2019-02-18, 08:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oj här händer det grejer i en förtida debil lärarinnas lilla hjärna. Hoppla, hoppla. Vad fan pratar du om? Lägg ner vinet liten.

Jag florerar inte, jag har debatterat här länge. Det är du som är överflödig. Du är inte centrum.
Vad fan jag pratar om? Hehe, gå tillbaka och läsa lite av de gånger du skrivit i en tråd och nivån har gått från hyfsad till sandlådan. Händer nästan varje gång. Sen sitter du och kraxar om att andra inte håller sig till ämnet och blir personliga e.t.c när du ständigt är den som bjuder in till och påbörjar trams.

Du fortsätter att köra "du är inte centrum" även här ser jag, samtidigt som du slänger in personliga bitar i inläggen, som att jag arbetar som lärare är du väldigt glad för. Håll det opersonligt om du inte vill ha det personligt, Skrot.

Vad är det förresten vi diskuterar? Ah ingenting!
Jag försökte förklara för dig att kvinnor i allmänhet inte tycker att kukar är äckliga, farliga och allt trams du radade upp. Ej heller blir svenska kvinnor uppfostrade att tycka så. Feminismen rör sig inte runt kuken som verktyg eller kroppsdel. Isåfall pratar de om vem den sitter på. Ok?
Citera
2019-02-18, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jaså, men vad är din plan då för att rädda civilisationen?

Hoppas det inte är att köpa djungelkvinnor från Tredje Världen som ska födda dina barn.

Sedan undrar man vad det är för en man som inte vill att livet ska vara en tävling av någon sort eller den andra? Tävling finns ju i vårat blod för i helvete, det är vad vi är, det är vad som bevisar vad vi egentligen är gjorda av.

Jag säger allt detta från en position som inte precis är på toppen av Världen (för att uttrycka mig mild).

Det har ju blivit en tävling, där den starkaste vinner. Finns inget konstruktivt i att tävla på det sättet. Civilisationen (demokrati, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, fred etc) är körd.

Ett 4e världskrig kanske kan ställa saker till rätra, det är dit polariseringen och feminismen driver oss. Det är väl så naturen skapar ordning, civilisation är inte natutligt.

Fast mer realistiskt, så pratar vi för västvärldens del om att mer överlevnadsstarka tar över och gör slut på lidandet.

Det är inte heller något nytt, tycker att romanen Mörkrets hjärta och uttrycket "den vite mannens börda" fångar situationen väldigt bra. Fast nu ska vi inte prata hudfärg, det är bara en del av mänskligheten, fast det har många svårt att förstå (vilket är en del av problemet).

Och varför inte överge "Svenska kvinnor", de är svaga individer som bara bryr sig om deras egen tillfälliga lycka. (Ja, naturligtvis gör ju inte alla det, men på en strukturell nivå är det ju så det ser ut). De är inga du bygger dn civilisation på.

Men för att anpassa snedvridningen kan man ju minimera offentlig sektor, slopa skatten och alla subventioner. Då får vi inrikes tävla på lika villkor. Nu är det väl inte realistiskt att det skulle kunna genomföras, dock.
Senast redigerad av Dolche 2019-02-18 kl. 09:00.
Citera
2019-02-18, 09:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ska det vara en tävling? Ska män 2019 slåss mot varandra för att tillfredställa kvinnor?

Det här handlar inte i första hand om att få fitta, det handlar om civilisation.

Det handlar om att om man vill träffa en partner behöver man kanske anstränga sig ett minimum. Man kan inte ligga på sofflocket och tro att ens nya partner ska leva för att tillfredsställa en själv.
Man behöver kanske skaffa sig ett arbete och i bästa fall lite social kompetens, även om jag förstår att det inte är enkelt om man har problem på den fronten (syftar inte på dig, vet inget om dig ju).

Man behöver släppa sin förbannande bitterhet och vara välvilligt och positivt inställd och inte utgå från att alla är likadana. Det finns nämligen ingenting som är så avtändande med män som plötsligt ska vara så otroligt "jämställda" eller snarare småaktiga så att de inte vill hjälpa till med något de kan bättre än man själv bara för att "jag ska minsann inte göra något för en kvinna gratis". Typ.
Träffat en sån bitter man en gång och han blev inte långvarig, fasen så oattraktiv egenskap!
Det är omoget och direkt missgynnade för någon form av mänsklig relation.

