Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-02-12, 01:09
Medlem
Lucas.Hoods avatar
Jag tycker att det verkar näst intill omöjligt att hitta någon av kvinnligt kön som inte är åt det feta hållet.
Är det någon som är så pass smal så att dom är attraktiva så är dom veganer eller någon annat som är lite för extremt för mig att bortse ifrån, ålder och längd osv är mindre viktigt.

Ligger själv på 21-22 i bmi och käkar ute/hämtmat 2-5 gånger i veckan, dricker en hel del cola och sällan jag tackar nej till fika eller chips. Ägnar rätt mycket tid åt både dator och tv. Gillar att baka/laga mat också och då med grädde och smör osv. Aldrig ägt ett gymkort heller, vilket kanske gör att det tar lite extra tid att bli av med något kilo till.

Klarar jag av att hålla vikten med min diet så borde det väl finnas någon kvinna som lyckas göra det också kan jag tycka. Enda är väl att jag på senare år inte rör varken tobak eller alkohol.

Måste väl finnas en hel del forum och andra ställen att hitta folk man kan ragga på som kanske har haft lite lagom med problem så att dom lyckats hålla sig smala, eller var kan man leta efter någon attraktiv kvinna som är smal men ändå kan käka gott ibland utan att springa på gymmet...

Kanske ska tillägga att jag har koll på en hel del av diverse blodvärden osv så inga problem med hälsan vad gäller ämnesomsättning eller något annat som rör vikten!
Citera
2019-02-12, 02:06
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas.Hood
Jag tycker att det verkar näst intill omöjligt att hitta någon av kvinnligt kön som inte är åt det feta hållet.
Är det någon som är så pass smal så att dom är attraktiva så är dom veganer eller någon annat som är lite för extremt för mig att bortse ifrån, ålder och längd osv är mindre viktigt.

Ligger själv på 21-22 i bmi och käkar ute/hämtmat 2-5 gånger i veckan, dricker en hel del cola och sällan jag tackar nej till fika eller chips. Ägnar rätt mycket tid åt både dator och tv. Gillar att baka/laga mat också och då med grädde och smör osv. Aldrig ägt ett gymkort heller, vilket kanske gör att det tar lite extra tid att bli av med något kilo till.

Klarar jag av att hålla vikten med min diet så borde det väl finnas någon kvinna som lyckas göra det också kan jag tycka. Enda är väl att jag på senare år inte rör varken tobak eller alkohol.

Måste väl finnas en hel del forum och andra ställen att hitta folk man kan ragga på som kanske har haft lite lagom med problem så att dom lyckats hålla sig smala, eller var kan man leta efter någon attraktiv kvinna som är smal men ändå kan käka gott ibland utan att springa på gymmet...

Kanske ska tillägga att jag har koll på en hel del av diverse blodvärden osv så inga problem med hälsan vad gäller ämnesomsättning eller något annat som rör vikten!

Smala kvinnor som inte röker finns bara på gymmet eller utomhus, eller så är det andra aktiviteter som gäller.
(Detta är iofs en generalisering och endast baserat på hur jag själv och andra jag känner lever.)

Tyvärr är det så att vi som är smala och gillar att äta får kämpa ganska hårt för det.

Själv käkar jag utemat nästan varje dag men gymmar, promenerar och dansar en del.

Så du får nog ge dej ut och hitta på något så ska du se att du hittar någon.
Citera
2019-02-12, 02:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irooni
Smala kvinnor som inte röker gymmar?
Är de som röker smala pga rökandet menar du?

Som jag skrev så generaliserar jag utifrån mej själv och de jag känner.

Jo de som röker äter mycket mindre än oss som gymmar.

De jag känner som gymmar äter en hel del men tränar ganska hårt.

Du undrade om kvinnorna fanns på något forum, du röker eller dricker inte.

Då är det ganska vanligt att man tränar eller i alla fall är ute och går / springer.

Inte så många smala verkar sitta hemma (vad jag vet givetvis).
Citera
2019-02-12, 03:05
Medlem
Kisiragis avatar
BMI säger inte ett skit. Enligt den skalan har jag Fetma vilket jag definitvt inte har. Skulle se ut som ett benrangel om jag skulle gå efter "rätt" BMI.

Men nu till din fråga.. Smala tjejer ser man ju lite överallt? vet inte vart du håller till där du bara verkar hitta feta tjejer?

Är det ett problem om tjejen äter skräpmat ibland men ändå går å gymmet och håller sig i form?
Låter nästan som att du har lite svårt för att din tjej skulle hålla igång eller leva med högre krav än dig själv?

kan ha fel dock Lycka till.
Citera
2019-02-12, 07:08
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irooni
Jag är inte ts men jag förstår nu varför mina bekanta som röker är så smala, men oj så oattraktivt rökandet gör de ändå..
jag är själv normalbyggd, 163 cm och 58 kg, bmi typ 21, hade självklart velat ligga på 50 kg men jag älskar sötsaker för mycket. Äter bra mat annars. Dock gymmar jag, och dansar
Du bör nog röra lite mera på dig. Med dom måtten är du för klotformad. Inte attraktivt.
Citera
2019-02-12, 07:11
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du bör nog röra lite mera på dig. Med dom måtten är du för klotformad. Inte attraktivt.
Varför? Hon har en hälsosam vikt och kvinnor är inte gjorda för att behaga just dina preferenser
Citera
2019-02-12, 07:14
Medlem
F.Hansens avatar
Det finns fortfarande gott om kvinnor som du beskriver. Att folk blir fetare och fetare är en tickande bomb.

Trodde ni att sjukvården är överbelastad idag? Vänta tills kaskadeffekterna av alla fettons sjukdomar sätter spiken i kistan för svensk ekonomi.
Citera
2019-02-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Smala kvinnor som inte röker finns bara på gymmet eller utomhus, eller så är det andra aktiviteter som gäller.
(Detta är iofs en generalisering och endast baserat på hur jag själv och andra jag känner lever.)

Tyvärr är det så att vi som är smala och gillar att äta får kämpa ganska hårt för det.

Själv käkar jag utemat nästan varje dag men gymmar, promenerar och dansar en del.

Så du får nog ge dej ut och hitta på något så ska du se att du hittar någon.

Haha, det där stämmer inte på mig.

Har BMI på 18, har som mest haft BMI 22, men då var jag höggravid.

Jag gillar chips, jag gillar hamburgare, jag älskar choklad och kladdkakor. Äter vad jag känner för, när jag känner för det och utan att reflektera över mängden. Gymmar inte, utan föredrar att kolla på netflix i soffan.

Jag har bara haft turen att ha magiska smalgener. Det finns det nog människor lite varstans i samhället som har. Vi har nog inget annat direkt gemensamt än att vi är nätta i kroppen oavsett vad vi äter. Har några kompisar som har liknande förutsättningar. De flesta är småbarnsmammor nu, men det är mest för att vi är i den åldern. För 10 år sedan satt vi nog mest på caféer runt om i stan.
Citera
2019-02-12, 08:08
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Haha, det där stämmer inte på mig.

Har BMI på 18, har som mest haft BMI 22, men då var jag höggravid.

Jag gillar chips, jag gillar hamburgare, jag älskar choklad och kladdkakor. Äter vad jag känner för, när jag känner för det och utan att reflektera över mängden. Gymmar inte, utan föredrar att kolla på netflix i soffan.

Jag har bara haft turen att ha magiska smalgener. Det finns det nog människor lite varstans i samhället som har. Vi har nog inget annat direkt gemensamt än att vi är nätta i kroppen oavsett vad vi äter. Har några kompisar som har liknande förutsättningar. De flesta är småbarnsmammor nu, men det är mest för att vi är i den åldern. För 10 år sedan satt vi nog mest på caféer runt om i stan.

