2019-02-12, 10:29
Medlem
update011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Åh, hur vet man det egentligen? Så svårt. Har varit ihop så länge nu vet knappt hur livet är utan honom, men är ju inte säker på att jag är kär längre. Detta är det värsta jag varit med om, att vara osäker, jag vet knappt hur jag känner!
Att inte veta vad man känner är jobbigt, ännu värre när de gäller kärlek. MEn om vi säger såhär. Har du känt så innan fram tills nu? Under tre år?
Citera
2019-02-12, 10:35
Medlem
Citat:
Precis. Man blir trött på att ge och ge hela tiden. Har pratat med honom om detta och han försöker ändra sig men hur mycket han behöver mig lyser alltid igenom. Vad gör jag?

Du finns inte enbart till för att uppfylla ett bekräftelse behov som aldrig stinnar. Han måste lära sig att hantera sig själv utan att bli sedd av dig hela tiden. Tänk sedan att få barn med honom där han kommer se barnen som konkurrenter om uppmärksamheten från dig.

Antingen får ni strukturera upp vardagen i x antal dejter per vecka, x antal middagar ihop per vecka, x antal dagar då ni gör andra saker med andra människor.....eller bli särbo.

Du har pratat med honom kanske flera ggr och inget händer för han har ett omättligt behov och kan inte förstå hur mycket kraft och energi det slukar från relationen.

Han behöver växa upp och bli vuxen och kunna stå på sina egna ben istället för att vilja bli bekräftad som ett barn hela tiden.
Citera
2019-02-12, 11:15
Medlem
Varför kan du inte ligga och hålla om honom en stund i soffan och känna värmen..är det så viktigt att sitta med datorn.jag tycker han verkar helt underbar.såna killar växer inte på träd .
Citera
2019-02-12, 11:54
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Så du tror inte att bli särbos skulle kunna hjälpa vårt förhållande på den fronten att jag behöver ''andrum''? Är det verkligen bara svart på vitt, kört eller inte liksom?

Alla måste ju inte bo ihop, men problemet kan ju vara att hans mål med ett förhållande är att vara sambos så du kan inte vara säker på att han går med på att vara särbos. Ditt behov av andrum kommer nog inte försvinna helt i första taget så att bara bo isär ett tag kommer endast lösa det temporärt och sedan återkomma när ni flyttar ihop igen.
Citera
2019-02-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av update011
Att inte veta vad man känner är jobbigt, ännu värre när de gäller kärlek. MEn om vi säger såhär. Har du känt så innan fram tills nu? Under tre år?

Alltså verkligen, värsta jag varit med om! Nej har känt såhär i typ 6 månader nu...
Citera
2019-02-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Alla måste ju inte bo ihop, men problemet kan ju vara att hans mål med ett förhållande är att vara sambos så du kan inte vara säker på att han går med på att vara särbos. Ditt behov av andrum kommer nog inte försvinna helt i första taget så att bara bo isär ett tag kommer endast lösa det temporärt och sedan återkomma när ni flyttar ihop igen.

Vad ska jag göra föreslår du?`
Citera
2019-02-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför kan du inte ligga och hålla om honom en stund i soffan och känna värmen..är det så viktigt att sitta med datorn.jag tycker han verkar helt underbar.såna killar växer inte på träd .

Inte viktigt att sitta med datorn, handlar mest om att det är viktigt att jag får NÅGON som helst tid för mig själv. Absolut är det mysigt med sådant, men nu har vi varit tillsammans i snart tre år och jag vill inte bara ligga och mysa hela tiden. Jag är inte sugen helt enkelt.
Citera
2019-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Du finns inte enbart till för att uppfylla ett bekräftelse behov som aldrig stinnar. Han måste lära sig att hantera sig själv utan att bli sedd av dig hela tiden. Tänk sedan att få barn med honom där han kommer se barnen som konkurrenter om uppmärksamheten från dig.

Antingen får ni strukturera upp vardagen i x antal dejter per vecka, x antal middagar ihop per vecka, x antal dagar då ni gör andra saker med andra människor.....eller bli särbo.

Du har pratat med honom kanske flera ggr och inget händer för han har ett omättligt behov och kan inte förstå hur mycket kraft och energi det slukar från relationen.

Han behöver växa upp och bli vuxen och kunna stå på sina egna ben istället för att vilja bli bekräftad som ett barn hela tiden.

Jag känner precis samma, han måste växa upp och bli vuxen, inte vara beroende av mig. Frågan är då om han kan bli det så länge vi är tillsammans?
Citera
2019-02-12, 13:45
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Han måste växa upp och bli vuxen, inte vara beroende av mig. Frågan är då om han kan bli det så länge vi är tillsammans?
Svaret är NEJ. Det bästa (och vänligaste) du kan göra är att vara ärlig mot er båda så snart som möjligt.
Säg till honom precis som det är. Han kommer att lära sig och växa upp av det, OCH DETSAMMA GÄLLER DIG MED!

Det bästa som kan hända en kille är att han vaknar upp ur sin fantasi om att allt redan är perfekt som det är
och sedan motiveras att bli ännu bättre - exakt det kommer att hända honom så småningom OM DU GÖR SLUT.

Det kommer att göra ont en stund, men så är det alltid att växa. Vi kan kalla det växtvärk.
Varför hålla er kvar i ekorrhjulet nu bara för att spola bort en massa dyrbar tid och ändå göra slut senare?
Det är väl bara väldigt dåligt för er båda två? Ert förhållande verkar dödsdömt.
Båda parter måste besitta en åtrå och en ömsesidig respekt för varandra, detta ser inte ut att finnas i eran relation.
Din kille verkar ju inte ens respektera sig själv, hur ska du då kunna göra det?

Nej, lägg all den energi och kraft du tänkt lägga på att reparera relationen på en ny som kan hålla. Eller på dig själv!
Citera
2019-02-12, 17:38
Medlem
Citat:
Jag känner precis samma, han måste växa upp och bli vuxen, inte vara beroende av mig. Frågan är då om han kan bli det så länge vi är tillsammans?

Svårt att tro det tyvärr då duy pratat med honom och han uppenbarligen skiter i det du säger.

Tillslut kommer han kväva kärleken
Citera
2019-02-12, 19:01
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Men hur är dina känslor för honom då? Känner du någongång att du VILL vara nära eller är det bara jobbiga känslor hela tiden?

Förövrigt så tror jag absolut att man kan vara särbos och hitta gnistan igen, sålänge känslorna finns där vill säga.
Citera
2019-02-25, 22:00
Medlem
Citat:
Och det funkar bra för er? Planerar ni på att flytta ihop inom en snar framtid?

Japp det fungerar bra. Jag tycker det är skönt att kunna fly och göra det jag själv vill göra utan att ha en massa krav på mig hela tiden. I framtiden kan det hända att vi flyttar ihop. Det för tiden visa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in