Så, vill man få bort feminismen i kvinnor är det tusen gånger bättre att ignorera allt vad som har med den att göra, och köra på som om det vore 1950.
Du med flera skulle bli förvånad över hur mycket en vanlig kvinna uppskattar en man av den starka hjälpsamma typen (särskilt när det gäller sånt som kvinnan inte själv är intresserad av, vilket lyckligtvis ofta faller samman med vad en man Är intresserad av). Herregud, detta gäller ju så mycket att kvinnor ibland spelar på det till och med. Öppna ögonen!
Citera
2019-02-18, 09:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det har ju blivit en tävling, där den starkaste vinner. Finns inget konstruktivt i att tävla på det sättet. Civilisationen (demokrati, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, fred etc) är körd.

Ett 4e världskrig kanske kan ställa saker till rätra, det är dit polariseringen och feminismen driver oss. Det är väl så naturen skapar ordning, civilisation är inte natutligt.

Fast mer realistiskt, så pratar vi för västvärldens del om att mer överlevnadsstarka tar över och gör slut på lidandet.

Det är inte heller något nytt, tycker att romanen Mörkrets hjärta och uttrycket "den vite mannens börda" fångar situationen väldigt bra. Fast nu ska vi inte prata hudfärg, det är bara en del av mänskligheten, fast det har många svårt att förstå (vilket är en del av problemet).

Och varför inte överge "Svenska kvinnor", de är svaga individer som bara bryr sig om deras egen tillfälliga lycka. (Ja, naturligtvis gör ju inte alla det, men på en strukturell nivå är det ju så det ser ut). De är inga du bygger dn civilisation på.

Men för att anpassa snedvridningen kan man ju minimera offentlig sektor, slopa skatten och alla subventioner. Då får vi inrikes tävla på lika villkor. Nu är det väl inte realistiskt att det skulle kunna genomföras, dock.

Du svarade ju inte på frågan, hur ska du fortsätta med nordiska civilisationen utan nordiska kvinnor?

Jag tycker förövrigt att du ska fanemig göra livet till en hård prövning till och med ifall det inte finns en endaste kvinna kvar på denna planet, livet är roligare på så vis. Så, tro inte att manlighetsprövningar kretsar kring vad som godkännes av kvinnor, jag har inte haft en kvinna på över ett år vid det här laget och tågar framåt i min egen takt ändå.

Ta med en kvinna ut ur landet rentav, ifall svenska staten och skatter står i vägen för dig. Lite äventyr är det ju aldrig fel på.

Vi har förövrigt inte haft någon tredje världskrig, så fjärde lär dröja lite. Men...att sitta och drömma om att något helt underbart ska föddas ur askan av något som bara lär hända en generation fram, ifall det sker överhuvudtaget, det känns ju inte så konstruktivt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-18 kl. 09:32.
Citera
2019-02-18, 09:16
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det handlar om att om man vill träffa en partner behöver man kanske anstränga sig ett minimum. Man kan inte ligga på sofflocket och tro att ens nya partner ska leva för att tillfredsställa en själv.
Man behöver kanske skaffa sig ett arbete och i bästa fall lite social kompetens, även om jag förstår att det inte är enkelt om man har problem på den fronten (syftar inte på dig, vet inget om dig ju).

Man behöver släppa sin förbannande bitterhet och vara välvilligt och positivt inställd och inte utgå från att alla är likadana. Det finns nämligen ingenting som är så avtändande med män som plötsligt ska vara så otroligt "jämställda" eller snarare småaktiga så att de inte vill hjälpa till med något de kan bättre än man själv bara för att "jag ska minsann inte göra något för en kvinna gratis". Typ.
Träffat en sån bitter man en gång och han blev inte långvarig, fasen så oattraktiv egenskap!
Det är omoget och direkt missgynnade för någon form av mänsklig relation.

Så, vill man få bort feminismen i kvinnor är det tusen gånger bättre att ignorera allt vad som har med den att göra, och köra på som om det vore 1950.
Du med flera skulle bli förvånad över hur mycket en vanlig kvinna uppskattar en man av den starka hjälpsamma typen (särskilt när det gäller sånt som kvinnan inte själv är intresserad av, vilket lyckligtvis ofta faller samman med vad en man Är intresserad av). Herregud, detta gäller ju så mycket att kvinnor ibland spelar på det till och med. Öppna ögonen!
Håller med. Ingen får en partner serverad till sig liksom, kön oaktat.

