2019-02-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Sammantaget så har alla dessa steg gjort att man gått ändå framåt som bolag och utvecklat en hel del nya produkter så ser inte dom projekten som helt misslyckade.
Men alla lyckas inte se outside the box😉
Fe mig ett affärsdrag senaste 10 åren, sedan Won trädde in, som varit fruktbart? Killen är på bilhandlarnivå.
Citera
2019-02-17, 20:54
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Fe mig ett affärsdrag senaste 10 åren, sedan Won trädde in, som varit fruktbart? Killen är på bilhandlarnivå.

Produktportföljen man skapat och resultaten sista åren talar inte för en bilhandlare,nu får du ändå kamma till dig. Tillbaka till utvisningsboxen och trollen med dig
Citera
2019-02-17, 23:07
Medlem
Citat:
Fundelilurar om man inte ska köpa en post till för 40k iaf... Får se hur aktien rör sig kommande veckan om cashen hinner ramla in på kontot innan nån större rörelser.

Känns som att nyheter kan ligga bakom hörnet,har inte släppts nått på ett tag nu men det kan bero på att man har mkt med befintliga avtal att jobba emot. Krävs kapital för att växa snabbare och gott så om man tar små steg och slipper ta in mer pengar men det visar sig. Jag är beredd på att täcka upp en utspädning till om så vore fallet, vore synd att ge upp vid mållinjen

Skönt iaf att vi har Toppan framför oss med ADNA,världens möjligen största inom tryck och vem vet vad det kan leda till. Jobbas på lite annat visst där med än de 10 miljoner tejpen man gått ut med tidigare.
Gällande toppan PM får du nog lösa det lite noggrannare. Klassiskt anoto PM. Nyckelord "förväntas".

I övrigt kan det lika gärna var så att det inte släpps några nyheter för att det inte finns några nyheter att släppa.
Citera
2019-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Sammantaget så har alla dessa steg gjort att man gått ändå framåt som bolag och utvecklat en hel del nya produkter och inte minst mjukvara så ser inte dom projekten som helt misslyckade.
Har du provat produkterna? Vet du ens om de är bra? Användarvänliga? Skalbara? Prestanda? Etc.
Citera
2019-02-17, 23:10
Medlem
Citat:
Produktportföljen man skapat och resultaten sista åren talar inte för en bilhandlare,nu får du ändå kamma till dig. Tillbaka till utvisningsboxen och trollen med dig
3-0, Messi, Fergusson, make lots of money, nu kommer det nya superdupernya med triljardmarknad ....

Bilhandlare.
Citera
2019-02-17, 23:22
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Sammantaget så har alla dessa steg gjort att man gått ändå framåt som bolag och utvecklat en hel del nya produkter och inte minst mjukvara så ser inte dom projekten som helt misslyckade.
Anoto har minst sagt gått mycket dåligt.

Är konkursen nära för Anato?

Är risken överhängande att kursen kommer under 1 SEK under 2019?Att kursen kommer under 2 Kronor är väl de flesta övertygade om.
Vart kommer intäkterna från?Vilka produkter säljs av företaget ifråga?Vad var förlusten 2018?

Jag hoppas att Anoto kommer gå bättre snart.Vad kan rycka upp företaget 2019?
Citera
2019-02-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Är risken överhängande att kursen kommer under 1 SEK under 2019?Att kursen kommer under 2 Kronor är väl de flesta övertygade om.
Vart kommer intäkterna från?Vilka produkter säljs av företaget ifråga?Vad var förlusten 2018?

Konkurs nej. 1 kr JA. Fatta vilken sopa ledningen är som gör en omvänd split utan positiva nyjeter att backa upp splien med. Kapitalförstörare.
Citera
2019-02-18, 04:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Svårt att se BV landa på 120msek i ett bolag som omsätter över 100msek/år med marginalerna man har idag och om man ser en ökande omsättning med ny prissättning med fokus på mjukvaruintäkter.
Men hoppas kan man ju.
En mindre knuff på omsättningen i några kvartal med plusresultat bör resultera i en miljardvärdering rätt fort,det visar sig.
Senast redigerad av alienfin 2019-02-18 kl. 04:50.
Citera
2019-02-18, 09:44
Medlem
Citat:
Svårt att se BV landa på 120msek i ett bolag som omsätter över 100msek/år med marginalerna man har idag och om man ser en ökande omsättning med ny prissättning med fokus på mjukvaruintäkter.
Men hoppas kan man ju.
En mindre knuff på omsättningen i några kvartal med plusresultat bör resultera i en miljardvärdering rätt fort,det visar sig.
Licenser och nya prissättningen skulle väl redan gett resultat? Hur lång tid ska det ta?

