2019-02-16, 11:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Du skrev att jag inte läst tråden när jag påpekade att jag inte sett någon kvinna i tråden uppmana andra kvinnor om att överge svenska män.

Det är väl relevant för ts eftersom det är en jämförelse mellan hur kvinnor och män verkar resonera här. Jag anser att det är av värde att diskutera vad som ligger till grund för varför man dels vill överge svenska kvinnor och varför det verkar så nödgat att upprepa det om man är nöjd med sitt val.
Du påpekade något japp, men vad skrev jag? Jag har inte nämnt något svenska kvinnor överger svenska män, du anspelade på mitt inlägg att dylikt gjordes, varav jag poängterade du inte har läst tråden.

Trådens ämne är om att män tycker vi män ska överge svenska kvinnorna! Du vill gå off topic! Du själv påpekade om OT i ditt nästa inlägg. Vad har me too med att överge svenska kvinnor att göra? till en annan skribent! Väldigt fult gjort, ena sekunden vill du snacka OT när det passa dig, i nästa på pekar du själv om en OT sak. !! Det är typiskt kvinnlig feminism, man ändra efter behag allt ska anpassas efter dem vad de tycker.

För övrigt håller jag med dig! Men det är inte relevant ämne diskutera och jämföra eftersom vi skapta olika vi tycker olika, men vi män ska tycka som kvinnor. Ni vill ändra saker till vi ska tänka som ni kvinnor, annars blir sju helvete i huset. Sedan kan jag vara överens med visa saker som jämställdhet med löner och dylikt!

Hade du läst tråden, vilket jag inte förnekare du har gjort, så framkommer det tydligt att kvinnor har svårt förstå, de har svårt acceptera att män tycker som många skribenter skriver här! Precis som de blir överraskad och börja spekulera på andra saker som är irrelevanta. Finns kvinnor som verkligen hatat män som har skrivit här, det kan inte du ha undvikit! Varför denna hat!?
Citera
2019-02-16, 12:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad har me too med att överge svenska kvinnor att göra? Mig veterligen blir inte män som tar hit utländska kvinnor av med jobbet. Om män som inte finner kärleken (eller som inte vil ha den för den delen) i Sverige hittar den annorstädes så är det väl bra för dem, men det är lite samma symtom som de män som startar flertalet trådar om deras avsky för så kallade "slampor" och att de föredrar kyskare kvinnor, hade de varit nöjda med sitt val så undrar jag över energiåtgången till trådar som denna.
Det hade räckt med att du sa att du inte förstod frågan.
Citera
2019-02-16, 12:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Varför? Relevans? Eller var det reptilhjärnan som reagerade på frågan om eget ansvar?Hönan och ägget. Nu från äggets perspektiv. Du kan inte få en ordnad familj om inte "pojke möter flicka och tycke uppstår först".Ska de hitta varandra, så behövs i alla fall något. Det räcker inte med att existera och vänta på att "friare" ska komma och be deras far om lov att få träffa dottern.Det beskriver delvis min fråga.
Både hon och samhället har länge varit tydliga med hur mannen "ska vara". Min fråga handlade om hur kvinnan i så fall ska vara. Eller ska man inte ens få ställa den frågan utan att du reagerar som i början, med en "whatabout?"En del av dem har som standard ett antal "shittest". En tjej krävde nästan att få bli påsatt mitt i en pubkväll, när hon upptäkt att jag var lugn, välinformerad och fullkomligt orubblig i mina principer. Jag log och tackade nej, så klart.Ofta narcissistisk, glöm inte det. Hon kräver ständigt bekräftelse. Ofta om samma saker som förra gången.I övrigt håller jag kanske mest med, eller så läste jag resten slarvigt.

Utom om den sista meningen. Du vet inte hur obstinat jag är i vardagen. Eller om jag ens kan uttrycka det jag gör här i mitt yrkesliv.
Du vet mycket väl vilka åsikter som är problematiska och att kliva utanför PKs åsiktskorridor har sina risker.