Håller med om att det finns många ogina snubbar som inte skull ekunna ens bjuda på en kaffe på en date, samma män som klagar på golddiggers och "Drinkluder" kan gladeligen tänka sig att hämta hit en thai-tjej eller ryska

Min kille hjälper mig mycket med sånt som jag inte är så bra på. I helgen satte han upp hyllor och lagad min dammsugare. I gengäld lagar jag hans favoritmat och masserar honom när han är stel. Ge och ta liksom
Citera
2019-02-18, 09:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Håller med. Ingen får en partner serverad till sig liksom, kön oaktat.

Håller med om att det finns många ogina snubbar som inte skull ekunna ens bjuda på en kaffe på en date, samma män som klagar på golddiggers och "Drinkluder" kan gladeligen tänka sig att hämta hit en thai-tjej eller ryska

Min kille hjälper mig mycket med sånt som jag inte är så bra på. I helgen satte han upp hyllor och lagad min dammsugare. I gengäld lagar jag hans favoritmat och masserar honom när han är stel. Ge och ta liksom

Precis. Det är liksom inget konstigt med något av detta. Om min eventuella man skulle uppföra sig som att jag skulle sätta upp hyllor, snickra ihop möbler, ordna det elektriska och tekniska eller tycka att jag skulle ut och byta däck på bilen hade han åkt ut med huvudet före 😂

Skämt å sido, men som du säger,man ger och tar. Jag är inte intresserad av ovanstående vilket kanske gäller för rätt många kvinnor, och således har jag aldrig sysslat med sånt heller. Då gör jag hellre det andra som laga mat och städa/tvätta.
Detta har för mig ingenting med jämställdhet att göra, jämställdhet sitter i att vi har lika rättigheter inför lagen, samt föds med lika värde (sen kan värde ändras under en livstid beroende på handlingar). Detta betyder inte att allt ska vara rättvist fördelat att män och kvinnor ska göra samma saker bara för sakens skull, att vi ska reglera genom kvotering och annat, eller att vi ska ta hand om hela Mellanösterns befolkning för den delen heller.
Jisses ingen vill väl ha en man som är som en kvinna och vice versa. Vi dras ju till varandra just av anledning att vi är olika.
Får jag fråga hur gammal du är? Samt hur du uppfattar kvinnor omkring dig i samma ålder? Sett ur perspektivet feminism.
Citera
2019-02-18, 09:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

.

Men du bryr dig om andras lycka? Det är inte så jag utläser det. Du bryr dig inte ens om den svenska "civillisationen" i den grad att du orkar anstränga dig för att upprätthålla en utan tar den lätta vägen ut. Att "överge".
Du behöver nog ta dig en funderare över vilken din egen insats är, och ifall du faktiskt inte uppför dig exakt likadant som du anklagar andra för att göra.
Citera
2019-02-18, 09:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag skulle kunna tänka mig Moment, hon delar mina åsikter om feminism och islam.

När jag ser dig så tänker jag på Kjell Wilhelmsens tragiska rollfigur i 30 grader i februari. Han kunde inte få en kvinna här hemma, men han hittade en shemale i Thailand.

De flesta "vanliga svenskar" rasonerar antagligen så som vi gör. Det är ingenting extremt med det tänker jag. Nu har jag visserligen inte riktigt koll på din syn i den feminisiska frågan, men du uttrycker dig inte hatiskt om kvinnor här på forumet vilket talar för att du mest troligt har en helt vettig syn på saken.
Det är ett sätt att sålla ut här faktiskt, de som har problem med kvinnor använder ständigt olika epitet som luder, hora o.s.v. när de skriver. Och då behöver det inte ens vara ett personligt påhopp mot någon utan kan vara till exepmel "när ludret kom hem så...". Den nivån. Då kan man misstänka att det inte står helt rätt till.
Och detta med uländska kvinnor, att det skulle vara ett utbrett fenomen och världens mest naturliga sak att en svensk man åker och hämtar en thailändska, är verkligen ingenting jag skådar omkring mig. Känner du många män som sysslar med den verksamheten? Eller skulle vilja?

