Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
1. Varför är det bara feminism du ifrågasätter?
Precis alla idag levande vuxna människor i väst är för lika rättigheter och möjligheter oberoende av kön. När det var vad feminismen betydde var jag inte emot den.
Så är det inte idag. Idag består lögnen i att kvinnor förtrycks i en låtsasvärld de kallar patriarkat och utpressar varje instans av makt på delar av denna makt och resurser för att åtgärda de påhittade orättvisorna.
Som ingen kan peka ut med annat än att tillföra en annan lögn, som stöds av en tredje lögn osv.
Jag inte emot den första formen av feminism, men den är kapad av maktfullkomliga sociopater som lärt sig använda maktspråket för att tillskansa sig mer och nu har sån påverkan att de kan rasera gemensamma institutioner vi tillsammans byggt upp. Såsom skolan, media, statliga verk, kulturen till den grad att vi inte längre kan föra sansade diskussioner om nästan någonting alls.
Se PK och polarisering. Se den nya skollagen. Se de lagar som instiftats och se vilken makt t.ex metoo hade och hur mycket pengar kampanjen drog in utan att någon vunnit något alls på den.
Citat:
Och kvinnor därigenom?
Halmdocka. Kvinnor och feminister är inte synonymt. Jag är inte ens antifeminist. Jag är ickefeminist och älskar kvinnor. Jag tar väl hand om dem i mitt liv.
Jämställdhet, om vi nu ska ha det börjar med att behandla män och kvinnor lika. Du vet hur det är när pojke möter flicka och tycke uppstår?
Då flyger det där ut genom fönstret, men som grundpremiss har "gentleman" blivit förlegat. Få vill ha dem kvar. Jag kommer ihåg ett socialt experiment på youtube om en ung man som gav en blomma till "random ung kvinna" på stan och fick en sån jävla utskällning för det. Och jag kommer ihåg diskussionen under filmen.
Det har färgat min inställning.
Så jag är ledsen, men ni kan inte få både och.
Citat:
Du talar som sagt väldigt ofta i termer av kvinnor generellt och varför är det bara där fokus ligger från din sida?
Försöker jag hålla mig till frågor om feminism på ett feminism-forum?
Well, shoot me!
Citat:
Finns mycket annat i världen man kan ifrågasätta också.
Ja det gör jag i andra forum.
Citat:
Tror du att jorden är platt? Att det mesta vi lärt oss om vetenskap inte stämmer? (Kanske låter ironisk men jag är inte det)
Postmodernist. Det är tur för dig att det mesta vi vet om vetenskap stämmer. Skulle fan våga flyga annars. Eller ta en färja över ett iskallt Östersjön. Eller våga gå över en hög bro, ta ett tåg, sitta i en bil eller skriva detta på en dator över internet.
Vad händer när du spolar på muggen? Vad har du ätit idag?
Vetenskap har gett dig precis allt och det enda du behöver göra är att tillsätta vatten, energi, så sköter sig även andningen mha nervcellerna i ryggraden och hjärnan.
För säkerhets skull, vad menar du med att det mesta av känd vetenskap inte stämmer?
Citat:
2. Var finns något som helst konkret bevis för detta? Finns det överhuvudtaget?
Ja, vi börjar där så får vi se om det kan bli nån utveckling av samtalet.
Skippa tvåan, vi kortar ner för att skippa missförstånd.