2019-03-10, 19:44
Medlem
snurresnigels avatar
Men nu har ni ju laget med era andra färger att heja på i cupen!

Hört att Djurdjic "djuret" redan köpt biljett

Kvällens låt

#aldrigvunnitcupen
Senast redigerad av snurresnigel 2019-03-10 kl. 19:50.
Citera
2019-03-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vi måste seriöst haft numerärt övertag idag. Halva långsidan kändes grönvit idag typ.

Satt hyfsat nära mitten och tycker Bajen i det hela lät mest, bortsett från slutet på första när energin i Bajen var låg. Inte sagt som något bittert försvarstal för den sura torsken, utan som genuin uppfattning.

Från tv:n lät det som att det va 20k Bajare och några enstaka hemlösa diffenders på andra sida. Vem bryr sig egentligen om resultatet efter en sån överkörning på läktaren?
Citera
2019-03-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarMedVargar
Från tv:n lät det som att det va 20k Bajare och några enstaka hemlösa diffenders på andra sida. Vem bryr sig egentligen om resultatet efter en sån överkörning på läktaren?
Alla andra förutom Bajen.
Citera
2019-03-10, 20:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Tv kan dock vara missvisande pga att uppmickning kan vara skev. Och nä, jag tar aldrig en läktarseger före en seger på planen.
Citera
2019-03-10, 20:41
Medlem
Citat:
Var det även ni som sjöng vi är... HORUNGAR!
Citera
2019-03-10, 20:56
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Sitta hemma och se matchen på tv och sen hitta på att man stod för en "överkörning på läktaren", Bajen Bajen Bajen...

Varför inte läsa vilka som egentligen vann kampen på läktaren? https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/de-vann-kampen-pa-laktarna-i-cupderbyt-/

Har saxat ett utdrag åt dig: Högst volym i inledningen då hemmaklacken skapade så bra tryck att hela Tele2 sjöng med. Överlägsna i volym, vilket så klart har att göra med att man var bra mycket mer än Hammarbys supportrar.
Citera
2019-03-10, 21:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Sitta hemma och se matchen på tv och sen hitta på att man stod för en "överkörning på läktaren", Bajen Bajen Bajen...

Varför inte läsa vilka som egentligen vann kampen på läktaren? https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/de-vann-kampen-pa-laktarna-i-cupderbyt-/

Har saxat ett utdrag åt dig: Högst volym i inledningen då hemmaklacken skapade så bra tryck att hela Tele2 sjöng med. Överlägsna i volym, vilket så klart har att göra med att man var bra mycket mer än Hammarbys supportrar.

Det var väl EXAKT det gårdare ägnade sig åt under vårderbyt 2015, dvs använda missvisande tv-sändning som underlag för bedömning?
Citera
2019-03-10, 21:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det var väl EXAKT det gårdare ägnade sig åt under vårderbyt 2015, dvs använda missvisande tv-sändning som underlag för bedömning?

Fast nu har ni fått ännu en nybajare som kör med det.
Ikväll kan inget förstöra mitt fantastiska humör!
Citera
2019-03-10, 21:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast nu har ni fått ännu en nybajare som kör med det.
Ikväll kan inget förstöra mitt fantastiska humör!

Jo, vi är nya ni och ni är nya vi. Hånen som kommer in får man ta som karma tyvärr. Kuken.
Citera
2019-03-10, 21:20
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Det har jag faktiskt inget minne av men det kan väl ha hänt. C mores "mickningar" är ju inte alltid helt rättvisande. Jag satt inte direkt vid mittlinjen själv så ska inte uttala mig om vilken klack som hördes mest men att snacka om överkörning och att det var knäpptyst från södra är struntprat. Jag tyckte det kändes som att båda klackarna hade bra och dåliga perioder, och de fick ju inte så mycket hjälp från spelet heller. Få farliga anfall och knappt någon period där ett lag skapade ett ordentligt och långvarigt tryck.
Citera
2019-03-10, 21:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Det har jag faktiskt inget minne av men det kan väl ha hänt. C mores "mickningar" är ju inte alltid helt rättvisande. Jag satt inte direkt vid mittlinjen själv så ska inte uttala mig om vilken klack som hördes mest men att snacka om överkörning och att det var knäpptyst från södra är struntprat. Jag tyckte det kändes som att båda klackarna hade bra och dåliga perioder, och de fick ju inte så mycket hjälp från spelet heller. Få farliga anfall och knappt någon period där ett lag skapade ett ordentligt och långvarigt tryck.

Scrolla tillbaka till Supportersäsongen 2015 så ska du se att diskussionen fördes.

Håller med dig helt. Stämningen korrelerade med egna lagets momentum i de olika perioderna. Verkligen inget märkvärdigt med det att det är så.
Citera
2019-03-10, 21:33
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Vi måste seriöst haft numerärt övertag idag. Halva långsidan kändes grönvit idag typ.

Satt hyfsat nära mitten och tycker Bajen i det hela lät mest, bortsett från slutet på första när energin i Bajen var låg. Inte sagt som något bittert försvarstal för den sura torsken, utan som genuin uppfattning.
Såg ut som på typ alla våra hemmaderbyn. En liten klick i hörnet förutom att bajen nu hade en lite mindre klick även i andra hörnet. Var mer Djurgårdare. Inte överlägset men typ 65%

Stämningen (från båda håll) vett fan. Har höga krav och känns som det var länge sen det var helt galen stämning på ett derby (från alla 3). Kändes lite segt på läktaren från båda håll förutom vid enstaka toppar. Dock hade jag väldigt lite fokus på det idag. Var så nervöst så jag sjöng med i ramsorna utan att tänka på hur vi eller bajen lät riktigt. Hörde ärligt talat inte vad bajen sjöng förutom "gröna vita" som vi svarade "horungar" på Känns som bajen vill att trumman ska stå i fokus istället för sången och volymen på den.

Gillade vårt tifo väldigt mycket. Snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in