2019-02-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag slås av hur fantastiskt trevliga alla män förefaller..
Vi är ungefär lika trevliga som ni, fastän ni döljer er bakom smink och skådespel. Verkligheten är rätt krass.
Citera
2019-02-19, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag föreslår för dig en runtresa i Asien. Jag tror dina åsikter skulle ändras. Det är liksom inte Somalia vi pratar om, Thailand har tex haft en kvinnlig premiärminister innan Sverige.

Skillnaden är att svenska kvinnor redan får mannens pengar, utan motprestation. Via stat och skattsedel. Att vara en provider mår en man bra av, om han får en sund uppskattning av kvinnan tillbaks. I Sverige är alla män redan providers av statens tvång, och får sig en redig spottloska i ansiktet var dag av kvinnorna. Vad är sjukt och friskt, you tell me ........

Faktafel. Alla män i Sverige är inte providers, långt ifrån. Och alla kvinnor behöver inte statens pengar.
Kolla fakta, gör om, gör rätt.
Citera
2019-02-19, 23:22
Medlem
Citat:
Faktafel. Alla män i Sverige är inte providers, långt ifrån. Och alla kvinnor behöver inte statens pengar.
Kolla fakta, gör om, gör rätt.
Du kanske förstod andemeninge och den generaliserande övergripande svepningen, nödvändig för samhällsdebatt? Nej klart du inte gjorde, du är ju kvinna och lärarinna.
Citera
2019-02-19, 23:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag slås av hur fantastiskt trevliga alla män förefaller..

Det finns ingenting trevligt med att se verkligheten som den är, svenska män är för ofta naiva och ser vad de vill se.

Jag vet inte ifall det måste finnas den här "naiva" igrendiensen för att även exempelvis ha samhällen med låg korruption och där alla litar på varandra. Men det går inte längre att ha den i Sverige i konkurrens mot exempelvis arabiska män, se exempelvis på vad för slags chans en sådan som Gustav Fridolin har mot en räv som Mehmet Kaplan?

Problemet med att få en machiavellisk sinnestillstånd är att man inte bara får förmågan att se igenom de som spelar dig, men även börjar spela med Världen. Att hålla fast vid någotslags ideal när man går in i psykologins mörka grottor är ju inte enkelt.

I snitt är ju annars kvinnor mer machiavelliska kring sex än män, så låt oss inte låtsas som om det mest är män som går runt och spelar med kvinnor. Som alltid gäller dock att de värsta männen är mycket mer manipulativa än de värsta kvinnorna.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-19 kl. 23:27.
Citera
2019-02-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns ingenting trevligt med att se verkligheten som den är, svenska män är för ofta naiva och ser vad de vill se.

Jag vet inte ifall det måste finnas den här "naiva" igrendiensen för att även exempelvis ha samhällen med låg korruption och där alla litar på varandra.

Problemet med att få en machiavellisk sinnestillstånd är att man inte bara får förmågan att se igenom de som spelar dig, men även börjar spela med Världen. Att hålla fast vid någotslags ideal när man går in i psykologins mörka grottor är ju inte enkelt.

I snitt är ju annars kvinnor mer machiavelliska kring sex än män, så låt oss inte låtsas som om det mest är män som går runt och spelar med kvinnor.
Det är inte sinnestillstånd, det är personlighetsstörningar. Antingen genetiska eller störningar i tidiga utvecklingfaser, säkert inte sällan en kombination av bådadera. Du blir inte psykopat i vuxen ålder av att läsa psykologi, du kan säkert bli desilusionerad, förbittrad, förvirrad.
Citera
2019-02-19, 23:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är inte sinnestillstånd, det är personlighetsstörningar. Antingen genetiska eller störningar i tidiga utvecklingfaser, säkert inte sällan en kombination av bådadera. Du blir inte psykopat i vuxen ålder av att läsa psykologi, du kan säkert bli desilusionerad, förbittrad, förvirrad.

