• 1
  • 2
2019-02-27, 03:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Beror antagligen på mängden whisky du hällde i dig. (Läs "för mycket")
För en vuxen karl är en sexa whisky inga problem, enbart nyttigt. Men häller man i sig ett helrör däremot, så mår man som "en traktor" dagen därpå..

Själv brukar jag vid förkylningssymptom ta en sexa whisky eller en sexa cognac. Symptomen verkar försvinna då, och sällan komma tillbaka. Mår helt enkelt bättre.
Ja du har rätt det blev ett dricksglas. Det smakade diesel då allt smakar konstigt med förkylning, svårstarad och kom inte igång, rejäl feber och svettades som traktorn kokar så vattnet rinner ut, såg dum ut och lät konstigt, svårt att röra mej och allt gick långsamt så traktorn hade nog punktering åxå. Har aldrig känt mej så tung och klumpig som då men nästa gång jag ska prova whisky mot förkylning blir bara en liten skvätt för ett helt glas blev man rejält suddig av så att man mådde så dagen efter är en bra beskrivning
Citera
2019-02-27, 04:07
Medlem
Whisky är klibbigt och fastnar i halsen på viruset och spriten dödar det. Inte lönt att dricka mycket utan bara fukta halsen då och då. Jäger fungerar ungefär på samma sätt.

Var med om en grej i Österrike för många år sedan. Satt i en stor servering likt ölhall vid en camping men var helt klart sjuk. Feber och dåsig. En tjej i serveringspersonalen kom fram och undrade hur det var med mig. Hon kände på pannan som var brännhet och bad mig vänta en stund. Kom tillbaka med en liten flaska Underberg. Du får denna av mig, sa hon, men gå sen och lägg dig så ska du se att du mår bättre i morgon. Drack upp den i ett svep då den inte är speciellt god. Gick och la mig sen tidigt och vaknade nästa dag helt frisk!
Citera
2019-02-27, 16:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Whisky är klibbigt och fastnar i halsen på viruset och spriten dödar det. Inte lönt att dricka mycket utan bara fukta halsen då och då. Jäger fungerar ungefär på samma sätt.

Var med om en grej i Österrike för många år sedan. Satt i en stor servering likt ölhall vid en camping men var helt klart sjuk. Feber och dåsig. En tjej i serveringspersonalen kom fram och undrade hur det var med mig. Hon kände på pannan som var brännhet och bad mig vänta en stund. Kom tillbaka med en liten flaska Underberg. Du får denna av mig, sa hon, men gå sen och lägg dig så ska du se att du mår bättre i morgon. Drack upp den i ett svep då den inte är speciellt god. Gick och la mig sen tidigt och vaknade nästa dag helt frisk!
Den där underberg har jag inte provat men många säjjer samma sak att den tar död på förkylning även magsjuka men den där jäger nejnej den tycker jag smakar som tåjams och diesel så det kommer upp igen
Citera
2019-02-27, 16:55
Medlem
Jag brukar ta varm mjölk med honung och 50% whisky. När man värmer mjölken smälter man ner några fishermans Friend.
En dekokt som sätter igång svettningar och öppnar upp näsa och svalg.
Ett plus är att man sover gott efter ett par stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in