2019-02-18, 15:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lugna nu ner dig.
Jag hoppas du såg att jag besvarade Yeminas inlägg där.
Citera
2019-02-18, 15:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Vad uppnår man med att retas menar du då?

De riktar sig nu inte mot specifika kvinnor utan de menar att samtliga kvinnor ska fråntas rösträtten eftersom de är kognitivt handikappade.
Hahaha!
Erkänn att det är ganska roligt!
Alltid kränker det någon.
Citera
2019-02-18, 15:27
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hahaha!
Erkänn att det är ganska roligt!
Alltid kränker det någon.
Om man roas av dylikt så, men diskussionen kommer ingenstans, utan går snarare bakåt imo.
Citera
2019-02-18, 15:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om man roas av dylikt så, men diskussionen kommer ingenstans, utan går snarare bakåt imo.
Ja, kanske det. Jag brukar inte använda mig av den där heller.
Det finns ganska många motsvarande som brukar kastas mot män. Lönegapet, könsstympning, positioner av makt osv.
Citera
2019-02-18, 15:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror inte att det är tes.
Jag skulle kalla det mantra. Meningslöst bestämmer inte du ensam om det är.
Det är var och ens egen position som gäller där.

Min åsikt är att kvinnor som beter sig som barn i trotsåldern ska få veta att de beter sig som femåringar, om de gör det.
Du har också sett dem.
De som gapar, skriker och trotsar precis allt om de inte får som de vill, omedelbart.

Håller med dig. Det är också en av de bärande tankarna bakom den här tråden. Många svenska kvinnor beter sig inte som vuxna och ansvarstagande människor. Jag menar, ta bort eventuell sex appeal, vad finns egentligen kvar?

Titta exempelvis på före detta medlemmar i popgruppen Dolly Style (det ytligaste kommersiella sexy-pop koncept man kan tänka sig) som gnäller över att det ställs krav på vikt och utseende på dem...
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-18 kl. 15:47.
Citera
2019-02-18, 15:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilken erfarenhet av relationer du har men för att det ska fungera så måste det finnas en ömsesidighet, av att ge och ta. Det är ju inte så att min kille är den enda som ger.

Ja, det menar jag också. Och så borde det ju vara på ett generellt plan också i samhället om det ska fungera i längden.

Nu tänker jag mest på dynamiken i stort, i hemmet, på arbetsplatsen, i skolorna och i det offentliga rummet.

Det är ur den större synvinkeln jag dragit mina slustatser, även om jag fått erfara en hel del saker i förstahand också.

På ett personligt plan är det bara du som kan känna dig nöjd eller missnöjd, i ett rollspel med andra människor vet du egentligen inte vad de känner.

Det här är ju inget du får ha avvikande tankar eller åsikter om. Håller du dig inte till koncensus så straffas du. Därför håller människor käften om de här sakerna.
Citera
2019-02-18, 15:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Jo, jag svarade på den frågan. Den är körd. Det finns ingen nordisk kultur.

Jag tror inte heller att "något underbart kommer att födas ur askan".

Sen har jag min livssituation och det fungerar bara fint.

Dock vidhåller jag att det bästa för Sverige idag vore att införa nattväktarstaten.

Det kanske är kört (är dock lite galen på så sätt att jag älskar snöa in mig på ohanterbara problem) och nattväktarstaten har även jag fascinerats i tankarnas värld (önskar bara det fanns lite fler empiriska bevis), men den kommer inte att införas av sig själv.

Nu är ptoblemet att du läxade upp mig att det handlar om att rädda civilisationen, nu säger du att den inte går att räddas och därför ska di bara leva ditt liv.

Så vilket av dem ska det vara?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-18 kl. 15:55.
Citera
2019-02-18, 15:55
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ja, det menar jag också. Och så borde det ju vara på ett generellt plan också i samhället om det ska fungera i längden.

Nu tänker jag mest på dynamiken i stort, i hemmet, på arbetsplatsen, i skolorna och i det offentliga rummet.

Det är ur den större synvinkeln jag dragit mina slustatser, även om jag fått erfara en hel del saker i förstahand också.

På ett personligt plan är det bara du som kan känna dig nöjd eller missnöjd, i ett rollspel med andra människor vet du egentligen inte vad de känner.

Det här är ju inget du får ha avvikande tankar eller åsikter om. Håller du dig inte till koncensus så straffas du. Därför håller människor käften om de här sakerna.
Fast det är väl varken kvinnors eller mäns uppgift att göra den ene lycklig tex på en arbetsplats? (vad man nu stoppar i begreppet lycka) man ska vara en god kollega med förmåga till samarbete vilket i alla fall jag anser funkar, där handlar det ju mer om hur man går ihop med personen, könet oaktat-
Citera
2019-02-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det kanske är kört (är dock lite galen på så sätt att jag älskar snöa in mig på ohanterbara problem) och nattväktarstaten har även jag fascinerats i tankarnas värld (önskar bara det fanns lite fler empiriska bevis), men den kommer inte att införas av sig själv.

Nu är ptoblemet att du läxade upp mig att det handlar om att rädda civilisationen, nu säger du att den inte går att räddas och därför ska di bara leva ditt liv.

Så vilket av dem ska det vara?

Vi hamnade nog i den här underdiskussionen för att vi kom in på att detta handlar om personliga saker - att skaffa en partner.

Jag ser dessa yttringar som ett tecken på en systematisk obalans som är ett hot för vår civilisation och den potential den har.

Jag är död när det väl smällwr, men tycker att det är orättvist mot de som kommer att råka illa ut då.

Du får se mitt resonemang ur den synvinkeln.

Edit: Har lärt mig att ingen bryr sig om vad jag gör här ute i verkligheten, så jag gör som jag vill.

Tycker också om att spåna på problemlösning. Och det är ju roligt att få input härifrån, rolig blandning mellan de som inte förstår någonting, väldigt insatra och ett och ett annat troll. Precis som det ska vara.
Senast redigerad av Dolche 2019-02-18 kl. 16:30.
Citera
2019-02-18, 16:42
Medlem
Citat:
Fast det är väl varken kvinnors eller mäns uppgift att göra den ene lycklig tex på en arbetsplats? (vad man nu stoppar i begreppet lycka) man ska vara en god kollega med förmåga till samarbete vilket i alla fall jag anser funkar, där handlar det ju mer om hur man går ihop med personen, könet oaktat-

Ja, det är väl vad man skulle önska sig.

Nu blandar vi situationer och pratar om angränsande saker.

Jag skulle säga saker som respekt, sammarbete, gemenskap, acceptans tex.

Detta finns dock inte i samhället i stort idag - inte heller i relationer och det är strukturellt betingat.

Idag är vi alla individer, det måste män också förstå.

Jag ser fortfarande inga argument varför män inte skulle överge den Svenska kvinnan och ge sig ut på sin egen resa.

Att män fortfarande tar på sig ett ansvar för kvinnan är väldigt otidsenligt.
Senast redigerad av Dolche 2019-02-18 kl. 16:46.
Citera
2019-02-18, 16:45
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ja, det är väl vad man skulle önska sig.

Nu blandar vi situationer och pratar om angränsande saker.

Jag skulle säga saker som respekt, sammarbete, gemenskap, acceptans tex.

Detta finns dock inte i samhället i stort idag - inte heller i relationer och det är strukturellt betingat.

Idag är vi alla individer, det måste män också förstå.
Jag upplever det inte som du gör är väl det jag kam säga.
Citera
2019-02-18, 16:51
Medlem
Citat:
Jag upplever det inte som du gör är väl det jag kam säga.

Ja, om jag är man och du är kvinna så kan det ju förklara en del av vad vi upplever.

Nu pratar vi väl även på lite olika nivåer och blandar saker och situationer utifrån våra egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in