2019-02-08, 22:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De [polisen] glappade på som sagt och spekulerade vilt.
Det gjorde de absolut inte. Media har skrivit om de offentliga uppgifterna som finns tillgängliga i vilken demokrati som helst. Att sedan svensk media inte gör det är en annan sak.

Citat:
Då är man en ännu större idiot om man skriver det man inte menar.
Eller kan idioten vara den som tolkar? Bara en fråga.

Citat:
Förstår att du inte fattar, du har inte briljerat. Ett litet tips jämförelsen handlar alltså om att relatera mellan samma slags brott på varsin sida för att få en uppfattning om hur långt att vidröra utanpå byxorna befinner sig från att klämma.
Är inte ute efter att briljera det minsta, däremot är det jävligt osmakligt att jämföra sexualbrott med att köra för fort. Förstår vad du menar, men det finns betydligt mer rumsrena jämförelser om man tänker en sekund extra.
Citat:
Det är väl bästa att tillägga att dina fantasier om vad Bosse Hansson har gjort inte kommer att läggas honom till last.
Du vet precis lika lite som mig om detta, hur kommer det sig att du är så pass övertygad om bög-Bosses oskuld? Du får gärna delge din information som vi andra inte sitter på.
Citera
2019-02-08, 22:51
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ingen rök utan eld.

Läs tråden.

Helt rätt.

Sexuellt ofredande MOT BARN. Vad i helvete, hur kan ni bögkramare så jävla hjärntvättade att ni försvarar äckelbögen?

Bögpedofiler ska dö. Tror de flesta som läser denna tråd håller med, åtminstånde delvis.

Det saknas både rök och eld.

Om han har tafsat, och det är naturligtvis strikt förbjudet och ska bestraffas, så rör det sig inte om BARN utan om UNGDOMAR på 13 och 16 år. Det är ta mig fan inga barn. Vi måste sätta stopp för afghaniseringen av samhället. Det finns barn, ungdomar (tonåringar) och vuxna.

Lär dig läsa och tolka det lästa. Ingen försvarar att någon ovälkommet lägger handen på någon annans skrev. Det är ju lite trist att detta ska behöva påpekas gång på gång.

Men du, var lugn! Både du och jag och alla bögpedofiler kommer att dö i sinom tid, och alla andra också må du tro. Du får bara ha lite tålamod.
Senast redigerad av Prora 2019-02-08 kl. 22:59.
Citera
2019-02-08, 23:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det saknas både rök och eld.
Skojar du? Otaliga bögrykten samt rykten om bögande med småpojkar. Under minst tre decennier, kallar du inte det eld?

Citat:
Om han har tafsat, och det är naturligtvis strikt förbjudet och ska bestraffas, så rör det sig inte om BARN utan om UNGDOMAR på 13 och 16 år. Det är ta mig fan inga barn. Vi måste sätta stopp för afghaniseringen av samhället. Det finns barn, ungdomar (tonåringar) och vuxna.
En 13-åring kan mycket väl inte gått in i puberteten än, även om denne sorgligt nog föddes till neger.

Citat:
Lär dig läsa och tolka det lästa. Ingen försvarar att någon ovälkommet lägger handen på någon annans skrev. Det är ju lite trist att detta ska behöva påpekas gång på gång.
Även om en bögälskande pajas misstolkar medvetet menar du?
Citat:
Men du, var lugn! Både du och jag och alla bögpedofiler kommer att dö i sinom tid, och alla andra också må du tro. Du får bara ha lite tålamod.
Bögpedofil på dig själv, att Bosse blev det handlar om anknytningsteori och en sjuk uppfostran. Att han blev bög beror främst på den sjuka miljön han blev uppväxt i.
Citera
2019-02-08, 23:37
Medlem
Proras avatar
Citat:
Skojar du? Otaliga bögrykten samt rykten om bögande med småpojkar. Under minst tre decennier, kallar du inte det eld?

En 13-åring kan mycket väl inte gått in i puberteten än, även om denne sorgligt nog föddes till neger.

Bögpedofil på dig själv, att Bosse blev det handlar om anknytningsteori och en sjuk uppfostran. Att han blev bög beror främst på den sjuka miljön han blev uppväxt i.