Lite som vår allmänna diskurs, så är en del "sanningar" bara accepterade som konsensus, och har blivit allmänna sanningar, fast de är motbevisade gång på gång.

Som att kvinnan är ett offer i ett patriarkat, lönegapet och att mannen förtrycker henne.
Hegemonin är en trickle down i flera led och ju oftare och grundligt man kan trumma in "sanningar" och "narrativ", desto fler troende. Lite som med mördande reklam. Kulturen påverkar regeringen, regeringen påverkar myndigheter, myndigheter hämtar sin information från akademin i förhoppningen om att "forskningen" har svaren, myndigheten skickar detta som uppdrag till skolverket och når man dem inte i grundskolan, får man krypa ner och ta dem direkt de kommer i kontakt med "staten".
https://i.pinimg.com/736x/52/a1/46/52a1464753e72cfb9a1dccaf0e5f5a97.jpg

I Sverige har vi passerat tipping point för regeringsformens första stycke som går ut på att vi, folket, har all makt och regeringen ska tjäna oss och inte tvärtom.

Säg mig, är det inte därför du är här?
För att få veta vad vi tänker "egentligen".

Det är så tråkigt att du inte kan svara på nånting utan att hålla på med sarkasm och ironi. Om jag nu delvis svarat på din fråga, varför väljer du inte ut det och citerar, bygger på det, istället för att vara noga med att poängtera alla eventuella fel du kan hitta. Är ju därför det aldrig kan bli några ordentliga diskussioner utan de mynnar ut i tjafs efter 2-3 inlägg.

Vad som egentligen är ganska meningslöst är att grotta ner sig i ansvarsfrågan, då den givetvis är komplex och inte kan skyllas på en individ eller en grupp individer. Och hur långt ska man gå tillbaka för att gräva om ansvaret?
Situationen råder. Det bästa är att tänka kring pragmatiska lösningar. Att be folk snällt att förstå och att förklara och göra påståenden fungerar sällan som metod för att övertyga. Det börjar tidigt i åldrarna och det ser man om man har mycket med barn att göra, antingen i skolan eller hemmet eller andra sammanhang.
Man måste åt upplevelsen av belöning för att människor ska förstå och ändra beteende. Utifrån den infallsvinkeln kan vi börja fundera kring lösningar, om de inte ska inbegripa våld och indragna rättigheter för vissa grupper.
Citera
2019-02-16, 12:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är så tråkigt att du inte kan svara på nånting utan att hålla på med sarkasm och ironi. Om jag nu delvis svarat på din fråga, varför väljer du inte ut det och citerar, bygger på det, istället för att vara noga med att poängtera alla eventuella fel du kan hitta. Är ju därför det aldrig kan bli några ordentliga diskussioner utan de mynnar ut i tjafs efter 2-3 inlägg.
Okej, vi kanske ska bryta ner det i kortare svar och mer specifika frågor?

Vad är det jag ska svara på, när du inte svarar på mina frågor med annat än irrelevanta motfrågor?
Vad fan är maskulina kvinnor?
Citera
2019-02-16, 12:09
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du påpekade något japp, men vad skrev jag? Jag har inte nämnt något svenska kvinnor överger svenska män, du anspelade på mitt inlägg att dylikt gjordes, varav jag poängterade du inte har läst tråden.

Trådens ämne är om att män tycker vi män ska överge svenska kvinnorna! Du vill gå off topic! Du själv påpekade om OT i ditt nästa inlägg. Vad har me too med att överge svenska kvinnor att göra? till en annan skribent! Väldigt fult gjort, ena sekunden vill du snacka OT när det passa dig, i nästa på pekar du själv om en OT sak. !! Det är typiskt kvinnlig feminism, man ändra efter behag allt ska anpassas efter dem vad de tycker.

För övrigt håller jag med dig! Men det är inte relevant ämne diskutera och jämföra eftersom vi skapta olika vi tycker olika, men vi män ska tycka som kvinnor. Ni vill ändra saker till vi ska tänka som ni kvinnor, annars blir sju helvete i huset. Sedan kan jag vara överens med visa saker som jämställdhet med löner och dylikt!

Hade du läst tråden, vilket jag inte förnekare du har gjort, så framkommer det tydligt att kvinnor har svårt förstå, de har svårt acceptera att män tycker som många skribenter skriver här! Precis som de blir överraskad och börja spekulera på andra saker som är irrelevanta. Finns kvinnor som verkligen hatat män som har skrivit här, det kan inte du ha undvikit! Varför denna hat!?
Okej, då missförstod jag dig.

Det var INTE jag utan pansarvecket som drog up me too.

Ni behöver inte alls tycka som kvinnor. Det är drivkraften bakom jag finner intressant, som jag skrev, det är väl bara bra om man hittar kärlek var än man nu gör det. Det jag inte riktigt förstår är, om man nu är nöjd med att ha övergett svenska kvinnor, varför behovet av att fortsätta pissandet på desamma. Jag kanske är en enkel varelse men det tyder inte i min värld på att man är särskilt nöjd med tillvaron. Jag menar detta är ju ett diskussionsforum och inte enbart en anslagstavla med uppmananden.
Citera
2019-02-16, 12:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det är som problemet många "kvinnor"blir upprörda här, när vi män skriver om varför vi överger kvinnorna. Så vilka tar på sig offerkoftan här, ni känner er blåsta på konfekten. Många som har skrivit här känner inte igen sig (enligt dem själva) , de tro vi överger de svenska kvinnorna för män inte kan få några svenska kvinnor. Det märks så tydligt i denna/andra trådar.

Du försvar den rollen även om du inte är ultrafeminist. Varför skriver du försvarstal för "svenska kvinnorna"? om du inte tar illa upp på det!? Du känner dig bedragen av svenska män, och blir förvånad över mäns beteende att de tar på sig offerkoftan! Du/andra inser inte hur illa ställt det är för er svenska kvinnor!
"Att vi saknar något
" visar också hur illa det är ställt, de måtte fel på männen eftersom de vill överge svenska kvinnorna. Du kan inte inse det är nog fel på "kvinnorna från Sverige"? Du som andra feminister, de är inget fel på kvinnorna utan det är männens fel!

Nej kvinnor kan svara starkare än män både fysiskt och psykiskt! Det finns ett bra ord språk" bakom varje kvinna, sitter en listig räv" Alltså kvinnans list/slughet går över mannens förstånd! Man ska vara försiktig med kvinnor vad man gör och tänker! Kvinnor sätter sig alltid första punkt med trakassera männen slutledning, med säga "han förstår inget, han kan inte tänka!"

OSV... så vem har offerkoftan här, som försvar sådana här kvinnor!?

Nej vännen, jag är inte kränkt eller tar åt mig. Det är inte det faktum att några män här har obildade åsikter kring kvinnor och inte kan göra samhällsanalys i form av orsak, verkan och resultat.

Det är att man uttrycker sig som att man sitter inne på allmängiltiga kunskaper och väl genomförda analyser när det i själva verket handlar om några mäns personliga erfarenheter och tillkortakommanden.
Hade man uttryckt sig som att " jag tycker" och skrivit sin egen åsikt hade det inte varit mycket att bry sig om.
Men, när man ser sånt här och vet att analysen är så åt helvete fel och dessutom baserad på lögner eftersom man uttrycker det som att detta gäller i princip alla så blir det värt att kommentera för att det inte ska stå oemotsagt.
Där har du anledningen varför man "diskuterar" i såna här trådar.
Citera
2019-02-16, 12:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Okej, då missförstod jag dig.

Det var INTE jag utan pansarvecket som drog up me too.

