Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-26, 05:16
  #9553
Avstängd
wwrs avatar
Kanske led Sebastian av telefonspelsberoende och fortsatte att spela några timmar efter det att telefonen blev varm, vilket de ju ofta blir om man laddar och spelar samtidigt.

Denna artikel platsar nog även bland "icke-nyheter".

Den ligger nu bakom betalvägg som görs reklam för längre ned. Jag undrar om denna artikel räknas som "fördjupande reportage" eller kan ingå i en "exklusiv artikelserie"? Kanske vill man bara gömma den?
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-02-26 kl. 06:00.
Citera
2019-03-03, 19:25
  #9554
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jag-skulle-spy

"Jag fick fjädrar när jag beställde kycklingvingar. Höll på att spy! Nu kommer jag aldrig mer äta på McDonalds, faaan va ekklit azzå"

...för kycklingvingar är ju gjorda av...potatis...
Citera
2019-03-03, 19:41
  #9555
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jag-skulle-spy

"Jag fick fjädrar när jag beställde kycklingvingar. Höll på att spy! Nu kommer jag aldrig mer äta på McDonalds, faaan va ekklit azzå"

...för kycklingvingar är ju gjorda av...potatis...
Är du helt dum i huvudet? Bara för att man beställer kycklingvingar så ska man inte behöva få med fjädrar
Citera
2019-03-03, 20:29
  #9556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du helt dum i huvudet? Bara för att man beställer kycklingvingar så ska man inte behöva få med fjädrar

Nej, jag är inte dum i huvudet. Är du, herr Kämpendahl? Poängen var att hon gjorde en stor grej av någonting trivialt genom att ringa till Aftonbladet. Givetvis ska man inte behöva få en fjäder i maten, men är det dödsäckligt? Knappast.
Citera
2019-03-03, 20:31
  #9557
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du helt dum i huvudet? Bara för att man beställer kycklingvingar så ska man inte behöva få med fjädrar

Jag finner det ganska otroligt att : "Alla deras Hot wings var täckta av fjädrar." (citat från aftonhoran)

De visar en bild på en liten fjäder på en kycklingvinge.
Det kan hända att en eller annan fjäder slinker igenom hanteringen precis som resturangchefen säger.
Det är väl bara att peta bort den och äta, alternativt be om en ny portion. Varför gråta ut i tidningen?
Citera
2019-03-03, 20:37
  #9558
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Nej, jag är inte dum i huvudet. Är du, herr Kämpendahl? Poängen var att hon gjorde en stor grej av någonting trivialt genom att ringa till Aftonbladet. Givetvis ska man inte behöva få en fjäder i maten, men är det dödsäckligt? Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Jag finner det ganska otroligt att : "Alla deras Hot wings var täckta av fjädrar." (citat från aftonhoran)

De visar en bild på en liten fjäder på en kycklingvinge.
Det kan hända att en eller annan fjäder slinker igenom hanteringen precis som resturangchefen säger.
Det är väl bara att peta bort den och äta, alternativt be om en ny portion. Varför gråta ut i tidningen?
Jaså, ni gaddar i hop er mot mig? Två mot en

Nåja, visst, ni har väl en poäng. Kanske inte något man ska ringa Aftonbladet för utan det kan lösas på plats och en liten fjäder är knappast direkt farligt även om det är önskvärt att de är borta.

Aktien, jag ber om ursäkt för min överreaktion
Citera
2019-03-03, 21:05
  #9559
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du helt dum i huvudet? Bara för att man beställer kycklingvingar så ska man inte behöva få med fjädrar
Du har en poäng samtidigt är matberedning inte en exakt vetenskap så att det slipper igenom en fjäder eller två rä ingenting konstigt eller ovanligt, själv råkat ut för det bara plocka bort och fortsätta äta...

Ingen seriös människa bölar ut hos aftonhoran om sånt.
Citera
2019-03-03, 21:09
  #9560
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jaså, ni gaddar i hop er mot mig? Två mot en

Nåja, visst, ni har väl en poäng. Kanske inte något man ska ringa Aftonbladet för utan det kan lösas på plats och en liten fjäder är knappast direkt farligt även om det är önskvärt att de är borta.

