Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-05, 15:49
  #13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag tror det kommer slå tillbaka på dem.
De behöver stå bakom sin President, inte underminera honom. USA blir svagare.
Detta dravel och snyftande är det gamla vanliga från snöflingorna i sekten, som inte tål obekväma fakta om sin husgud.

Det enda riktiga för Donald är nämligen att "skicka tillbaks honom till Kenya, där han kom ifrån".
Republikanerna har startat sitt kulturkrig, men de blir fullkomligt hysteriska så fort de stöter på motstånd?
__________________
Senast redigerad av zergrush 2019-03-05 kl. 15:51.
Citera
2019-03-05, 15:53
  #14
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Detta dravel och snyftande är det gamla vanliga från snöflingorna i sekten, som inte tål obekväma fakta om sin husgud.

Det enda riktiga för Donald är nämligen att "skicka tillbaks honom till Kenya, där han kom ifrån".
Republikanerna har startat sitt kulturkrig, men de blir fullkomligt hysteriska så fort de stöter på motstånd.
Ledsen jag är ingen Trumpist (jag hade inte röstat på honom om jag var amerikan, gillar inte Hillary heller), vilket du borde veta, men intelligens är inte din starka gren.
"Sekten" utveckla det tack, är det en konspirationsteori eller bara i ditt huvud?

Detta är en utredning startad bara av politiska skäl, inget mer, de hatar Trump.

Har dem samma inställning som du så fattar man varför.
Jag tror det är farligt som sagt att göra såhär oavsett vem som är President.

Hade R gjort såhär mot Obama hade jag tyckt samma sak.
Citera
2019-03-05, 16:28
  #15
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det sätter prejudikat inför framtiden om inte annat...

Finns redan prejudikat av åratal av utredning för en påstådd avsugning i Ovala Rummet, oräkneliga tillsynsärenden initierade av GoP under åren då Obama hade en Republikansk kongress att hantera samt tiotals miljoner dollar på en "utredning" av Clinton och Benghazi som i slutändan inte ledde till ett jävla skit.

Och då har jag inte ens gått in på mediacirkusen runt dessa fall, vilken GoP och "konservativ" media (läs: FOX) gjorde sitt bästa för att hålla igång, och fortfarande håller igång.

Dvs nu när det finns indikationer i överflöd på systemhotande allvarlig brottslighet involverande Trump´s administration, så sitter GoP i den grop de grävt åt sig själva, vilket vissa GoP-politiker faktiskt också medgett.

De har själva politiserat, polariserat och skapat den miljö som nu kommer att sätta ton och metod i sakfrågan framöver.

Intressant artikel i ämnet från WSJ: "Democrats Adopt GOP Strategy in Fight for Trump Probe Information"

Källa: https://www.wsj.com/articles/democra...on-11551618001

Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Hade R gjort såhär mot Obama hade jag tyckt samma sak.

Om GoP på Obama hade haft en tiondel av det som hittills framkommit runt Trump hade de tagit möjligheten fullt ut att avsätta honom med alla till buds stående medel.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2019-03-05 kl. 16:36.
Citera
2019-03-05, 18:05
  #16
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Finns redan prejudikat av åratal av utredning för en påstådd avsugning i Ovala Rummet, oräkneliga tillsynsärenden initierade av GoP under åren då Obama hade en Republikansk kongress att hantera samt tiotals miljoner dollar på en "utredning" av Clinton och Benghazi som i slutändan inte ledde till ett jävla skit.

Och då har jag inte ens gått in på mediacirkusen runt dessa fall, vilken GoP och "konservativ" media (läs: FOX) gjorde sitt bästa för att hålla igång, och fortfarande håller igång.

Dvs nu när det finns indikationer i överflöd på systemhotande allvarlig brottslighet involverande Trump´s administration, så sitter GoP i den grop de grävt åt sig själva, vilket vissa GoP-politiker faktiskt också medgett.

De har själva politiserat, polariserat och skapat den miljö som nu kommer att sätta ton och metod i sakfrågan framöver.

Intressant artikel i ämnet från WSJ: "Democrats Adopt GOP Strategy in Fight for Trump Probe Information"

Källa: https://www.wsj.com/articles/democra...on-11551618001



Om GoP på Obama hade haft en tiondel av det som hittills framkommit runt Trump hade de tagit möjligheten fullt ut att avsätta honom med alla till buds stående medel.
Vad har dom på Trump?

2020 kommer bli en härdsmällta för DemoKKKraterna. De har majoritet i huset och hur utnyttjar dom det, en Politisk Häxjakt, inte att få igenom sin politik. Ja just det de har ingen politik som någon gillar, är nog därför. Garvar arslet av mig och välkomnar häxjakten , kommer definitivt bejuda på många garv åt psykfallen.
Citera
2019-03-05, 20:23
  #17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad har dom på Trump?