Jag kanske är fördomsfull i denna fråga, men jag kan inte se annat än affärsuppgörelser i de sammanhangen. Jag tänker även att de män som åker och hämtar fruar som affärskontrakt inte kan ha någon respekt för kvinnan som människa. Eller vad tror du?
Citera
2019-02-18, 09:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Okej, jag ger dig att du kanske svarade på den fråga jag ställde delvis och jag får själv ta på mig att den inte var mer tydlig eller bred.
Man brukar säga att vi är inne på den tredje eller fjärde vågens feminism nu. Ifrån kvinnorättsrörelser, till dessa parallellt med suffragetterna, till kvinnorättsrörelser igen, de första (enligt min definition feministerna som började sent sextiotal) men som räknas som andra vågens feminister. Dessa togs sen över av tredje vågens feminister när kvinnorättsrörelserna lade ner i slutet av sjuttiotalet, för att ersättas av sjw'ernas variant idag med intersektionaliteten som främsta ledstjärna.
Alla de här stegen har haft sin egna agenda som blivit den rådande samtidens stora snackisar.

Jag vet inte hur mycket du lyssnat på Camille Paglia, Christina Hoff Somers och Janice Fiamengo.
Jag har hört ganska många timmar på dem och såvitt jag kan se, kallar de sig av en outgrundlig anledning fortfarande feminister fast deras budskap både är mer intellektuella och insatta än de flesta motgrupperingarnas argument.

Jag har svårt att inte uppskatta vad dessa feminister säger. Och särskilt Camille Paglias syn på vad som krävs för samexistens mellan kvinnor och män är lärorika.

Om du ids eller orkar, kan du tänka dig att lyssna på vad de har att säga, så kan vi ta det till nästa nivå efteråt?

Mitt förslag: https://youtu.be/v-hIVnmUdXM

Jag har inte lyssnat på hela kan jag säga, den var för lång. Men på det stora hela är det inte så att jag är motståndare mot vad de säger. Jag har aldrig varit det och jag förstår inte hur du har fått den uppfattningen, om du har det. Jag kallar heller inte mig själv feminist.
Men detta spelar egentligen ingen roll. Vad som spelar roll är hur man väljer att tackla situationen. Jag har oerhört svårt att förstå denna totala hängivelse jag kan se hos dig med flera kring ett visst område eller ställningstagande. Du verkar ibland ofömögen att ta ställning till sakfrågor därför att allting överskuggas av feminismen.
Jag kan se att mycket JP och Camille pratar om stämmer och det är inte raketforskning precis. Men bara för det betyder det inte att jag inte kan anse i vissa sakfrågor att feminister kan ha rätt. Jag avskyr inte allt de säger när de öppnar munnen bara för att de är feminister.
Precis som att en nazist skulle kunna ha en vettig åsikt, även om jag nu anser att deras grundideologi är åt helvete.

Varför hänger du upp dig på ordet feminist? Om de inte är feminist till uppfattningen så är de ju inte det. Problemet är att ordet feminist betyder för mycket, ett ord med så bred betydelse vetefasen om vi har skådat många gånger i historien hittills.
Nu vet jag att du anser att det bara har en betydelse men så är det inte i allmänhet och alla andra lever inte efter samma åsikter som du. Slår du upp ordet får du en betydelse och sen har du en himla massa beskrivningar av förgreningar.

Vad som är svårt med dig är att eftersom du är totalt insnöad på att allting feminister talar om ska hatas, så blir du deras direkta motpol. Oavsett vad man säger, så säger du att män har det värre, trots att alla vet att så är inte fallet i varenda sakfråga.
Om vi istället kunde prata om de saker som faktiskt väger över till mäns nackdel, och vilka problem feminismen ställer till i samhället utan att prata om att kvinnor som grupp är korkade, narcissistiska, onda och liknande, hade vi kunnat diskutera konstruktivt. Men det går inte verkar det som, eftersom allting landar i att männen har det värre, oavsett fråga.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-18 kl. 09:56.
Citera
2019-02-18, 10:07
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Precis. Det är liksom inget konstigt med något av detta. Om min eventuella man skulle uppföra sig som att jag skulle sätta upp hyllor, snickra ihop möbler, ordna det elektriska och tekniska eller tycka att jag skulle ut och byta däck på bilen hade han åkt ut med huvudet före 😂

