2019-02-17, 17:45
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Undrar hur många veckor det tar nu innan de kastar Bioware i massgraven. Att kapa bort dem skulle se ut som en fin besparing på nästa kvartalsrapport.
Jag har något av en konspirationsteori om att EA gärna hade stängt ännu en studio, men det skulle varit Respawn och inte Bioware, som väl kan ses som EAs lilla älsklingsbarn. Om man jämför spelsläppen utifrån hur dom marknadförts så hade ju Apex Legends ingenting jämfört med Anthems sedvanliga pompa och ståt triple AAA reklam.

Detta måste ju skapa något slags syntax error hos EA som historiskt lägger i princip lika stor budget på marknadsföring såsom utveckling av spelen. Nu irrar dom högsta hönsen omkring och undrar hur dom ska komma undan med att stänga Respawn som gjort succé samtidigt som Bioware endast fått ett ljummet mottagande som bäst för sitt senaste spelsläpp.
Citera
2019-02-17, 17:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Undrar hur många veckor det tar nu innan de kastar Bioware i massgraven. Att kapa bort dem skulle se ut som en fin besparing på nästa kvartalsrapport.

Usch säg inte så, Bioware är en helig ko för mig, har varit med ända seda BG tiden, och fått många bra upplevelser. Har dock aldrig ens tänkt tanken att köpa Anthem eftersom jag tycker den här typen av spel suger pung.
Citera
2019-02-17, 17:56
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Jag har något av en konspirationsteori om att EA gärna hade stängt ännu en studio, men det skulle varit Respawn och inte Bioware, som väl kan ses som EAs lilla älsklingsbarn. Om man jämför spelsläppen utifrån hur dom marknadförts så hade ju Apex Legends ingenting jämfört med Anthems sedvanliga pompa och ståt triple AAA reklam.

Detta måste ju skapa något slags syntax error hos EA som historiskt lägger i princip lika stor budget på marknadsföring såsom utveckling av spelen. Nu irrar dom högsta hönsen omkring och undrar hur dom ska komma undan med att stänga Respawn som gjort succé samtidigt som Bioware endast fått ett ljummet mottagande som bäst för sitt senaste spelsläpp.

Undrar också vad som hände när polletten trillade ner för EA att de bokstavligen gav bort vad som skulle bli årets grej

X antal kostymer som sitter och ser hur många som spelar spelet och räknar hur mycket pengar de hade tjänat om Apex hade varit en 60$ release. Lite tryckt stämning kanske?
Citera
2019-02-17, 18:04
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Usch säg inte så, Bioware är en helig ko för mig, har varit med ända seda BG tiden, och fått många bra upplevelser. Har dock aldrig ens tänkt tanken att köpa Anthem eftersom jag tycker den här typen av spel suger pung.

Jag älskar också Bioware, men alla de som gjorde Bioware till vad det var är inte med mer.

Det här är vad de är nu, en dussinstudio med en massa livrädda medelkodare som gör spelen EA vill ha. En zombie, en viljelös träl.

Om EA är the Reapers så är Bioware the Collectors. En gång var de något stort och fint, nu är de bara korrumperade EA-slavar.
Citera
2019-02-17, 22:39
Medlem
Korders avatar
Testat Anthem lite smått nu (nämligen prologen) då jag har Origin Access där 10 timmars test av detta lir ingår.

Kände bara för att skriva av mig lite smått; herrejävlar vilken irriterande jävla fitta denna "Owen" är som konstant sitter och envisas med forcerade skämt i varenda mening som jag inte ens hade uppskattat i tonåren. Tro fan Bioware floppar om de tror det är denna nivå på dialogen spelarna vill ha.

Gameplaymässigt känns det hittills som en kombo av Destiny och The Division, vilket ju också är vad det framstod som på förhand. Det är väl en okej kombo, också, så om man gillar de spelen bör man gilla detta. Själv gillar jag dem inte och lär således heller inte spela detta så länge till.

EDIT: För att säga något positivt då... Alla gjorde sig lustiga över Andromedas patetiska ansiktsdesign och -animationer när det släpptes. Här är det ingen som kan göra sig lustig. Tvärtom är det toppklass på spelet i den avdelningen, liksom det mesta i grafisk väg i allmänhet.
Senast redigerad av Korder 2019-02-17 kl. 22:58.
Citera
2019-02-18, 09:50
Moderator
^Eazs avatar
Blev 30 i helgen och spelet är bra men, end game är lite sådär än så länge.

Två saker som stör mig enormt, hastigheten du rör dig i staden...fyfan..låt oss springa snabbare (en polare sade att de ökade hastigheten med ca 40% sen betan - vågar inte tänka på hur horribelt det måste varit i betan).

Så djävla många missions som är buggade, två missions på rad i morse buggade ur, ena efter första delen i uppdraget, fick ingen ny waypoint så var bara att lämna och börja om, andra gången kom vi till sista monstret och efter vi dödade det så fick vi inte complete, så igen var bara att lämna och börja om.

Sen är jag lite skeptisk till hur få typer av fiender det finns - kill scorpions, kill outlaws..

Annars, grafiken, gunplay, rörelse systemet osv är riktigt bra, dock end game behöver de släppa snart (är väl planerat att släppas inom någon vecka?).
Citera
2019-02-18, 09:59
Moderator
^Eazs avatar
Uppdaterade rubriken då vi har release datum etc
/Mod
Citera
2019-02-18, 20:15
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Blev 30 i helgen och spelet är bra men, end game är lite sådär än så länge.