2020 kommer bli en härdsmällta för DemoKKKraterna. De har majoritet i huset och hur utnyttjar dom det, en Politisk Häxjakt, inte att få igenom sin politik. Ja just det de har ingen politik som någon gillar, är nog därför. Garvar arslet av mig och välkomnar häxjakten , kommer definitivt bejuda på många garv åt psykfallen.
Nåja. Trump gav dem prison reform. Kanske kan de gå till val på det och att förbjuda hamburgare. Lägg till chockhöjda skatter och vapenkonfiskering lär ju saken vara biff...
Citera
2019-03-05, 22:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Finns redan prejudikat av åratal av utredning för en påstådd avsugning i Ovala Rummet, oräkneliga tillsynsärenden initierade av GoP under åren då Obama hade en Republikansk kongress att hantera samt tiotals miljoner dollar på en "utredning" av Clinton och Benghazi som i slutändan inte ledde till ett jävla skit.

Och då har jag inte ens gått in på mediacirkusen runt dessa fall, vilken GoP och "konservativ" media (läs: FOX) gjorde sitt bästa för att hålla igång, och fortfarande håller igång.

Dvs nu när det finns indikationer i överflöd på systemhotande allvarlig brottslighet involverande Trump´s administration, så sitter GoP i den grop de grävt åt sig själva, vilket vissa GoP-politiker faktiskt också medgett.

De har själva politiserat, polariserat och skapat den miljö som nu kommer att sätta ton och metod i sakfrågan framöver.

Intressant artikel i ämnet från WSJ: "Democrats Adopt GOP Strategy in Fight for Trump Probe Information"

Källa: https://www.wsj.com/articles/democra...on-11551618001



Om GoP på Obama hade haft en tiondel av det som hittills framkommit runt Trump hade de tagit möjligheten fullt ut att avsätta honom med alla till buds stående medel.

Lögn. Det var endast en detalj som kom upp i slutet av en annan utredning.
__________________
Senast redigerad av Feodor 2019-03-05 kl. 22:45.
Citera
2019-03-05, 23:31
  #19
Avstängd
wwrs avatar
Dems på fisketur igen

Nu ska Demokraterna ut på fisketur igen. Landet fungerar bra och inga speciella situationer som borde utredas, har diskuterats. Ju mer de gnäller utan att kunna leverera, ju större borde stödet bli för Trump. Men sedan finns ju media och vinklingarna ...
Citat:
In a statement, White House press secretary Sarah Sanders said: "Today, Chairman Nadler opened up a disgraceful and abusive investigation into tired, false allegations already investigated by the special counsel and committees in both chambers of Congress.

"Chairman Nadler and his fellow Democrats have embarked on this fishing expedition because they are terrified that their two-year false narrative of 'Russia collusion' is crumbling.
https://www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-47451601
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-03-05 kl. 23:34.
Citera
2019-03-06, 01:11
  #20
Medlem
BroderDonuts avatar
Kanske kan tyda på att det finns misstankar om försäkringsbedrägeri?

Tweet av Scott Dworkin @funder
Citat:
BREAKING: NY State regulators issued a subpoena to the Trump Org’s insurance broker. Just days after Cohen implicated Trump in an insurance fraud scheme, exposed by @AOC’s line of questioning.
https://twitter.com/funder/status/1103051747059212290
Citera
2019-03-06, 02:34
  #21
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Kanske kan tyda på att det finns misstankar om försäkringsbedrägeri?

Tweet av Scott Dworkin @funder

https://twitter.com/funder/status/1103051747059212290
JaaDu, frågan är då hur sinnessjuk man måste vara om man tror att om man ökar värdet på en tillgång detta skulle vara försäkringsbedrägeri???? Garvar ihjäl mig!

När man ökar värderingen höjer det ens kostnad. Det är en ganska enkel logik och uträkning de flesta lågstadieelever förstår, men tydligen inte psykfallsvänstern. Helt otroligt, LOLOLOLOLOL

Jag får sätta min husförsäkring till vad jag vill så länge försäkringsbolaget går med på värderingen. Ju högre belopp jag anger betyder dock att jag kommer betala högre premie. Att människor inte förstår enkla samhällstjänster längre är skrämmande.
__________________
Senast redigerad av bludderbladder 2019-03-06 kl. 02:39.
Citera
2019-03-06, 03:10
  #22
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
JaaDu, frågan är då hur sinnessjuk man måste vara om man tror att om man ökar värdet på en tillgång detta skulle vara försäkringsbedrägeri???? Garvar ihjäl mig!

När man ökar värderingen höjer det ens kostnad. Det är en ganska enkel logik och uträkning de flesta lågstadieelever förstår, men tydligen inte psykfallsvänstern. Helt otroligt, LOLOLOLOLOL

Jag får sätta min husförsäkring till vad jag vill så länge försäkringsbolaget går med på värderingen. Ju högre belopp jag anger betyder dock att jag kommer betala högre premie. Att människor inte förstår enkla samhällstjänster längre är skrämmande.
Tänker presidenten tjäna en extra hacka på att bränna ner sin lada, den bonntjyven?

De har skickat ut mer än 80 brev för att försöka förstå vad de skall utreda.

Mitt intryck är att globalister ägnar sig mer åt att försöka attackera motståndare än åt att bygga upp egen verksamhet.