Skämt å sido, men som du säger,man ger och tar. Jag är inte intresserad av ovanstående vilket kanske gäller för rätt många kvinnor, och således har jag aldrig sysslat med sånt heller. Då gör jag hellre det andra som laga mat och städa/tvätta.
Detta har för mig ingenting med jämställdhet att göra, jämställdhet sitter i att vi har lika rättigheter inför lagen, samt föds med lika värde (sen kan värde ändras under en livstid beroende på handlingar). Detta betyder inte att allt ska vara rättvist fördelat att män och kvinnor ska göra samma saker bara för sakens skull, att vi ska reglera genom kvotering och annat, eller att vi ska ta hand om hela Mellanösterns befolkning för den delen heller.
Jisses ingen vill väl ha en man som är som en kvinna och vice versa. Vi dras ju till varandra just av anledning att vi är olika.
Får jag fråga hur gammal du är? Samt hur du uppfattar kvinnor omkring dig i samma ålder? Sett ur perspektivet feminism.

Visst är det så, man kan inte vara bra på allt och hade jag försökt mig på de där hyllorna hade det slutat med att jag slängt allt åt helvete i frustration...det och ikea-möblers instruktion

Jag är mellan 35 0ch 40. Jag uppfattar väl att de allra flesta lever i en familjekonstellation med barn. Vissa är skilda, och de flesta stretar på med barn och jobb och kanske inte funderar så jättemycket över feminism. Jag är väl feminist men en hyfsat liberal sådan och jag tjafsar faktiskt en del med andra feminister på andra forum. De kan på allvar tycka att det är nedvärderande om en man öppnar dörren åt dem. Då känner i alla fall jag att tramsigheten har nått nya höjder. Sen på det här forumet är det tidvis svårt att diskutera eftersom det är så pass många som tjatar på om sönderknullade luder. På feministforum kallas jag för transfob för att jag inte vill kallas "livmoderbärare" här kallas man luder för att man inte anser att man tappar värdet som kvinna för att man har haft ett sexliv. Det är ganska intressant med den kontrasten liksom.
Citera
2019-02-18, 11:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag har inte lyssnat på hela kan jag säga, den var för lång. Men på det stora hela är det inte så att jag är motståndare mot vad de säger. Jag har aldrig varit det och jag förstår inte hur du har fått den uppfattningen, om du har det. Jag kallar heller inte mig själv feminist.
Jag tror vi kan korta ner den här en smula. Här.
Du kallar dig inte feminist. Ändå får inte jag vara emot feminister, trots att jag kan se matrisen du inte ser.

Jag säger det inte första gången och jag lovar att detta inte heller är sista gången, men se dessa fyra minuter och 41 sekunder och inse att det här går djupare än vad du kan se.
https://youtu.be/zQ1_IbFFbzA
Citera
2019-02-18, 12:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Visst är det så, man kan inte vara bra på allt och hade jag försökt mig på de där hyllorna hade det slutat med att jag slängt allt åt helvete i frustration...det och ikea-möblers instruktion

Jag är mellan 35 0ch 40. Jag uppfattar väl att de allra flesta lever i en familjekonstellation med barn. Vissa är skilda, och de flesta stretar på med barn och jobb och kanske inte funderar så jättemycket över feminism. Jag är väl feminist men en hyfsat liberal sådan och jag tjafsar faktiskt en del med andra feminister på andra forum. De kan på allvar tycka att det är nedvärderande om en man öppnar dörren åt dem. Då känner i alla fall jag att tramsigheten har nått nya höjder. Sen på det här forumet är det tidvis svårt att diskutera eftersom det är så pass många som tjatar på om sönderknullade luder. På feministforum kallas jag för transfob för att jag inte vill kallas "livmoderbärare" här kallas man luder för att man inte anser att man tappar värdet som kvinna för att man har haft ett sexliv. Det är ganska intressant med den kontrasten liksom.

Hehe, jag tror jag måste besöka ett feministforum. Detta är ju inte det, här ju tvärtom i princip bara motståndare. Motståndare mot kvinnor i allmänhet, inte feminismen just.
Kan du länka eller rekommendera nåt feministforum man kan besöka?
Funderar man överhuvudtaget om att folk öppnar dörrar för en då har man mycket tid...
Jag tvärtom tänker att det är rätt otrevligt att få en dörr slängd i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in