Två saker som stör mig enormt, hastigheten du rör dig i staden...fyfan..låt oss springa snabbare (en polare sade att de ökade hastigheten med ca 40% sen betan - vågar inte tänka på hur horribelt det måste varit i betan).

Så djävla många missions som är buggade, två missions på rad i morse buggade ur, ena efter första delen i uppdraget, fick ingen ny waypoint så var bara att lämna och börja om, andra gången kom vi till sista monstret och efter vi dödade det så fick vi inte complete, så igen var bara att lämna och börja om.

Sen är jag lite skeptisk till hur få typer av fiender det finns - kill scorpions, kill outlaws..

Annars, grafiken, gunplay, rörelse systemet osv är riktigt bra, dock end game behöver de släppa snart (är väl planerat att släppas inom någon vecka?).

https://www.youtube.com/watch?v=3qRFVPqNmh0

Vänta jag är förvirrad.

Är spelet klart eller inte? Ok, dum fråga, "hur färdigt är spelet"?
Är det ett helt spel med några trasiga bitar.
Är det ett helt spel med många trasiga bitar.
Är det bara "delvis" släppt typ en förlängd demo?
Är det episodbaserat?

https://memebomb.net/wp-content/uploads/2018/12/what-does-this-mean-memes-3.jpg
Vad betyder allt det här!?

Kan inte något i livet bara vara enkelt?
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-18 kl. 20:17.
Citera
2019-02-18, 20:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=3qRFVPqNmh0

Vänta jag är förvirrad.

Är spelet klart eller inte? Ok, dum fråga, "hur färdigt är spelet"?
Är det ett helt spel med några trasiga bitar.
Är det ett helt spel med många trasiga bitar.
Är det bara "delvis" släppt typ en förlängd demo?
Är det episodbaserat?

https://memebomb.net/wp-content/uploads/2018/12/what-does-this-mean-memes-3.jpg
Vad betyder allt det här!?

Kan inte något i livet bara vara enkelt?

Enkelt sagt från mig är: Har du origin premier, helt klart värt de där €15 du ändå betalar för premier varje månad.

Är det värt €60, nej.

Det är inte färdigt som det är nu och då har jag ändå nått "end game" (det som finns av det hittills).
Citera
2019-02-18, 21:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Enkelt sagt från mig är: Har du origin premier, helt klart värt de där €15 du ändå betalar för premier varje månad.

Är det värt €60, nej.

Det är inte färdigt som det är nu och då har jag ändå nått "end game" (det som finns av det hittills).

Måste hålla med dig här. Som det ser ut nu är inte spelet färdigt, även många buggar jag stött på nu efter 20timmar i spelet som var närvarande under ”betan”.

Som att jag får dubbla Javelins när man ska bemanna den i Forgen eller att vissa monster spawnat stillastående eller försvunnit som att de är borta från sin ”zon”.

Det positiva med spelet för mig är att spelstilen är fantastiskt rolig. Att kunna röra mig fritt med flygandet och svävandet är fenomenalt. Kombinationen av de olika förmågorna samt vapenurvalet verkar väldigt lovande.

Det finns liksom stor potential för spelet att bygga vidare på. Även storyn är riktigt bra när man väl sätter sig in i den, om än lite grötig i första mötet.

Hoppas bara att det inte faller platt på sin egna ”storhet” nu. Även mikrotransaktions verkar vara ”undanhållna” just nu tills releasen vilket jag inte riktigt uppskattar. Man märker snabbt att de vill lägga stor vikt vid att skapa din egna visuella Javelin.
Citera
2019-02-18, 21:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Måste hålla med dig här. Som det ser ut nu är inte spelet färdigt, även många buggar jag stött på nu efter 20timmar i spelet som var närvarande under ”betan”.

Som att jag får dubbla Javelins när man ska bemanna den i Forgen eller att vissa monster spawnat stillastående eller försvunnit som att de är borta från sin ”zon”.

Det positiva med spelet för mig är att spelstilen är fantastiskt rolig. Att kunna röra mig fritt med flygandet och svävandet är fenomenalt. Kombinationen av de olika förmågorna samt vapenurvalet verkar väldigt lovande.

Det finns liksom stor potential för spelet att bygga vidare på. Även storyn är riktigt bra när man väl sätter sig in i den, om än lite grötig i första mötet.

Hoppas bara att det inte faller platt på sin egna ”storhet” nu. Även mikrotransaktions verkar vara ”undanhållna” just nu tills releasen vilket jag inte riktigt uppskattar. Man märker snabbt att de vill lägga stor vikt vid att skapa din egna visuella Javelin.

Spelet är kul, problemet är enformigheten och buggarna,

Sitter på 400 gearscore nu, och farmar Grandmaster missions för mer Masterwork.

Det är samma missions om och om igen. Samma fiender, samma 3 stegs mission etc.

Sen har du buggarna, flera gånger så kommer man en bit in i mission och du inte får en ny way point, eller du dödar bossan och du får dialogen att mission är klart, men ingen load screen så du får avsluta det, du måste då lämna och börja om.

Nu ska det sägas att jag endast installerade det här i fredags iom att jag har Origin, varit noll hype för mig, inte ens brytt mig om det här spelet - men jag har blivit positivt överraskad, för spelet som sådant är skoj. Det är det enda jag lirat sen i fredags.

Men, nu ser jag det mest som ett spel att spela tills Division 2 släpps om ett par veckor ihop med Apex och Escape from Tarkov, som det ser ut nu så kan jag inte se mig spela det här i ett år framöver.
Citera
2019-02-18, 21:31
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Är det värt €60, nej.

Men på två månader har du ju betalat för det där spelet ändå!

Va fan är det här för en jävla ponzi scheme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in