De respekterar heller inte de system som finns. Här använder man utredningar för politiska attacker. Inom antidoping attackerar globalister Ryssland på basen av bristfälliga bevis, som jag ser det. Men när det inte fungerar som de tänkt inom idrottens organisationer så grundar de egna organisationer och försöker fortsätta.

Globalister skapar kaos som gör att osäkra fakta kan vinklas av medierna.

Jag måste säga att Demokraterna och Trumputredningarna inte verkar vara på riktigt.

Man vet inte när utredningarna börjar. (Nu sägs en utredning börja, men flera utredningar håller redan på.)

Man vet inte när utredningarna slutar. (Myndigheterna sade att Muellerutredningen var slut i januari, men många säger att den pågår nu.)

Man vet hur många utredningar det är. Mer än 5 (och så kanske Mueller, 5½).

Man vet inte vad man utreder. Allt är bara väldigt dåligt. Men ingen speciell situation framhålls. Man skickar ut drösvis med brev och hoppas på napp.

Mueller körde i två år och inget kom fram relaterat till Trump och Ryssland trots att medierna startade i kaxig ton. Nyligen skrev de t.o.m. om impeachment!

När man inte kan en bransch går man på många trick första gången, som t.ex Mueller, men nu går det inte att ta detta på allvar längre.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-03-06 kl. 03:41.
Citera
2019-03-06, 04:12
  #23
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Och då det blir allt mer och mer uppenbart att demokraterna är de enda som fortfarande står upp för amerikansk självständighet, medans republikaner i allt större utsträckning underkastar sig Putin-nickedockan de har som president och fortsätter ta emot ryska mutor och gentjänst-pengar, så är detta och Muellers utredning de sista chanserna USA har att fortsätta vara en fungerande självständig statsmakt med inflytande i världspolitiken.
https://edition.cnn.com/2019/03/04/p...ers/index.html

Och här har vi en juridiskt ombud och -professor som ger lite klarhet i vad det är för sorts drägg som ingår i Donalds bekantskaper och affärsverksamhet, och som Representanthuset gärna skulle vilja prata med:
https://twitter.com/SethAbramson/sta...19649802420225

https://twitter.com/SethAbramson/sta...30777550970886

https://twitter.com/SethAbramson/sta...27893606338562

Republikanerna har haft över två år på sig att förhöra och utreda dessa personer. Varför har de inte gjort det?

Du kan omöjligt tro på det där. Demokraterna är totalt utom kontroll, det hade benämnts som en psykisk sjukdom för inte så länge sedan, och många gör det även nu. Jag har aldrig stött på så onda, oärliga och ynkryggade människor. Förutom Annie Lööf. De har satt i system att rikta falska våldtäktsanklagelser mot alla som inte bockar inför dem, och DE står upp för ajälvständighet? De vill ta mig fan riva halva konstitutionen och kunna göra "abort" under födseln. Riva all infrastruktur i hela USA för att bygga om miljövänligt. Även om de så klart fattar att det är vanvett av AOC har de uttryckt sitt stöd.

Tänk efter i 5 sekunder. De är sjuka i huvudet. Riktiga rasister dessutom.
Citera
2019-03-06, 06:21
  #24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Du kan omöjligt tro på det där. Demokraterna är totalt utom kontroll, det hade benämnts som en psykisk sjukdom för inte så länge sedan, och många gör det även nu. Jag har aldrig stött på så onda, oärliga och ynkryggade människor. Förutom Annie Lööf. De har satt i system att rikta falska våldtäktsanklagelser mot alla som inte bockar inför dem, och DE står upp för ajälvständighet? De vill ta mig fan riva halva konstitutionen och kunna göra "abort" under födseln. Riva all infrastruktur i hela USA för att bygga om miljövänligt. Även om de så klart fattar att det är vanvett av AOC har de uttryckt sitt stöd.

Tänk efter i 5 sekunder. De är sjuka i huvudet. Riktiga rasister dessutom.
Dock är utreda tveksamma politiker nått som är brukligt att göra.
Men såklart tillhör man en grupp som menar på att allt trump någonsin gjort är rätt(och dom är rätt många här).
Så berättar man bara hur nödvändigt det är med översikt.

Men vad är man så rädd för?
Eller är det bara denna oförmåga att förstå vad demokrati är som är problemet?

Och om du har nått emot Alexandra, så är ju det bara förespråka en utredning och ta reda på om nått är fel.
Precis som man nu gör idag, ingen skillnad.
Det mest beklagliga är hur lite man vet om demokrati, på en pinsam nivå.

Och en sak vet vi, korruption och kriminalitet frodas i nuvarande POTUS och följe.
Så bara där så berättar man att det är nödvändigt med utredningar.
Och det lustiga är att vi inte ens snuddar alla inkompetenta man anställt, som inte har en aning vad de håller på med i sina jobb.
Somt ex han som började låsa in barn på uppdrag av trumpen, som man än idag inte ansträngt sig att hitta speciellt mycket.
Var ett intressant förhör man hade med den fånen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback