2019-02-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
För att sätta allt detta i en kontext som är aktuell för denna tråden, kan du då förklara hur en person bemöts inom islam som är djupt troende men väljer att äta griskött?

Hur nådig är islams följare nu mot dem som väljer att äta t.ex skinka tillsammans med sina kristna, ateistiska eller bara vanligt levande vänner?

Kommer t.ex Al Mani den förhindrane försvararen och hjälparen till hennes nåd för att bejaka hennes egenvärde utifrån att hon valt en skinkbit med sina vänner?

Följdfråga, vad vet du egentligen om det, för du är ju inte någon allsmäktig gud å andras vägnar...... så hur kan du veta vad en guds nåd öht är och betyder för var och en, gällande vad varje enskild individ förtär, oavsett vad den tillber där hemma långt ifrån dig?
Allt som är haram är skadligt och har en negativ effekt i det här livet.
Allt som är haram relaterar till verkligheten.
Haram blir aldrig halal och halal blir aldrig haram.

Det finns ingen DJUPT troende som äter gris.

Den muslim som väljer att äta gris begår en synd och det är mellan denne själv och Allah på domedagen.
Jag förstår inte ens din fråga, vadå hur nådiga är islams följare mot...? Allah har förklarat för oss hur vi ska bete oss mot varandra, den som inte följer det får stå till svars på domedagen.

Vad pratar du om för egenvärde? Det är upp till en själv, man straffar sig själv genom sina synder.

Al Mani, Den förhindrande hjälparen hjälper den troende som vill och litar på Allahs regler.
Citera
2019-02-25, 22:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Allt som är haram är skadligt och har en negativ effekt i det här livet.
Allt som är haram relaterar till verkligheten.
Haram blir aldrig halal och halal blir aldrig haram.

Det finns ingen DJUPT troende som äter gris.

Den muslim som väljer att äta gris begår en synd och det är mellan denne själv och Allah på domedagen.
Jag förstår inte ens din fråga, vadå hur nådiga är islams följare mot...? Allah har förklarat för oss hur vi ska bete oss mot varandra, den som inte följer det får stå till svars på domedagen.

Vad pratar du om för egenvärde? Det är upp till en själv, man straffar sig själv genom sina synder.

Al Mani, Den förhindrande hjälparen hjälper den troende som vill och litar på Allahs regler.
Men du, jag som t.ex äter gris och mår ypperligt av detta kan snabbt jämföra med hur kvinnorna i islamiska länder mår, som följer haram och inte äter gris, det ses miljontals lidande kvinnor och män som kämpar så hårt och äter och äter sitt halal men ser helt miserabla ut, kan inte se att väldigt många genomlever detta livet särskilt harmoniskt eller åtminstonde med glädje i sitt hjärta.

Man tycks, se livet som en hård kamp och i princip faktiskt missakta och ibland också direkt förakta vad som är livsvillkoren på jorden. Inte dansa heller.. jag menar.... det där halal, påkräver alltså att utsätta bl.a lamm för en utomordentligt brutala och direkt barbariska ritualer, en frisk Gud.. skulle omedelbart säga stopp!!!! och belägg!!!!!

Så nej, jag tror inte att du eller ni islamförsvarare är mer än felande människor som har x antal fel i era protokoll. Detta är inte menat att plocka ner dig, enbart att det finns fel i protokollen om jag säger så. Lidandet inom islam, vittnar om alltför många säkra felslut, det ses inte lycka och glädje, det ses desto fler bestraffningar.

Lycka, kan ev. ses när islam når fram till västvärldens koncept.. där de får handla väskor , äta glass och om de vill och vågar, ta sig en skinkbit ( i lönndom!!! och njuta lite)

Notera, att jag varmt rekommenderar dig att ta en titt på länken om Latifa från Saudi.. som torterades hårt och länge, samt hennes syster.. isolerades, i islams namn.

Var god att ägna fem minuter , för att se hur dina systrar behandlas av islamisk apologetistisk "nåderikt" bemötande, har Allah verkligen givit lov åt dessa islamister att bemöta kvinnor på sådant sätt?

SE Länken, det är din egen religion som avslöjar sig där, hela världen tittar och förundrar sig över denna nästan gåtfulla sadist-bejakande religion i sina delar sadistisk, inte alla passager, men alltför många, så nåd.. är det rätt ord?