Otaliga rykten? Inte ett enda med substans och inga som rörde sex med minderåriga. Visa upp detta om du kan. Men nej, det kan du inte.

Att kladda på en tonåring är naturligtvis förkastligt, men att ge sig på förpubertala människor, alltså barn, är mycket värre. Skulle anklagelsen varit att ha fingrat på en sexåring hade jag blivit mycket mer upprörd. Att han lägger handen på skrevet på en 13-åring ska straffas om det hänt, att han ber att få känna på 16-åringars muskler är bara dumt och pinsamt, men knappast straffbart i mina ögon.

Teorier om varför någon är homosexuell känns lite OT, de mest vederhäftiga teorier jag stött på handlar om vilka könshormoner fostret utsätts för under graviditeten. Nu är det 86 år sedan Bosse var ett foster så vi kan väl lämna det därhän. Sjuk uppfostran och sjuk uppväxtmiljö är rena rappakaljan. Kanske har du ett behov att projicera egna tillkortakommanden på denna snaskiga affär? Ingen bra idé.
Citera
2019-02-09, 01:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det gjorde de absolut inte.

Jo [och återigen polisen i media].

Citat:
Är inte ute efter att briljera det minsta, däremot är det jävligt osmakligt att jämföra sexualbrott med att köra för fort. Förstår vad du menar, men det finns betydligt mer rumsrena jämförelser om man tänker en sekund extra.

Det är bara din enkelspåriga hjärna som hittar sådana jämförelser.

Citat:
Du vet precis lika lite som mig om detta, hur kommer det sig att du är så pass övertygad om bög-Bosses oskuld? Du får gärna delge din information som vi andra inte sitter på.

Du hoverar om skuld och erkänner här att du inget vet. Jag är bara övertygad om att det hittills inte framkommit något som är att betrakta som annat än misstanke om lindriga ofredanden. Jag vet därför till skillnad från dig att det inte finns något värre som är bekräftat och jag anser att det han är misstänkt för är olämpliga handlingar om han gjort det, men ingenting som ska ge mer än möjligen låga böter.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-02-09 kl. 01:15.
Citera
2019-02-09, 01:16
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Sluta tramsa. De flesta av oss som följt sportsändningar från 70-tal till 90-tal är medvetna om det envetna bögrykte som omgärdat Bosse Hansson i alla år och alla skämt om detta.

I dessa internetstinna dagar där ingen kan komma undan klavertramp begångna i det förflutna, är det rätt talande att det inte finns en enda anklagelse mot honom från någon här på flashback, inte heller något vittnesmål om manligt sexuellt sällskap.

Sedan känns ju inte kommentaren om att hans kollegor inte vill ha honom tillbaka särskilt genomtänkt. Bo Hansson är 85 år. Jag hoppas du är medveten om att pensionsåldern i Sverige är 65 år. Med andra ord lär få kollegor fortfarande jobba inom media och gaffla om detta.

Om det som sägs är sant rör det sig i mina ögon på sin höjd om sexuellt ofredande (en hand utanpå byxan vid skrevet) och om detta slås fast tycker jag han ska få böter. Man kan jämföra med att ta en tonårstjej på brösten utanpå kläderna.

Personer i tråden som yrkar på avrättning kan väl knappast ta sig själva på allvar. Som provokation är det också rätt lamt.

Manligt sällskap? Herre Gud människa! Han går väl inte ut på stan och pussas med barn? En pedofil håller sig precis som dom katolska prästerna till i slutna rum och vill helst ej synas. Farbror Bosse är ett praktexemplar på hur dessa ljusskygga personer beter sig. Varför skulle han ha sällskap med en vuxen karl då barn är hans favvo. Tänk till istället och du verkar ju engagerad.
Citera
2019-02-09, 01:26
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Manligt sällskap? Herre Gud människa! Han går väl inte ut på stan och pussas med barn? En pedofil håller sig precis som dom katolska prästerna till i slutna rum och vill helst ej synas. Farbror Bosse är ett praktexemplar på hur dessa ljusskygga personer beter sig. Varför skulle han ha sällskap med en vuxen karl då barn är hans favvo. Tänk till istället och du verkar ju engagerad.

Vad ska man säga? Läs vad jag skrev en gång till.

