Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
På vilket viss har det sammanhang med trådens ämne? Det är ju sant, men du inser inte det, livet passera dig utan denna vetenskap. Männen är förtryckt av svenska kvinnor! Så konstigt svenska männen överger dem!
Jo det hänger samman med ämnet på så sätt att eftersom vissa svenska män har offerkofta-mentaliteten så är inte kvinnor särskilt intresserade av dem, vilket gör att ni uppfattar svenska kvinnor som obstinata, och då ska ni "överge" dem, men ni begriper inte vad som var hönan och ägget här.
Sen gör det inte särskilt mycket att män med din inställning "män är förtryckta av kvinnor" överger svenska kvinnor eftersom ni ändå inte är särskilt gångbart avelsmaterial. Ni har ju låtit er bli förtryckta om ni känner er/är förtryckta. Alltså är det du och dina gelikar som saknar någonting som en del andra män har. De män som inte klär sig i offerkoftor och skyller på kvinnor för det ena och det andra.
Den med våldskapitalet kan inte bli förtryckt av någon med mindre våldskapital, så är det bara. Precis som att ett barn inte kan förtrycka en vuxen. Eller en anställd kan förtrycka sin chef.
Män är och har alltid varit starkare än kvinnor, den makt kvinnor har i samhället har släppts fram av de fysiskt starkare männen. Detta hade inte behövt ske.
Sen håller jag med om att det inte är en ursäkt att kvinnor ska uppföra sig illa eller intelligensbefriat (som radikala feminister), och jag likställer definitivt inte kvinnor med barn. Men jag fick dra dessa paralleller för att du ska förstå helheten.