Det torteras också enormt mycket i Iran, ett annat islamistiskt land, så hur kommer detta sig om man ska förstå din lista av hjälpande figurer som återfinns i Hadither? som du säger.

Det blir ju en omedelbar konflikt i hjärnan för mindre.

Själv menar jag att individen äger rätt att förtära det han/hon anser vara bra för sin kropp, mänsklig individ har nämligen en hjärna som arbetar kognitivt funktionellt, alla är väl inte förståndshandikappade?!! Ett fåtal individer som föds med dysfunktionell hjärnkapacitet och det är så LIV är menat, att har man en hjärna som skiljer sig från de övriga djurens hjärnor, ska man använda den!
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2019-02-25 kl. 22:51.
Citera
2019-02-25, 22:54
Medlem
Citat:
Men du, jag som t.ex äter gris och mår ypperligt av detta kan snabbt jämföra med hur kvinnorna i islamiska länder mår, som följer haram och inte äter gris, det ses miljontals lidande kvinnor och män som kämpar så hårt och äter och äter sitt halal men ser helt miserabla ut, kan inte se att väldigt många genomlever detta livet särskilt harmoniskt eller åtminstonde med glädje i sitt hjärta.

Man tycks, se livet som en hård kamp och i princip faktiskt missakta och ibland också direkt förakta vad som är livsvillkoren på jorden. Inte dansa heller.. jag menar.... det där halal, påkräver alltså att utsätta bl.a lamm för en utomordentligt brutala och direkt barbariska ritualer, en frisk Gud.. skulle omedelbart säga stopp!!!! och belägg!!!!!

Så nej, jag tror inte att du eller ni islamförsvarare är mer än felande människor som har x antal fel i era protokoll. Detta är inte menat att plocka ner dig, enbart att det finns fel i protokollen om jag säger så. Lidandet inom islam, vittnar om alltför många säkra felslut, det ses inte lycka och glädje, det ses desto fler bestraffningar.

Lycka, kan ev. ses när islam når fram till västvärldens koncept.. där de får handla väskor , äta glass och om de vill och vågar, ta sig en skinkbit ( i lönndom!!! och njuta lite)

Notera, att jag varmt rekommenderar dig att ta en titt på länken om Latifa från Saudi.. som torterades hårt och länge, samt hennes syster.. isolerades, i islams namn.

Var god att ägna fem minuter , för att se hur dina systrar behandlas av islamisk apologetistisk "nåderikt" bemötande, har Allah verkligen givit lov åt dessa islamister att bemöta kvinnor på sådant sätt?

SE Länken, det är din egen religion som avslöjar sig där, hela världen tittar och förundrar sig över denna nästan gåtfulla sadist-bejakande religion i sina delar sadistisk, inte alla passager, men alltför många, så nåd.. är det rätt ord?

Det torteras också enormt mycket i Iran, ett annat islamistiskt land, så hur kommer detta sig om man ska förstå din lista av hjälpande figurer som återfinns i Hadither? som du säger.

Det blir ju en omedelbar konflikt i hjärnan för mindre.

Själv menar jag att individen äger rätt att förtära det han/hon anser vara bra för sin kropp, mänsklig individ har nämligen en hjärna som arbetar kognitivt funktionellt, alla är väl inte förståndshandikappade?!! Ett fåtal individer som föds med dysfunktionell hjärnkapacitet och det är så LIV är menat, att har man en hjärna som skiljer sig från de övriga djurens hjärnor, ska man använda den!
Men du är ju helt vilsen så vad du tror eller säger spelar ingen som helst roll.
Citera
2019-02-25, 23:00
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Fattar du ens hur gott en fint skuren fläskkotlett med skysås utrört till brunsås med rätt krydderier smakar ihop med pressad potatis och rårörda lingon?!

Fattar du vad du går miste om av allt detta naturens skafferi? Lite inlagd gurka till, grisens feta kotlettrad.. du anar då inte, vilka himmelska safter grisen har i sina muskler, du som på förhand förbannar detta fina nytto-bruksdjur.

En gås, anar du hur god den kan bli i väl tillagat tillstånd?

Eller , får ni öht inte njuta där med nosen i haditherna? Inte dags för lite reformistiska takter någon gång?