Du är besatt av psykopater, alla som besegrat dig i förföringsleken har inte varit psykopater.
Citera
2019-02-19, 23:28
Medlem
Citat:
Du är besatt av psykopater, alla som besegrat dig i förföringsleken har inte varit psykopater.
Nej verkligen inte. Till båda påståendena. Jag gillar din fascination för min person dock. Uppfriskande.
Citera
2019-02-19, 23:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej verkligen inte. Till båda påståendena. Jag gillar din fascination för min person dock. Uppfriskande.

Snällhet är ett tillstånd som naturen inte förlåter. Sök efter ett mentalt tillstånd där du förberedder på att bli en del av naturens brutala regler istället för att bara gnälla över sakernas natur.

Det är inte främst svenska kvinnors fel att svenska män saknar ryggrad, det är vårat fel. Att ta ansvar för tillkortakommanden är faktiskt manligt. Vi är det aktiva könet som inte bara låter saker hända oss. Att påstå att allt är genetiskt är osannolikt: vikingar hade precis samma DNA som vi har och skulle vara helt psykologiskt främmande moderna svenska män.

Vi vill nog inte vara vikingar, men lite av vikingarnas rudimentära visdom kan vi nog söka tillbaka till innan det är försent (kanske det är).
Citera
2019-02-19, 23:41
Medlem
Citat:
Snällhet är ett tillstånd som naturen inte förlåter. Sök efter ett mentalt tillstånd där du förberedder på att bli en del av naturens brutala regler istället för att bara gnälla över sakernas natur.

Det är inte främst svenska kvinnors fel att svenska män saknar ryggrad, det är vårat fel. Att ta ansvar för tillkortakommanden är faktiskt manligt. Vi är det aktiva könet som inte bara låter saker hända oss. Att påstå att allt är genetiskt är osannolikt: vikingar hade precis samma DNA som vi har och skulle vara helt psykologiskt främmande moderna svenska män.

Vi vill nog inte vara vikingar, men lite av vikingarnas rudimentära visdom kan vi nog söka tillbaka till innan det är försent (kanske det är).
Tvärtom. Empati är överlägset psykopati, är starkare. Civilisationens grund, om nu integritet är kittet. Empati är dock inte masochism, som många förväxlar det med. Våöd kan vara sprunget ur empati. Det kommer dock inte vara psykopatins sadistiska våldsutövning. Nu är vi ju rätt långt från topic, som det gärna blir med dig. Märkte att du inte svarade på mitt svar om att svenska kvinnor redan försörjda av svenska män, utan motprestation. Jag förstår också lite varför.

Vikingarna var nog generellt inga psykopater, även om man kan se vissa typer av psykopater som trivandes i kontexten.
Citera
2019-02-19, 23:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sabba inte nu när Jenny blev till sig av kåthet. Han kommer från Manistan, där Jenny äntligen kan bli behandlad som en kvinna av en riktig man.

Stackare, en "riktig man" enligt dig är någon som slår. Kan inte ha varit en lätt barndom. Din syn på "svenska kvinnan" som oduglig kommer kanske från en mor som inte lämnade, som inte skyddade sina barn, en oförmögen individ.

Kanske dags att bearbeta dina demoner professionellt nu istället för på Flashback.

Vi är inte dina psykologer och du är inte i centrum här.
Citera
2019-02-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Stackare, en "riktig man" enligt dig är någon som slår. Kan inte ha varit en lätt barndom. Din syn på "svenska kvinnan" som oduglig kommer kanske från en mor som inte lämnade, som inte skyddade sina barn, en oförmögen individ.

Kanske dags att bearbeta dina demoner professionellt nu istället för på Flashback.

Vi är inte dina psykologer och du är inte i centrum här.
He he. Not close enough to even smell the cigarr dear. Men lite gulligt.
Citera
2019-02-19, 23:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
He he. Not close enough to even smell the cigarr dear. Men lite gulligt.

He he lite gulligt var det ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in