Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2019-02-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
De borde kanske stänga av dig, har du inte skapat tråden kan du inte komma och begära stängning bara för att du vill det.
Jag har inte BEGÄRT stängning, jag har FRÅGAT om man kan låsa tråden.
Ett av skälen kanske kan vara: så att du slipper göra bort dig ännu mer med dina kommentarer?
2019-02-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
De flesta verkar vara ganska inställda på att bilisten i rondellen ska visa för andra bilister som ska in i rondellen när denne ska ut. Man glömmer lätt av att en högerblinkning ut ur en rondell kan vara till hjälp för bilen bakom ifall riktningen ur rondellen skulle kräva en inbromsning eller stopp.
Högerblinkning vid utfart vet jag inte om det är någon som ifrågasätter(ja, det finns tydligen någon som har sett det men vägrar att lämna hänvisning) i den här tråden, klart att det ska göras.

Nu är ju trådstarten en annan fråga(eller påstående).
2019-02-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag har inte BEGÄRT stängning, jag har FRÅGAT om man kan låsa tråden.
Ett av skälen kanske kan vara: så att du slipper göra bort dig ännu mer med dina kommentarer?

Kolla inlägget skrivet under din order till admin om att stänga tråden förresten.
2019-02-22, 18:24
Bannlyst
När man kör in i en rondell är det som att köra in på en enkelriktad väg, man kan inte svänga vänster utan måste följa riktningen och då blinkar man inte. Man blinkar när man ska ut ur rondellen.
För övrigt så kallas det cirkulationsplats, rondellen är den yta som ligger innanför vägen man kör runt på.
2019-02-22, 18:32
Medlem
Citat:
Kolla inlägget skrivet under din order till admin om att stänga tråden förresten.

Kan du inte be din mamma eller pappa om hjälp att läsa texter och sätta in saker i sitt sammanhang?
"order till admin".....HAHA, jodå, du är rolig på ett litet barnsligt sätt!....."order" :-)

Ingen förklaring till "stans"??? :-)
Senast redigerad av smokieknife 2019-02-22 kl. 18:37.
2019-02-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
När man kör in i en rondell är det som att köra in på en enkelriktad väg, man kan inte svänga vänster utan måste följa riktningen och då blinkar man inte. Man blinkar när man ska ut ur rondellen.
För övrigt så kallas det cirkulationsplats, rondellen är den yta som ligger innanför vägen man kör runt på.
Det är en mycket bra vana att använda vänsterblink i en cpl även om inte lagen kräver det.
Man informerar medtrafikanter sin avsikt.

Än är det ingen av "motståndarna" till VB som förklarat varför det är fel att visa sin avsikt för medtrafikanter???

*väntar*****
2019-02-22, 18:40
Medlem
Citat:
Kan du inte be din mamma eller pappa om hjälp att läsa texter och sätta in saker i sitt sammanhang?
"order till admin".....HAHA, jodå, du är rolig på ett litet barnsligt sätt!....."order" :-)

Ingen förklaring till "stans"??? :-)

Jo här "det går även att skriva någon annan stans."
http://www.sprakochfolkminnen.se/spr...4db30bb2a810ea

Förstår du nu vad stans betyder eller ska jag undervisa dig mer i det svenska språket?
2019-02-22, 18:56
Medlem
Citat:
Det är en mycket bra vana att använda vänsterblink i en cpl även om inte lagen kräver det.

Än är det ingen av "motståndarna" till VB som förklarat varför det är fel att visa sin avsikt för medtrafikanter???

*väntar*****
Körskolebilarna blinkar vänster.
2019-02-22, 19:03
Medlem
Citat:
Högerblinkning vid utfart vet jag inte om det är någon som ifrågasätter(ja, det finns tydligen någon som har sett det men vägrar att lämna hänvisning) i den här tråden, klart att det ska göras.

Nu är ju trådstarten en annan fråga(eller påstående).
Precis, finns ju undantag. Det är ju just det som försvårar hela samspelet.
2019-02-22, 20:01
Medlem
Citat:
Jo här "det går även att skriva någon annan stans."
http://www.sprakochfolkminnen.se/spr...4db30bb2a810ea

Förstår du nu vad stans betyder eller ska jag undervisa dig mer i det svenska språket?
"vi rekommenderar .........................................."
2019-02-22, 20:56
Medlem
Citat:

*väntar*****
Ni ställer frågan felaktigt. Ingen vill givetvis hävda att det är fel att visa avsikterna i trafiken, men det finns flera skribenter i tråden om helt korrekt konstaterar att vänsterblinkande inte är ett sätt att göra detta.
2019-02-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ni ställer frågan felaktigt. Ingen vill givetvis hävda att det är fel att visa avsikterna i trafiken, men det finns flera skribenter i tråden om helt korrekt konstaterar att vänsterblinkande inte är ett sätt att göra detta.
Varföre skulle inte det anses hjälpa när många har sagt och beskrivit det?
Att vissa inte har förmågan att uttnyttja information som ges kan inte vara ett tecken på att det är fel.
Då är det en brist hos dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in