Att missa en fint tillagad fläskfilé, synd att missa innan det är dags för den långa resan, tycker jag.
Dessa torra oxsulor som man höjer till skyarna, en gris är iaf ren - se hur kossan stretar när den ska till slakt, vånda och ångest i ögonen står där och rycker i varenda nerv och då kommer man med sågen och karvar i halsen så den får genomlida maximal ångest i timmavis! så som traditionell islam förespråkar. usch.
Citera
2019-02-25, 23:06
Medlem
Citat:
Fattar du ens hur gott en fint skuren fläskkotlett med skysås utrört till brunsås med rätt krydderier smakar ihop med pressad potatis och rårörda lingon?!

Fattar du vad du går miste om av allt detta naturens skafferi? Lite inlagd gurka till, grisens feta kotlettrad.. du anar då inte, vilka himmelska safter grisen har i sina muskler, du som på förhand förbannar detta fina nytto-bruksdjur.

En gås, anar du hur god den kan bli i väl tillagat tillstånd?

Eller , får ni öht inte njuta där med nosen i haditherna? Inte dags för lite reformistiska takter någon gång?

Att missa en fint tillagad fläskfilé, synd att missa innan det är dags för den långa resan, tycker jag.
Dessa torra oxsulor som man höjer till skyarna, en gris är iaf ren - se hur kossan stretar när den ska till slakt, vånda och ångest i ögonen står där och rycker i varenda nerv och då kommer man med sågen och karvar i halsen så den får genomlida maximal ångest i timmavis! så som traditionell islam förespråkar. usch.
du låter som besatt av ditt griskött, kör på. Ät vad du vill och gör vad du vill. Jag avundas dig ingenting.
Citera
2019-02-25, 23:08
Medlem
https://illvet.se/kultur/religion/va...inte-flaskkott

Citat:
Judarna åt inte griskött i protest mot en gammal religion

I Kanaan, väster om Jordanfloden, hade man emellertid ätit gris långt innan israeliterna gjorde sig gällande. Man har till exempel funnit 5?000 år gamla grisben i utgrävningarna, och en del av dem tyder på att grisen har använts som offerdjur och alltså varit helig.

Protester mot den gamla kanaaneiska religionen kan ha varit en av anledningar till att de judiska religiösa lagstiftarna tog så kraftigt avstånd från grisen.

Citat:
Kött gav människan en evolutionär fördel

Även om judar och muslimer inte äter griskött i dag, så ska de vara glada för att deras förfäder hade en bredare smak. Forskarna anser att kött gav människan en evolutionär fördel.
Citera
2019-02-25, 23:45
Medlem
Svaret på frågan står att finna i den eminente Frans G Bengtsons epos Röde Orm.

Orm och hans kamrater kommer fram till slutsatsen att allah måste vara omåttligt förtjust i fläskkött och därtill är en mycket sniken gud som ville ha allt fläsk för sig själv, därför förbjöd han sina undersåtar att njuta det goda.
Citera
2019-02-25, 23:53
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
du låter som besatt av ditt griskött, kör på. Ät vad du vill och gör vad du vill. Jag avundas dig ingenting.
Du fattar ens inte vad du missat. Vila i frid med dig attha levt halvt nedsläckt med din religion du.

Men finns chansen, ska du absolut se till att få glädjen att äta en riktigt fin gris om du får den ynnesten att födas i frihetens lycka, som sagt du anar bara inte.

Och sluta nu bråka.

Citera
2019-02-26, 00:12
Medlem
Citat:
Du fattar ens inte vad du missat. Vila i frid med dig attha levt halvt nedsläckt med din religion du.

Men finns chansen, ska du absolut se till att få glädjen att äta en riktigt fin gris om du får den ynnesten att födas i frihetens lycka, som sagt du anar bara inte.

Och sluta nu bråka.

Jag har ätit det smutsiga köttet i många år innan jag konverterade till Islam så jag vet precis hur det smakar. Jag var inte speciellt förtjust i det då. Det var bara en sak man växte upp och lärde sig leva med, som så mycket annat.
Jag saknar det inte för fem öre, får numera kväljningar av lukten från det vid charkdisken. Lika äckligt som alkoholångor och cigglukt.
Citera
2019-02-26, 01:18
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jag har ätit det smutsiga köttet i många år innan jag konverterade till Islam så jag vet precis hur det smakar. Jag var inte speciellt förtjust i det då. Det var bara en sak man växte upp och lärde sig leva med, som så mycket annat.
Jag saknar det inte för fem öre, får numera kväljningar av lukten från det vid charkdisken. Lika äckligt som alkoholångor och cigglukt.
Du är alltså bräcklig och skör.