Aktien, jag ber om ursäkt för min överreaktion

Nej vi gaddar inte ihop oss. Och de som överreagerar är ju idioterna i artikeln.
Tjejen som filmar låter som hon tillhör kategorin "betongbarn födda på 00-talet". Hon skulle troligen börja kaskadkräkas om man berättade att kycklingvingar faktiskt kommer från riktiga kycklingar.
Citera
2019-03-03, 21:23
  #9561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du har en poäng samtidigt är matberedning inte en exakt vetenskap så att det slipper igenom en fjäder eller två rä ingenting konstigt eller ovanligt, själv råkat ut för det bara plocka bort och fortsätta äta...

Ingen seriös människa bölar ut hos aftonhoran om sånt.

Håller med! Vad är det med folk nu för tiden? Är de så kåta på att synas i media att de gör vad som helst?

Jag minns när jag som 25-åring, hittade en mindre träbit i min påse med dillchips. Min första tanke var inte att kontakta media! Det var för övrigt inte min andra eller tredje tanke heller!

Jag skrev ett brev. Ja ni läste rätt! Man gjorde så förr i tiden. Jag bifogade träbiten med brevet. Tänkte det kunde vara intressant för chipsfabriken att veta vad det var för träbit så de kunde åtgärda eventuella fel i tillverkningsprocessen.

Givetvis skickade chipsfabriken ett gäng chipskuponger till mig som tack och som plåster på såren för det svåra trauma jag tvingats gå igenom.

Jag äter likadana chips från samma chipsfabrik ännu idag.
Citera
2019-03-03, 23:10
  #9562
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Håller med! Vad är det med folk nu för tiden? Är de så kåta på att synas i media att de gör vad som helst?

Jag minns när jag som 25-åring, hittade en mindre träbit i min påse med dillchips. Min första tanke var inte att kontakta media! Det var för övrigt inte min andra eller tredje tanke heller!

Jag skrev ett brev. Ja ni läste rätt! Man gjorde så förr i tiden. Jag bifogade träbiten med brevet. Tänkte det kunde vara intressant för chipsfabriken att veta vad det var för träbit så de kunde åtgärda eventuella fel i tillverkningsprocessen.

Givetvis skickade chipsfabriken ett gäng chipskuponger till mig som tack och som plåster på såren för det svåra trauma jag tvingats gå igenom.

Jag äter likadana chips från samma chipsfabrik ännu idag.

Living on the edge.
Citera
2019-03-03, 23:12
  #9563
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Nej vi gaddar inte ihop oss. Och de som överreagerar är ju idioterna i artikeln.
Tjejen som filmar låter som hon tillhör kategorin "betongbarn födda på 00-talet". Hon skulle troligen börja kaskadkräkas om man berättade att kycklingvingar faktiskt kommer från riktiga kycklingar.
Säg för fan inte vad ägg egentligen är då ha ha ha
Citera
2019-03-04, 22:27
  #9564
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Håller med! Vad är det med folk nu för tiden? Är de så kåta på att synas i media att de gör vad som helst?

Jag minns när jag som 25-åring, hittade en mindre träbit i min påse med dillchips. Min första tanke var inte att kontakta media! Det var för övrigt inte min andra eller tredje tanke heller!

Jag skrev ett brev. Ja ni läste rätt! Man gjorde så förr i tiden. Jag bifogade träbiten med brevet. Tänkte det kunde vara intressant för chipsfabriken att veta vad det var för träbit så de kunde åtgärda eventuella fel i tillverkningsprocessen.

Givetvis skickade chipsfabriken ett gäng chipskuponger till mig som tack och som plåster på såren för det svåra trauma jag tvingats gå igenom.

Jag äter likadana chips från samma chipsfabrik ännu idag.
Inte stött på trä men däremot en påse med typ 3000 gånger mer kryddor än det ska vara, klumpar stora som puttekulor...vad gjorde vi? jag åt upp chipsen och min kusin käkade upp kryddorna ingen som gnällde om det vi skratta mest åt det hela.

Att skicka in träbiten är inget jag ser som idiotiskt, ibland går maskinerna sönder så det hamnar glas i barnmat, metallflisor i tamponger....bara bra om sånt uppmärksammas för att undvika personskador.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Säg för fan inte vad ägg egentligen är då ha ha ha
Mens?
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-03-04 kl. 22:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback