort research i de här MJ trådarna har ju hittat info att man begärt in Wades mejl, vilket han vägrade ge tillgång till så länge han kunde, men att det sedan visade att han samtidigt som han förberedde sin stämning, höll på att göra research om andras anklagelser mot MJ. Han ville förmodligen kopiera lite detaljer här och där.

Edit: glömde fråga vem fan är Victor Gutierrez då?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 02:56.
Citera
2019-03-17, 02:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Nej, vad har det med vad skrev om Michael Jacobshagen att göra? Han nämns inte i dokumentären vad jag kan minnas, däremot har han trätt fram efteråt.

Din bok vet jag inget om, inte heller det äckliga citatet.

Tänk igenom dina inlägg lite bättre, så du vet vad du svarar på åtminstone.
Citera
2019-03-17, 02:57
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Instämmer! Att folk köper de här två lögnarnas sagor är helt otroligt. En modern korsfästning att låta allmänheten döma någon som inte kan försvara sig. Dokumentären visar också bara männens hittepå- berättelser. När försvann pressetiken? Finns inga ord hur jäkligt MJ:s egna barn måste känna nu. Sorgligt!

Otroligt att det finns så lättlurade folk forftarande.

Du kan inte ha det lätt på semestrar, går på allt som folk tutar i dig. Kommer hem med krims-krams som du har betalt 30 gånger det riktiga priset.

Riktiga sheeples som går på Michael’s lögner.

Hur kan man vara så naiv? Och lättlurad.

Bondfångarens paradis.

Du och dina gelikar borde sluta vara så blåögda.

Om det hade varit Kaj 56 år som jobbade på Samhall, och lät barn sova i sin säng, hade det nog varit annat ljud i skällan.
Citera
2019-03-17, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nej, vad har det med vad skrev om Michael Jacobshagen att göra? Han nämns inte i dokumentären vad jag kan minnas, däremot har han trätt fram efteråt.

Din bok vet jag inget om, inte heller det äckliga citatet.

Tänk igenom dina inlägg lite bättre, så du vet vad du svarar på åtminstone.
Jag kan inte följa en kedja som sträcker sig flera sidor bakåt, fattar du väl. Jag har sett dina argument och mitt svar är relevanta till poängen du har framfört generellt i tråden.
Citera
2019-03-17, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
Otroligt att det finns så lättlurade folk forftarande.

Du kan inte ha det lätt på semestrar, går på allt som folk tutar i dig. Kommer hem med krims-krams som du har betalt 30 gånger det riktiga priset.

Riktiga sheeples som går på Michael’s lögner.

Hur kan man vara så naiv? Och lättlurad.

Bondfångarens paradis.

Du och dina gelikar borde sluta vara så blåögda.

Om det hade varit Kaj 56 år som jobbade på Samhall, och lät barn sova i sin säng, hade det nog varit annat ljud i skällan.
Skulle iofs kunna säga samma sak om den som tror på nåt bara för att två personer i en dokumentär påstår att det har hänt.
Citera
2019-03-17, 03:08
Medlem
Jag kan vara på väg att ändra uppfattning om MJ.

Citat:
He also claimed that Michael stripped naked in front of him in a hotel hot tub in 1998.
“We were in the jacuzzi inside Michael’s bathroom. He took his swim shorts off and said ‘If you want, you can take yours off as well’,” he claimed.
https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864

Edit: suck internet är fyllt av så olika uppgifter. googlar Jacobshagen och han beskylls för att vara en skojare och bedragare. Skit samma, nu lägger jag nog ner det här. Går ju inte komma fram till någon sanning med så motsträviga uppgifter som finns kring MJ. https://www.facebook.com/MJJJusticeProject/photos/beware-of-michael-jacobshagen-selling-mj-memorabilia-we-are-getting-reports-that/402088003335070/
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 03:17.
Citera
2019-03-17, 03:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jag kan inte följa en kedja som sträcker sig flera sidor bakåt, fattar du väl. Jag har sett dina argument och mitt svar är relevanta till poängen du har framfört generellt i tråden.

Det har jag inte heller begärt, det räcker med att du har koll på inlägget du svarar på.

Om det är nåt allmänt tyckande behöver du inte citera mig.

Men förklara nu vad du menar med detta och varför du riktar det specifikt till mig. Det är mitt i natten och nu får du lov att vara tydlig om jag ska bry mig.

"Victor Gutierrez bok "Michael Jackson Was My Lover". Här är ett utdrag: https://i.imgur.com/7gHPrl0.png

Låter rätt bekant om man sett dokumentären?"
Citera
2019-03-17, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag kan vara på väg att ändra uppfattning om MJ.

https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864
Varför är det alltid helt olika typer av övergrepp för varje person som påstår att de har blivit antastade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in