Det är tämligen meningslöst att besvara hatiska motangrepp från personer som inte behärskar sitt modersmål. Du kanske skulle gå tillbaka till joller?
Citera
2019-02-09, 05:22
Medlem
Många har spekulerat över anledningarna till att Bosse inte har betalat sin advokat och inte går till rättsliga möten. Jag tror Bosse har fått gedigen rådgivning. Det är viktigt att pengar inte kommer in genom att trycka på knappar för det skulle ge målsägaren idéen att han är rik, eller iaf kan rullas över för några miljoner papp.

Om målsägaren tror det, kan de få tag på en advokat som tar fallet mot en kommission, som ofta ligger på 50 %. Då blir det en civil rättegång också som bara kräver att 75 % i juryn är eniga att Bosse är skyldig. Det är en stor risk att ta för honom.

För att han ska fällas i en kriminell domstol, måste alla tolv i juryn vara eniga, och vid tidpunkten av domslutet har han säkert redan suttit 9 månader i husarrest vilket ges som kredit mot ett eventuellt fängelsestraff. Jag gissar att han inte får ett mycket längre straff eftersom det blir hans ord mot pojkens och de andra ynglingarna bara klagade över att Bosse ville se deras muskler vilket inte är straffbart även om det är jäkligt opassande.

Om målsägaren vill pröva fallet civilt är det möjligt att Bosse inte får sitt pass tillbaka förrän efter en civil rättegång eftersom det rör sig om pedofili. Jag tror dock risken är liten, och Bosses strategi är nog den bästa i nuläget.
Citera
2019-02-09, 07:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Så bara för att man är gammal och krasslig får man klämma på barns könsorgan? Hur många djävla äckliga människor finns det här i forumet som försvarar en tvättäkta pedofil av hög rang. Tvi!
Jag säger inte han inte ska straffas om han är skyldig. Jag säger att han riskerar att dö i amerikanskt fängelse.
Senast redigerad av enfindam 2019-02-09 kl. 07:59.
Citera
2019-02-09, 08:12
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag säger inte han inte ska straffas om han är skyldig. Jag säger att han riskerar att dö i amerikanskt fängelse.
Och den risken tog han!
Citera
2019-02-09, 12:10
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Sluta tramsa. De flesta av oss som följt sportsändningar från 70-tal till 90-tal är medvetna om det envetna bögrykte som omgärdat Bosse Hansson i alla år och alla skämt om detta.

I dessa internetstinna dagar där ingen kan komma undan klavertramp begångna i det förflutna, är det rätt talande att det inte finns en enda anklagelse mot honom från någon här på flashback, inte heller något vittnesmål om manligt sexuellt sällskap.

Sedan känns ju inte kommentaren om att hans kollegor inte vill ha honom tillbaka särskilt genomtänkt. Bo Hansson är 85 år. Jag hoppas du är medveten om att pensionsåldern i Sverige är 65 år. Med andra ord lär få kollegor fortfarande jobba inom media och gaffla om detta.

Om det som sägs är sant rör det sig i mina ögon på sin höjd om sexuellt ofredande (en hand utanpå byxan vid skrevet) och om detta slås fast tycker jag han ska få böter. Man kan jämföra med att ta en tonårstjej på brösten utanpå kläderna.

Personer i tråden som yrkar på avrättning kan väl knappast ta sig själva på allvar. Som provokation är det också rätt lamt.

En bra och nyanserad kommentar!

Allt för många i denna tråd vill vara Polis, Domare och Bödel på en och samma gång. Dessutom helt utan att någon som helst form av bevis behöver läggas fram. Rättsstaten, inte minst den amerikanska, hyllar ju begreppet - innocent until proven guilty - vilket är ett resonemang som jag saknat imånga kommentarer.

Låt mig dock omedelbart slå fast att pedofiler är vidriga, inget snack om det! Men det är på intet sätt klarlagt att Bosse varken är bög och än mindre pedofil. Inga domar, inga anhållanden, inga anmälningar eller ens några trovärdiga rykten finns dokumenterade i Sverige eller någon annan stans för den sakens skull. Att det finns en del totalt befängda vandringssägens är inte konstigt. Det finns det om alla personer som varit offentliga så länge som Bosse varit.

Är han då Bög? Ja, kanske, men homosexualitet upphörde att vara ett brott 1944 och slutade att ses på som en sjukdom på 1980-talet. Vad som hänt därefter, ja det är i detta fall Bosses, och alla andras, privata ensak. En intressant iakttagelse är i och för sig att Bosse, om han är gay, faktiskt är så gammal att han levt i en tid då homosexualitet varit både straffbart och betraktats som ett sjukdomstillstånd.

Är han då Pedofil? Nej! Jag håller detta som högst osannolikt. Att han i alla år skulle ha klarat sig från att någon "talat ut" (jämför gärna med Michael Jackson och nya dokumentären Leaving Neverland m.m.) eller till och med polisanmälts och tvingats utstå en brottsutredning eller till och med en rättslig prövning. Det finns inte ens ett trovärdigt rykte som innehåller "tid, plats och rum". Dessutom är definitionen på en pedofil sådana som är sexuellt attraherade av förpubertala barn. Jag tror inte att den aktuella 13-åringen skulle kunna betraktas som sådan.

Har Bosse begått ett sexualbrott? Detta har åklagaren kvar att bevisa, och då helt utan rimligt tvivel (Beyond a Reasonable Doubt). Det räcker inte att bevisa att han vidrört den aktuella ynglingen utan på byxorna vid området kring genitalierna, det måste också finnas ett sexuellt uppsåt med detta. I detta fall måste sannolikt också åklagaren antingen finna fler brottsoffer eller åtminstone en fastställd historik av upprepade sexuella avvikelser hos Bosse. Detta har han enligt uppgift helt misslyckats med hittills.

Att Bosse i någon grad haft tillåtelse att hjälpa pojken med träningen måste nog anses som rimligt. Annars hade han ju förmodligen skrikit högt, slagit till Bosse, dragit sig ur ev. grepp och sprungit därifrån eller på annat sätt protesterat mot att Bosse ville hjälpa honom. Han borde också som 13-åring haft fysiken att freda sig från en relativt skröplig 85-åring man.

Den kvarstående frågan är då om Bosse gjort sig skyldig till en straffbar handling?
Ja, det är just detta som är kvar att pröva. Jag överlåter svaret på detta helt till det amerikanska rättsväsendet, men om dom kommer fram till detta så är det ju högst sannolikt att han endast döms för ett s.k. minor offence med ett lindrigt straff eller till och med bara böter.

Sedan har vi ju kvar den lilla frågan om huruvida det egentligen inte kan vara Bosse som utsatts för ett brott (falsk tillvitelse eller motsvarande). Det är ju inte helt otänkbart, speciellt med tanke på att det tog ett par dagar att anmäla händelsen, att mamman till pojken fabulerat ihop en historia för att tjäna en krona eller två från en äldre, vit offentlig Tv-personlighet. Att Bosse på det aktuella utegymet nämnt sin bakgrund som Sportkommentator får nog anses som ganska sannolikt. Han skulle långt ifrån den första som råkat ut för denna typ av anklagelser i vinnings syfte.

Vad vore ett lämpligt straff om han befinns skyldig till det han anklagas för vet jag inte, kan det amerikanska rättssystemet för dåligt. Men det straff han nu fått dvs "livstids förödmjukelse" vågar jag lova är ett tillräckligt grymt straff och ett straff han aldrig kommer att hämta sig ifrån, även om det skulle visa sig att han är oskyldig.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-02-09 kl. 12:44. Anledning: Korrigering av felskrivning
Citera
2019-02-09, 12:41
Medlem
Om husarrest är ett villkor för bail, då räknas det inte som time served. Jag tror inte att grabbens familj har någon chans att inkassera något i en civil rättegång eftersom Bosse inte har tillgångar i USA. De kan ordna en dom mot honom med ett stort skadestånd, men han kan lugnt åka hem till Svedala och skita i det. Han behöver heller inte stanna kvar i Florida för den civila rättegången, om han frias.

Jag vill också kommentera lite om Gickhans idiotiska kommentarer om USAs rättsystem, som troligen är bäst i världen för att skydda individen. I Sverige fanns inte ens habeas corpus (anno 1215 under engelsk lag i Magna Carta) förrän 1994 då Sverige gick med i EU, och det är mycket teoretiskt. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/en-svensk-motsvarighet-till-habeas-corpus_GX02K424 ... som fick avslag.

Dessutom saknar Sverige borgen, så en utlänning som anklagas för något som kan straffas med ett års fängelse eller längre kommer att sitta häktad, punkt slut. Men kanske ett svenskt fängelse är lyxigare än Bosses Motel 6 eller Extended Stay America!

Dessutom har USAs bill of rights i grundlagen skydd mot excessive bail och right to a speedy trial. I Florida innebär det följande....

Two different types of speedy trial rights exist for a criminal case in Florida.

First, a person charged with a criminal offense in Florida is entitled to the statutory speedy trial rights provided under Florida Statutory provisions which provide for very specific time limits. The speedy trial time limit for a misdemeanor is 90 days. The speedy trial time limit for a felony is 175 days.
Second, a person charged with a criminal offense is entitled to the state constitutional protections provided by the Florida Constitutional and/or the federal constitutional protections under the Sixth Amendment which provide for a speedy trial even when the statutory remedy under state law has been waived.

The speedy trial provisions provided by the state and federal constitution are “an important safeguard to prevent undue and oppressive incarceration prior to trial, to minimize anxiety and concern accompanying public accusation and to limit the possibility that long delay will impair the ability of an accused to defend himself.” Dickey v. Florida, 398 U.S. 30, 37–38 (1970).

Finns något liknande i Sverige? Troligen inte. Om åklagaren inte är ready for trial i tid, då kan man bli friad.

Angående excessive bail minns ni kanske att den svarta domaren begärde 250k i bail och då sa offentliga försvararen att Bosse inte var förmögen, endast fick USD 3k i pension i månaden (stämmer det måntro?). Då ändrade hon snabbt till 100k. I Sverige finns inte borgen..... och en utlänning skulle ha suttit häktad.....

Dessutom har USA något som heter grand jury indictment, som innebär rätten att åtalet prövas av en (stor) jury. I stater som New York och Virginia har den anklagade rätt att pröva fallet framför en grand jury för alla felonies, och det är automatiskt i Virgnia tror jag. Tyvärr för Bosse så krävs det capital felony (mord) i Florida för att få prövning av en grand jury. Jag tror att åtalet skulle ha svårigheter framför en grand jury med en bra försvarsadvokat.

Till sist vill jag poängtera att fallet Hauschildt visar hur ruttet Skandinaviens rättssystem är. Han var häktad i 5 år för ett ekonomiskt brott i Danmark på 80 talet, dessutom de första 7 månaderna i isolering.

Annars är det synd för Bosse att svenska staten inte är lika hjälpsam som Saudi Arabien när det gäller framfart av landets äckel i USA.

https://www.zerohedge.com/news/2019-02-08/rich-saudi-students-vanishing-across-us-after-kingdom-makes-bail-rape-manslaughter

Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Många har spekulerat över anledningarna till att Bosse inte har betalat sin advokat och inte går till rättsliga möten. Jag tror Bosse har fått gedigen rådgivning. Det är viktigt att pengar inte kommer in genom att trycka på knappar för det skulle ge målsägaren idéen att han är rik, eller iaf kan rullas över för några miljoner papp.

Om målsägaren tror det, kan de få tag på en advokat som tar fallet mot en kommission, som ofta ligger på 50 %. Då blir det en civil rättegång också som bara kräver att 75 % i juryn är eniga att Bosse är skyldig. Det är en stor risk att ta för honom.

För att han ska fällas i en kriminell domstol, måste alla tolv i juryn vara eniga, och vid tidpunkten av domslutet har han säkert redan suttit 9 månader i husarrest vilket ges som kredit mot ett eventuellt fängelsestraff. Jag gissar att han inte får ett mycket längre straff eftersom det blir hans ord mot pojkens och de andra ynglingarna bara klagade över att Bosse ville se deras muskler vilket inte är straffbart även om det är jäkligt opassande.

Om målsägaren vill pröva fallet civilt är det möjligt att Bosse inte får sitt pass tillbaka förrän efter en civil rättegång eftersom det rör sig om pedofili. Jag tror dock risken är liten, och Bosses strategi är nog den bästa i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in