Tror inte du ätit griskött som du påstår alls, och tror inte alls att du varit noga med mathållningen så som du yttrar dig.

Jag känner en person som plötsligt började uttala sig om fläskkött ungefär som dig, hon var tvungen att demonstrativt stå och dramatisera falska klökningar, men hon blev faktiskt fångad av ren islamism, en svensk tjej som från ingenstans över en natt, plötsligt började gå på korankurs, och jag vet till 900% att denna människa verkligen älskat fläsk och bacon och skinka på pizzan i många år.. men hennes kille och hennes släkt som hon gifte in sig i, var av annat bråte, hon helt simplet förbjöds att ens tänka fläsk, och en man känner så väl.. avslöjar man inom fem minuter och hennes liv blev värre och värre i den plötsliga islamistiska gemenskapen och hon är så gott som ruinerad idag, men skulle aldrig i livet andas utåt, att hon är knäckt så skulle jag fråga henne.. skulle hon ära halalmat, medan jag nog gissar att hon i smyg och lönndom, när sikten är fri. kränger och trycker i sig pizza calzone och verkligen kränger i sig wienerkorv, det går snabbt att koka upp några stycken, denna människa känner jag, så din story säger mig ingenting.

Särskilt inte att en fin fläskkotlett lagad med kunskap och kärlek, är så god att stora delar av mänskligheten överlever mycket gott, av fortsatt konsumtion av gris - och så ser vi hur man överlevetr i länder där brutalslakatade lamm ses som höjden, de ämnen som frigörs i plågat lamm eller plågad ko går aldrig att jämföras med lycklig gris med friskt spänstigt saftigt kött.

och då vet jag som alla andra, att det finns olyckliga grisar och djupt oetiska slaketriförhållanden, de slaktarna är också barbarer så spelar ingen roll vilken gud som kittlar en bäst, ett djur som får vara djur är ett gott djur och kan gå vidare i omloppet att vara gott för också människan, i nästa liv kanske det är jag som är grisen och blir uppäten av någon söt människa.. som är klok nog att göra processen åtminstonde kort! och inte så pervers som ses där ritualslaktare slaktar och där man dessutom, flår varandras kön stympar och har sig.

nej , äter gör man för att överleva, det borde t.o.m du veta
Citera
2019-02-26, 03:42
Medlem
tim-prices avatar
Varför äter vi inte hundar? Eller för den delen katter?
Är det måhända av precis samma anledning? Svar: Ja
Citera
2019-02-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.o370
medan jag nog gissar att hon i smyg och lönndom, när sikten är fri. kränger och trycker i sig pizza calzone och verkligen kränger i sig wienerkorv, det går snabbt att koka upp några stycken, denna människa känner jag, så din story säger mig ingenting.
du gissar mycket du. Och du låter som en dramadrottning när du uttrycker dina frustrationer på flashback.

I lönndom? Du förstår alltså inte vad det innebär att tro på en allsmäktig Gud som ser allt och hör allt.
Men så klart utgår alltid dramadrottningar från sina egna känslor som de prompt vältrar över andra i nån löjeväckande projektion. Sluta var så narcissistisk. Allt kretsar inte kring dig och alla vill inte vara som dig.
Jag förstår att allt du gör gör du för att andra människor ska se dig, för att du vill imponera på folk. Det är kanske därför svårt att förstå att någon kan göra saker som inte syftar till att imponera på och bli sedd av andra människor.

Citat:
...och där man dessutom, flår varandras kön stympar och har sig.
flår varandras kön?
Om du menar den manliga omskärelsen så är den ett förbund med Gud. Du överdriver när du skriver flår, men så är du ju dramadrottning oxå...
Men i Sverige låter man hbtq-folket sätta klorna i ens barn redan när dom är små och lura dem så till den milda grad att de inte vet vilket kön de har när de blir större, vilket brukar sluta i att man tar bort hela picken och gör om den till vagina. Vad tycker du om det?

Citat:
nej , äter gör man för att överleva, det borde t.o.m du veta
Ja, du är väl så dum så du tror att muslimer inte äter också.
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-02-26 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in