Gällande Toppan så hoppas jag du är medveten om de 10 miljonerna är något som förväntas. Förväntas. Ett klassiskt Anoto PM.

Hur ser du på Cevahir? Den ordern måste ju fortfarande vara intakt så pengarna borde kommit in nu. Annars torde man underrättat aktieägarna om nya förutsättningar. Eller?

Om saker och ting inte reds upp genom kommande rapport så lär vi komma under 2 sek tämligen snabbt. Sen blir det nog 1 sek senare i år.
Citera
2019-02-18, 11:11
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Licenser och nya prissättningen skulle väl redan gett resultat? Hur lång tid ska det ta?

Gällande Toppan så hoppas jag du är medveten om de 10 miljonerna är något som förväntas. Förväntas. Ett klassiskt Anoto PM.

Hur ser du på Cevahir? Den ordern måste ju fortfarande vara intakt så pengarna borde kommit in nu. Annars torde man underrättat aktieägarna om nya förutsättningar. Eller?

Om saker och ting inte reds upp genom kommande rapport så lär vi komma under 2 sek tämligen snabbt. Sen blir det nog 1 sek senare i år.

Jag tar det en gång til, jag är läskunnig och vet vad som gäller. Är du efterbliven eller låtsas du bara vara dum? Diskuterar inte med dig så sluta upprepa dig som en papegoja här som inte leder till nått vettigt.
Citera
2019-02-18, 11:26
Medlem
Citat:
Jag tar det en gång til, jag är läskunnig och vet vad som gäller. Är du efterbliven eller låtsas du bara vara dum? Diskuterar inte med dig så sluta upprepa dig som en papegoja här som inte leder till nått vettigt.
Det står dig fritt att inte svara på mina frågor oavsett ifall det är på grund av att du inte klarar det, vill, tycker det är jobbigt eller annan anledning. Men det det finns ingen anledning att ta till invektiv. Detta är ett diskussionsforum. Jag kan tyvärr inte annat än tolka det som försök till härskarteknik i brist på argument.

Cevahir är i allra högsta grad relevant. Du har inte svarat gällande denna. Du anger valutaproblematik men om ordern omförhandlats så torde detta meddelas marknaden. Så om ordern är intakt enligt vad man sa från början borde aktieägarna vid detta laget fråga sig var pengarna är. Cevahir har meddelats som en order via PM. Här finns inga tvetydigheter alls kring detta.

Det blir märkligt att du inte vill bemöta vad jag skrev om Toppan. Det är ett mycket bra exempel på ett Anoto PM. Man drar ihop ett avtal som i sig inte betyder en enda krona i intäkt och sen slänger man in en siffra och anger detta i något sammanhang. I toppanfallet att det förväntas distribueras 10 miljoner adna markörer. Dvs absolut ingen order. Jämför Trata där man anger ett förväntat transaktionsvärde på närmare 100 miljoner dollar över 3 år. Ett PM som kom för snart två år sen. Vi kan konstatera att det bedömt inte kommit en krona från det.

Anser du att ovan är ett tecken på att jag låtsas vara dum eller är efterbliven? Du anser att det inte är inlägg i diskussionen som är relevanta?
Citera
2019-02-18, 13:07
Medlem
alienfins avatar
Ja ni ser vad jag menar😂 Om man fortfarande efter att ha tjatat om samma frågor 100 ggr inte fattat att ingen har direkta svar så är man nog mer ute efter nått annat.
Jaja, han får fortsätta spamma forumet, inget som stör mig men jag tar ingen diskussion med det.

Själv väntar jag in ytterligare info när det är dags och låter Won göra sitt ypperligt fina jobb ifred 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in