Ni behöver inte alls tycka som kvinnor. Det är drivkraften bakom jag finner intressant, som jag skrev, det är väl bara bra om man hittar kärlek var än man nu gör det. Det jag inte riktigt förstår är, om man nu är nöjd med att ha övergett svenska kvinnor, varför behovet av att fortsätta pissandet på desamma. Jag kanske är en enkel varelse men det tyder inte i min värld på att man är särskilt nöjd med tillvaron. Jag menar detta är ju ett diskussionsforum och inte enbart en anslagstavla med uppmananden.
Men pansarveckat besvarade på din fråga, som riktad till mig! Men det har han rätt att göra, vi befinner oss på ett forum. Han besvarade på din fråga, men du tyckte intetydligen om den frågan därav din kommentar. Men det är skit samma Vi går vidare, vi är vuxna personer och inte riksdag dagis, eller hur?

Jo jag älskar kvinnor, jag skulle inte kunna leva utan dem. Men eftersom jag är 50 + , så har jag haft en del kvinnor i mitt liv, både som fru och flickvänner. Så jag har accepterat funnit till mig rätta, tills den dagen jag fick nog! Sedan blide det inte bättre när jag började jobba i asien, träffade kvinnor där. Där fann jag min fru, nu finner jag inre frid. Vi samspelar bra, även om vi har våra diskussioner så acceptera vi varandras önskemål. Nej hon är inte en sexslav och hemhjälp! vill bara påpeka det!
Jag är supernöjd med min tillvaro med min fru nu!

Varför skall vi inte kunna säga vad vi tycker då!? Kvinnor bruka vilja göra det med Metoo,FI med mera... Där är det okey tydligen! Precis som pansarveck nämnde!

Trådens ämne är just om kvinnorna har gått för långt i diverse saker! Vi har fått nog som någon nämnde! Kvinnorna fick nog för över 100 år sedan och började sakta snacka till förändra saker! Många saker med rätta tycker jag absolut! Som med rösträtt och liknande saker!

Vi behöver väl väcka männen ur deras förtryck under kvinnans bojor!? Som kvinnorna gjorde med sina demonstrationståg på 1900 talet! Var det fel menar du? Så nog kan det vara en anslagstavla! Varför inte? Bara vi diskutera det här också, det kan man väl göra eller?

Men nu ska jag o min fru gå ut gå i den fina vädret! Min fru vill det!
Citera
2019-02-16, 12:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hahaha, nu tror jag du missat hela resten av det svenska samhället, dess media, regering, akademin, kultureliten och de feministiska målen.

Vi är här för att det vi säger inte går att säga nån annanstans utan att vi blir av med jobbet (Se alla anklagade i metoo), familjen (Se Anna Anka, Timell osv), vårt liv (se Fredriksson och Hertzman) osv.

Sitter du bekvämt?
Har du det bra?

Ifrågasätts du från tvåårsåldern, dagligen, tills du dör, som toxisk pga fel kön?

Vi bor i världens ensammaste land. Flest singlar i världen i förhållande till folkmängd.
I ett kallt land.

Ja det är så synd om oss alla. Nej, vi har det jäkligt bra. Att sen folk lever som singel får väl vara deras problem egentligen. Klart att singelskap antagligen är det sämsta för ett samhälle, men om folk vill ändra det så går det. Visst mått av ansträngning krävs för detta dock.

Man måste få av sig "ensam är stark"-skalet, få ut handen ur pralinasken eller chipspåsen, sluta ringa på hämtmat, stänga tv:n/sociala medier för en stund, och kanske till och med utbilda sig och skaffa ett jobb. Just det, klä sig helt och vara ren, samt kamma till sig lite innan man lämnar hemmet. Och vara trevlig!
Citera
2019-02-16, 12:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja det är så synd om oss alla. Nej, vi har det jäkligt bra. Att sen folk lever som singel får väl vara deras problem egentligen. Klart att singelskap antagligen är det sämsta för ett samhälle, men om folk vill ändra det så går det. Visst mått av ansträngning krävs för detta dock.

