Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Skillnaden är att svenska kvinnor redan får mannens pengar, utan motprestation. Via stat och skattsedel. Att vara en provider mår en man bra av, om han får en sund uppskattning av kvinnan tillbaks. I Sverige är alla män redan providers av statens tvång, och får sig en redig spottloska i ansiktet var dag av kvinnorna. Vad är sjukt och friskt, you tell me ........
Alla frivilliga tjänster som man kan dra tillbaka kräver givetvis att kvinnan spelar med, ibland kräver det ett falskt leende och fakade orgasmer.
Tvångtar man däremot det som mannen producerar kan man ju spotta på mannen, för han är inte mer än en slav åt systemet och ingen respekterar slavar.
Därmed att du inte går runt och spottar på värdefulla arbetare på samma sätt som slavägaren kunde spotta på slaven.
Likväl så är ju företagsledarens falska leenden och falska tal till arbetarna inte nödvändigtvis mer äkta än slavägarens spott.
Så vad vi får att välja mellan är svenska statens spottloska eller en thaikvinnas falska leende, ifall man är en tvättäkta provider. Nej, du får ju båda ifall du importerar thai! Däremot är svenska kvinnan mindre falsk, så man kanske får spottloskan från henne också efter ett tag.
Ifall man har något djupare som får kvinnan att genuint le så kan man undvika spottloskan från henne åtminstone (och då vi lättare kommunicerar med svenska kvinnor, kan vi enklare förstå ifall hon är genuin eller inte), staten kommer fortsätta spotta och piska så långe svenska män agerar arbetshäst.
Citat:
Jag diskuterar samhället ur ett generellt perspektiv här. Din situation är inte så jätteintressant ur det perspektivet.
Är det nu jag ska bli sårad, när du kallar mig omanlig? Bubben, jag tycker du verkar vara en rätt gullig påg.
Min situation är ju enda lösningen på en svensk man som inte vill arbeta för andra som spottar på honom. Det skulle dock kräva att du riskerar pröva ifall din thaikvinna ler falskt eller inte, kräver en del guts.
Att gnälla hjälper inget. En man agerar, det omanliga är att passivt hålla på med just det man gnäller över. Kan du inte se att det är kärringbeteende? Har du inte hört gamla kärringar som gnäller var dag över gammal skit som repeteras dag in och ut?
En man står inte ut med skiten och säger fuck it, reser utomlands eller så söker han sluta arbeta på ett eller annat sätt.