Citat:
Ursprungligen postat av
Transform
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.
Ursäkta att jag svarar utan forskning, men jag tror högst 15 år. Jag är inte konspiratoriskt lagd, men det är något visst med att utan, vad vi vet, konsekvenstänk låta 1-2 miljoner bosätta sig här, på cirkus 10-15 år.
Det finns ingen i hela världen som någonsin kan bevisa att det är något bra eller konstruktivt.
Förvisso bor jag i en mindre stad, men jag hade inte träffat överdrivet många mörkhyade när jag var 10-15 år. Någon som var adopterad osv. men de sågs väl inte direkt som utlänningar.
Häromåret var jag i Finland, som tills då i alla fall, haft en strikt invandringspolicy. Var i en "stad" med högst 5000 invånare, stod i kassan, en arab stod framför.. i Norra Finland.. Ja det är väl inte så stort för er, men det var inte många år sedan som man såg den första svarta som pratade finska. Och kanske tio år sedan de pratade svenska pga turisterna, nu snackar de engelska.. och ryska.. hahaha.