Man måste få av sig "ensam är stark"-skalet, få ut handen ur pralinasken eller chipspåsen, sluta ringa på hämtmat, stänga tv:n/sociala medier för en stund, och kanske till och med utbilda sig och skaffa ett jobb. Just det, klä sig helt och vara ren, samt kamma till sig lite innan man lämnar hemmet. Och vara trevlig!
Predika på, syster!
Jag backar dig på det mesta här.
Det finns en sak till man kan lämna hemma.

Synen på män och fobin för ett påhittat patriarkat.
Citera
2019-02-16, 12:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Okej, vi kanske ska bryta ner det i kortare svar och mer specifika frågor?

Vad är det jag ska svara på, när du inte svarar på mina frågor med annat än irrelevanta motfrågor?
Vad fan är maskulina kvinnor?

Jag tyckte jag svarade på hur en kvinna ska vara tillbaka om hon kräver att mannen ska vara man, per min definition iallafall. Vad tänker du mer för beskrivning?

Maskulina kvinnor är feminister av radikalare slaget tänker jag. Det är dessa som utmanar männens position. Andra kvinnor gör det inte vad jag kan se. Förutom Cissi W och andra mediala feminister, men de utmanar egentligen inte männen. De bara tillskansar sig makt där den står gratis att finna.
Finns ju kvinnor som verkligen är maskulina, både till psyke, kroppshydda och kroppsspråk. Dessa kvinnor utmanar oftast inte andra kvinnor heller. Ej heller vissa män. Vet du typen jag talar om?
Citera
2019-02-16, 12:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Predika på, syster!
Jag backar dig på det mesta här.
Det finns en sak till man kan lämna hemma.

Synen på män och fobin för ett påhittat patriarkat.

Ni pratar om patriarkatet här som om det existerar. Det existerar mer i era huvuden än i mitt. Och OM det existerar i Sverige idag så är det väl tur det isåfall.
Citera
2019-02-16, 13:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tyckte jag svarade på hur en kvinna ska vara tillbaka om hon kräver att mannen ska vara man, per min definition iallafall. Vad tänker du mer för beskrivning?

Maskulina kvinnor är feminister av radikalare slaget tänker jag. Det är dessa som utmanar männens position. Andra kvinnor gör det inte vad jag kan se. Förutom Cissi W och andra mediala feminister, men de utmanar egentligen inte männen. De bara tillskansar sig makt där den står gratis att finna.
Finns ju kvinnor som verkligen är maskulina, både till psyke, kroppshydda och kroppsspråk. Dessa kvinnor utmanar oftast inte andra kvinnor heller. Ej heller vissa män. Vet du typen jag talar om?
Okej, jag ger dig att du kanske svarade på den fråga jag ställde delvis och jag får själv ta på mig att den inte var mer tydlig eller bred.
Man brukar säga att vi är inne på den tredje eller fjärde vågens feminism nu. Ifrån kvinnorättsrörelser, till dessa parallellt med suffragetterna, till kvinnorättsrörelser igen, de första (enligt min definition feministerna som började sent sextiotal) men som räknas som andra vågens feminister. Dessa togs sen över av tredje vågens feminister när kvinnorättsrörelserna lade ner i slutet av sjuttiotalet, för att ersättas av sjw'ernas variant idag med intersektionaliteten som främsta ledstjärna.
Alla de här stegen har haft sin egna agenda som blivit den rådande samtidens stora snackisar.

Jag vet inte hur mycket du lyssnat på Camille Paglia, Christina Hoff Somers och Janice Fiamengo.
Jag har hört ganska många timmar på dem och såvitt jag kan se, kallar de sig av en outgrundlig anledning fortfarande feminister fast deras budskap både är mer intellektuella och insatta än de flesta motgrupperingarnas argument.

Jag har svårt att inte uppskatta vad dessa feminister säger. Och särskilt Camille Paglias syn på vad som krävs för samexistens mellan kvinnor och män är lärorika.

Om du ids eller orkar, kan du tänka dig att lyssna på vad de har att säga, så kan vi ta det till nästa nivå efteråt?

Mitt förslag: https://youtu.be/v-hIVnmUdXM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in