Visst finns det personer som har en smalare disposition, men att ha en så pass högre ämnesomsättning än normalt är väldigt ovanligt. Studier har visat att smala personer som hävdar att de "äter hur mycket som helst plus snabbmat" överskattar mängden de faktiskt äter, på samma sätt underskattar överviktiga personer mängden.
Citera
2019-02-12, 11:26
Medlem
Paris24s avatar
Har jag fel, men håller vi inte på att bevittna en extremt fetma-chock bland svenska 15-25-åriga tjejer? Jag är på stranden med mina barn på somrarna, är det ens 1 på 10 som har direkt smal midja längre? Rull-bullarna är desto fler, med extrem sockerkonsumtion och pizza/burgare flödar hullet fritt. 1 på 2 som ser direkt överviktig ut, med fläskiga lår och midja?

Kanske är extremt tjockt i just Skåne där jag bor?
Citera
2019-02-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Visst finns det personer som har en smalare disposition, men att ha en så pass högre ämnesomsättning än normalt är väldigt ovanligt. Studier har visat att smala personer som hävdar att de "äter hur mycket som helst plus snabbmat" överskattar mängden de faktiskt äter, på samma sätt underskattar överviktiga personer mängden.

Jag menar inte att jag skulle ha ovanligt hög ämnesomsättning eller något. Bara att jag inte aktivt tänker på kosten. Käkar det jag känner för när jag känner för det. Glömmer ganska ofta att äta lunch, men är noga med frukost.

Har jag ätit hamburgare till lunch blir det kanske bara ett äpple och en kopp te till kvällsmat, inte för att jag räknar kalorier, utan för att jag inte är sugen på mer än så.

Kan mycket väl vara så att jag överskattar hur mycket jag äter i förhållande andra. Ätande är en social grej för mig, så äter oftast mycket tillsammans med andra och inte så mycket ensam.
Citera
2019-02-12, 12:24
Bannlyst
LoL, I see your problem, mate.

Är 162, väger 54. Jag håller till på gymmet på konditionsmaskinerna eller ute i styrkeavdelningen. Har sett vad du säger i måhåånga långa år nu. Var på en klass i förrgår, ALLA vägde minst 25kg mer än de skulle, fläsket hängde på dem och rövarna såg ut som fyrkantiga LÅDOR. Jag överdriver INTE detta. Tjejer på max 25 år såg ut sådär..Inte bara tanter. Låren var som kolosser, det såg surrealistiskt ut där de stod i trikådräkter med ett linne på, smällfeta. Jag grät lite för deras skull inombords.

Här gick man och kände sig fet för man gått upp från 48-54 och så såg man DEM.

Samma sak med polarens ungar..De är i tonåren och upp till 23 och alla tre är smällfeta och helt missformade, även deras snygga väninnor med fint hår och make-up ser ut som valrossar, missformade och med lår breda som min överkropp. De hade för fan kunnat krossa mig om de satte sig på mig.

Tycker det är helt obegripligt hur man kan skita i att sköta sin kropp sådär? Jag tycker synd om dem samtidigt som jag äcklas.

Har en väninna själv som klagar på sin mage (hon äter var 20:e minut som en bebis så jag tror något är fel med hennes blodsocker) men hon är absolut inte tjock! Hon tränar varje dag, går på pass och så men sen går hon och köper stora påsar godis hon trycker i sig plus det där ätandet var 20:e minut.

Jag har två teorier:

1. Det pratades om något som hette MSM (?) som fanns i maten för att öka aptiten och göra en hungrigare så tillverkaren skulle sälja mer. Kan det vara något?

2. När man har en vitaminbrist i kroppen, slutar man inte äta för att kroppen inte fått i sig den halt den behöver. Med tanke på hur processad maten är idag förvånar det mig inte om de flesta lider av vitaminbrister. Det förklarar även varför så många är deprimerade då brist på vitamin B orsakar depression och fertilitetsproblem bl.a. (Många har numera svårt att få barn idag)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in