2019-03-04, 21:50
Medlem
Dessa jävla cupderbyn.

Min spontana känsla är att detta blir hetaste derbyt på många år. Men det kanske är ölen som talar.

Lördagsderby är som upplagt för en mysig tillställning utan bråk hursom. Inställd match och 3-0 till gais?
Citera
2019-03-04, 21:51
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Dessa jävla cupderbyn.

Min spontana känsla är att detta blir hetaste derbyt på många år. Men det kanske är ölen som talar.

Lördagsderby är som upplagt för en mysig tillställning utan bråk hursom. Inställd match och 3-0 till gais?
Söndagsderby*
Citera
2019-03-04, 21:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Söndagsderby*
Är det klart?

Eller du utgår från att det blir så?
Citera
2019-03-04, 21:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är det klart?

Eller du utgår från att det blir så?
Läste i cupentråden att Dif har nån hockeymatch under lördagen så kvartsfinalen kommer flyttas om man ska tro det inlägget.

Som utomstående är denna typ av derby väldigt rolig.
Citera
2019-03-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Söndagsderby*
Men vafan. Är det pga er jävla hockey?
Spekulationer eller vet du mer?
Citera
2019-03-04, 22:11
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Men vafan. Är det pga er jävla hockey?
Spekulationer eller vet du mer?
Spekulationer, men känns högst troligt! Dels pga lördag, dels pga hockey samtidigt.
Krossa mora!
Citera
2019-03-04, 23:36
Medlem
Salorms avatar
Ser gärna att vi har båda matcherna på lördagen så man kan se dom båda 2. Det är få förunnat att ha lag i högsta serien i de 2 största sporterna i Sverige. Att det finns en säkerhetsrisk när man släpper ut bajare bland allmänt folk får man väl ta och slänga in fler poliser eller något? Jag är inte orolig
Citera
2019-03-05, 07:02
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ser gärna att vi har båda matcherna på lördagen så man kan se dom båda 2. Det är få förunnat att ha lag i högsta serien i de 2 största sporterna i Sverige. Att det finns en säkerhetsrisk när man släpper ut bajare bland allmänt folk får man väl ta och slänga in fler poliser eller något? Jag är inte orolig

Det smidigaste måste väl vara att de chartrade bussarna från Åkersberga och Laxå stannar direkt vid ”Greken” [Grekiska Kolgrillsbaren, Difs stamlokus, min anm.] och att ni sedan slussas via Globengaraget bort till era sektioner? Noll risk för konfrontation.
Citera
2019-03-05, 08:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det smidigaste måste väl vara att de chartrade bussarna från Åkersberga och Laxå stannar direkt vid ”Greken” [Grekiska Kolgrillsbaren, Difs stamlokus, min anm.] och att ni sedan slussas via Globengaraget bort till era sektioner? Noll risk för konfrontation.

Låter på dig som det är något fel på greken? Nu är dock min förhoppning att vi blir lite fler än vad greken klarar av att husera, men nog lär vi vara representerade där som sig bör.
Citera
2019-03-05, 09:45
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Låter på dig som det är något fel på greken? Nu är dock min förhoppning att vi blir lite fler än vad greken klarar av att husera, men nog lär vi vara representerade där som sig bör. :)

Haha nog är det allt sorgligt att ni övergett klassiska hak som Berits för att istället sitta på Grekiska Kolgrillsbaren av alla jävla ställen.

Ni kan ju annars, som vanligt, hänga vid Kornhamnstorg som bortasupportrar normalt får göra ;)
Citera
2019-03-05, 09:46
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:

Finns det något sömnigare än en Djurgårdare som än en gång gapar om ishockey. Men, det är ju också den sporten ni faktiskt preseterar, tillskillnad från ert fotbollslag
Citera
2019-03-05, 09:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Haha nog är det allt sorgligt att ni övergett klassiska hak som Berits för att istället sitta på Grekiska Kolgrillsbaren av alla jävla ställen.

Ni kan ju annars, som vanligt, hänga vid Kornhamnstorg som bortasupportrar normalt får göra

Nu hänger jag jävligt ofta hos Berit så att överge Östra kommer aldrig ske för mig, prata inte om sådant du inte har en aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Finns det något sömnigare än en Djurgårdare som än en gång gapar om ishockey. Men, det är ju också den sporten ni faktiskt preseterar, tillskillnad från ert fotbollslag

Kommer det på riktigt in en bajare och pratar om vad ens lag presterar? Vad har ni presterat för något? Ett guld någonsin? Vi har lika många guld förra året som ni har totalt, kom tillbaks när ni presterar i någon stor sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in