Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Gavins och Jordans familjer är ju dock bluff om du läser på. De ljög om det hela vilket framkom redan när det begav sig. Men Wade tar sig friheten i filmen att påstå att de var sexuella offer de också vilket jag inte fattar hur han inte kan bli ifrågasatt för. Du låter dig luras av en skicklig sociopat!
Måste vara skönt att leva i en enkel värld. Allt är bluff och anklagande personer är sociopater. Verkligheten brukar vara mer komplex än så...
Citera
2019-03-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Måste vara skönt att leva i en enkel värld. Allt är bluff och anklagande personer är sociopater. Verkligheten brukar vara mer komplex än så...
Klart dessa anklagelser är bluff de har ju ändra sina storys flertalet gånger. Sen kan man verkligen ifrågasätta regissören på flera plan såsom att han påstår att de medverkande inte har fått betalt och att detta överhuvudtaget inte handlar om pengar men varför har de då stämt Jacksons dödsbo på hundratals miljoner?
Citera
2019-03-17, 00:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart dessa anklagelser är bluff de har ju ändra sina storys flertalet gånger. Sen kan man verkligen ifrågasätta regissören på flera plan såsom att han påstår att de medverkande inte har fått betalt och att detta överhuvudtaget inte handlar om pengar men varför har de då stämt Jacksons dödsbo på hundratals miljoner?

Vi fick förklaringen till varför de ändrat sig i filmen. Har du sett den?

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu sett del 2 av dokumentären. Blev ännu mer övertygad om att Jackson faktiskt var skyldig.

Fem olika pojkar som förr eller senare kommit med anklagelser om jag förstår saken rätt är: Jason Francia, Gavin Arvizo, Wade Robson, Jimmy Safechuck och Jordan Chandler.

Ska bli intressant om fler kommer att berätta framöver...

Det är en till som trätt fram, Michael Jacobshagen. Det handlar inte om direkta övergrepp utan tafsanden etc som gick över gränsen. Ännu en som ändrat uppfattning om MJ sen han själv fått barn.

14-åringen delade hotellrum med Michael Jackson under en Europaturné, och var med honom i flera veckor. Under den tiden kallade Jackson pojken för sin "Rubba rubba boy", och delade säng med honom.

– Han gick över gränsen för vad som är okej, med mig och med andra barn. Han bad mig alltid att sova i hans säng. Jag brukade säga "Nej Michael, jag kan sova i mitt eget rum", men han sa "Snälla, snälla... För Michael Jackson", säger Michael Jacobshagen till The Mirror.

Jacobshagen, som nu är 35, berättar att Michael Jackson var mer fysisk med honom ju mer medicinerad han var, och behandlade honom som en pojkvän.

– När jag sov i hans säng så hade vi bara kalsonger på oss, och han brukade lägga armen runt mig och trycka sin kropp mot min, som man skulle göra med en flickvän. När han var hög på sin medicin så blev han mer närgången, på samma sätt som när man blir full. Då släppte han sina hämningar. Han brukade dra mig till sig och pussa mig mer på huvudet och kinden. Han strök mig också över håret, säger han och fortsätter:

– Jag kände mig inte bekväm med det, men jag tänkte "Du kan inte säga nej". När man är 14 och är där med den största stjärnan i världen så säger man "okej".

Till skillnad från vittnesmålen i "Leaving Neverland" ska Jackson aldrig ha våldtagit Jacobshagen, men han berättar att det var som om artisten testade hans gränser.

– Han fullbordade aldrig en explicit sexakt med mig, men det fanns sexuella undertoner. Han måste fått ut något av det sexuellt. Jag kan se nu att han testade mig, för att se hur långt han kunde gå.

https://www.expressen.se/noje/nytt-vittne-trader-fram-mot-michael-jackson-han-gick-over-gransen/

Han skrev en bok om MJ 2013.
https://www.goodreads.com/author/show/7239152.Michael_Jacobshagen
Citera
2019-03-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi fick förklaringen till varför de ändrat sig i filmen. Har du sett den?

Det är en till som trätt fram, Michael Jacobshagen. Det handlar inte om direkta övergrepp utan tafsanden etc som gick över gränsen. Ännu en som ändrat uppfattning om MJ sen han själv fått barn.

14-åringen delade hotellrum med Michael Jackson under en Europaturné, och var med honom i flera veckor. Under den tiden kallade Jackson pojken för sin "Rubba rubba boy", och delade säng med honom.

– Han gick över gränsen för vad som är okej, med mig och med andra barn. Han bad mig alltid att sova i hans säng. Jag brukade säga "Nej Michael, jag kan sova i mitt eget rum", men han sa "Snälla, snälla... För Michael Jackson", säger Michael Jacobshagen till The Mirror.

Jacobshagen, som nu är 35, berättar att Michael Jackson var mer fysisk med honom ju mer medicinerad han var, och behandlade honom som en pojkvän.

– När jag sov i hans säng så hade vi bara kalsonger på oss, och han brukade lägga armen runt mig och trycka sin kropp mot min, som man skulle göra med en flickvän. När han var hög på sin medicin så blev han mer närgången, på samma sätt som när man blir full. Då släppte han sina hämningar. Han brukade dra mig till sig och pussa mig mer på huvudet och kinden. Han strök mig också över håret, säger han och fortsätter:

– Jag kände mig inte bekväm med det, men jag tänkte "Du kan inte säga nej". När man är 14 och är där med den största stjärnan i världen så säger man "okej".

Till skillnad från vittnesmålen i "Leaving Neverland" ska Jackson aldrig ha våldtagit Jacobshagen, men han berättar att det var som om artisten testade hans gränser.

– Han fullbordade aldrig en explicit sexakt med mig, men det fanns sexuella undertoner. Han måste fått ut något av det sexuellt. Jag kan se nu att han testade mig, för att se hur långt han kunde gå.

https://www.expressen.se/noje/nytt-vittne-trader-fram-mot-michael-jackson-han-gick-over-gransen/

Han skrev en bok om MJ 2013.
https://www.goodreads.com/author/show/7239152.Michael_Jacobshagen

Vad är det med dessa påstådda offer som skriver böcker om MJ? Och vill väl tjäna pengar på det.

Vet inget om den här Jacobshagen, inget om hans bakgrund, men spontant tror jag nog att han talar sanning om det här ovan. Hm kan det vara så att det är allt som MJ gjorde med barnen (lite närgången) men att Wade och den andra snubben i dokumentären har töjt rejält på sanningen och hittat på grova övergrepp....hm inte omöjligt. Fast i så fall har MJ ljugit om att han aldrig ber barnen att sova i hans säng.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 01:50.
Citera
2019-03-17, 01:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vaf är det med dessa påstådda offer som skriver böcker om MJ? Och vill väl tjäna pengar på det.

Man får väl utgå från att han ville tjäna pengar på sin bok. Men den är, som jag skrev och som länken visar, utgiven 2013.

Det är först nu efter, att han själv blivit pappa och i efterdyningarna av dokumentären, som han går ut med det sexuella i relationen med MJ.
Citera
2019-03-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Gavins och Jordans familjer är ju dock bluff om du läser på. De ljög om det hela vilket framkom redan när det begav sig. Men Wade tar sig friheten i filmen att påstå att de var sexuella offer de också vilket jag inte fattar hur han inte kan bli ifrågasatt för. Du låter dig luras av en skicklig sociopat!

Det här är naturligtvis rent skitsnack. Finns absolut ingenting som säger att Jordy ljög om sina upplevelser, tvärtom hade hans berättelse en stor trovärdighet då han bl a lyckades peka ut särskilda fysiska detaljer på MJ’s intima kroppsdelar. Att sen MJ’s advokater lyckades köpa honom för den smått bisarra summan 23 MUSD, samt fick honom att skriva på ett tystnadslöfte som innebar att han inte ställde upp i rättegången som huvudvittne i brottmålet säger en del om vad pengar kan göra. Det smulade också sönder åklagarens case på ett grymt effektivt sätt. Allt det här finns redogjort för tidigare i tråden så du kan lägga ned propagandasnacket till förmån för din idol.
Citera
2019-03-17, 01:55
Bannlyst
Citat:
Man får väl utgå från att han ville tjäna pengar på sin bok. Men den är, som jag skrev och som länken visar, utgiven 2013.

Det är först nu efter, att han själv blivit pappa och i efterdyningarna av dokumentären, som han går ut med det sexuella i relationen med MJ.
Hur förklarar du då att många av historierna de berättar kommer från en Michael Jackson-Jordan Chandler sex fanfic skriven av en pedofili-förespråkare? Och att deras historier har ändrats från de att de försökte stämma Michael Jacksons dödsbo tills då de spelade in dokumentären?
Citera
2019-03-17, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72
Det här är naturligtvis rent skitsnack. Finns absolut ingenting som säger att Jordy ljög om sina upplevelser, tvärtom hade hans berättelse en stor trovärdighet då han bl a lyckades peka ut särskilda fysiska detaljer på MJ’s intima kroppsdelar. Att sen MJ’s advokater lyckades köpa honom för den smått bisarra summan 23 MUSD, samt fick honom att skriva på ett tystnadslöfte som innebar att han inte ställde upp i rättegången som huvudvittne i brottmålet säger en del om vad pengar kan göra. Det smulade också sönder åklagarens case på ett grymt effektivt sätt. Allt det här finns redogjort för tidigare i tråden så du kan lägga ned propagandasnacket till förmån för din idol.
Det stämmer inte att han lyckats peka ut några detaljer. Det var heller inte Michael Jacksons advokater som "lyckades" köpa ut honom, det var pappan (som startade hela rättsprocessen till att börja med) som bad om pengar. Använd huvudet lite grann och läs på.
Citera
2019-03-17, 01:57
Medlem
Citat:

Okej har kollat på beskrivningen av boken och den innehåller nog inga anklagelser utan annat som de varit om på turneer. Jag tror nog på den här Jacobshagen. Men det gör inte att jag automatiskt tror på herrarna i filmen. För det är skillnad på att vara lite närgången och att göra grova grejer, det behöver inte ha hänt. Men jag vet inte.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 02:38.
Citera
2019-03-17, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Någon påpekade på SvD:s kultursida att man efter allt ståhej kring #metoo kanske skulle kunnat vänta sig att journalister blivit litet mer vaksamma och litet mindre benägna att förföras av ett starkt lanserat narrativ/vittnesmål med koppling till en kändis - och inse att så här långt är de anklagelser som radas upp i "Leaving Neverland" ändå ord mot ord, utan någonting som liknar bevis eller ens starka indicier. Men det är förstås ett fåfängt hopp här i Sverige.

Bara häromdagen hade DN:s mjöliga, anspråksfullt pratiga Åsa Beckman inne en krönika där hon utan vidare *förutsatte* att killarna i Neverland-filmen talar 100% sanning: detta var ett så självklart faktum för henne att hon inte ens brydde sig om att diskutera varför hon anser det säkrat eller påpeka att MJ inte har fällts för något - hon rusade rakt på frågan: Hur kan det egentligen komma sig att folk inte stoppade Michael Jackson och att varningsklockorna inte ringde tillräckligt högt?? VA??

Hjärntvätt, ditt namn 'r Åsa Beckman.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-03-17 kl. 02:22.
Citera
2019-03-17, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72

Nej, i dealen står ingenting om att de inte fick delta i brottmålet.
Hade han kunnat beskrivit MJs könsorgan så hade brottmålet ägt rum.
Men det stämmer att han inte har erkänt något.
Citera
2019-03-17, 02:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Hur förklarar du då att många av historierna de berättar kommer från en Michael Jackson-Jordan Chandler sex fanfic skriven av en pedofili-förespråkare? Och att deras historier har ändrats från de att de försökte stämma Michael Jacksons dödsbo tills då de spelade in dokumentären?

Vad menar du? Jag pratar om Michael Jacobshagen. Hans bok verkar vara gulligt beskrivna minnen om tiden med MJ.

Vad är det för sex fanfic pedofiliförespråkare du yrar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in