2019-02-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vet inte vem den fd. bilhandlaren är. Info tack! Men jo flera verkar ha arbetat tillsammans.
Bytt namn så många gånger, men *xclusiv* C%rs tror jag.
Citera
2019-02-08, 14:10
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Passerade deras hemort idag. Stort polispådrag (6 stora manliga poliser och 2 väktare) i centrum vid 19.15 och några minuter senare kom 4 bastanta poliser ut med en blond kille snaggad men liten fyrkant ovanpå. Han föstes aningen bryskt ut till en polisbuss (piket?) omringad av dessa 4 och såg otroligt rädd och löjligt ömklig ut. Annan patrull stod parkerad bredvid. Knappast ett sådant pådrag för en snattare. Var det M. C. Eller någon annan av alla wt patrask som ev är inblandade från den orten som plockades in? Tror inte en av alla langare i centrum eller ovanpå p-huset (eller ica toaletten) skulle dragit dit sådana styrkor?

Kan du förtydliga det här: med en blond kille snaggad men liten fyrkant ovanpå. Det måste ju vara det gripandet som det rapporterats om. vad menas med fyrkant ovanpå. Kartong för huvudet???
Citera
2019-02-08, 16:06
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Bytt namn så många gånger, men *xclusiv* C%rs tror jag.

Exclusive Cars finns i hela landet. Stockholm och Västberga är två egna bolag som ägs av ett huvudbolag. Jag hittar dock inga personkopplingar mellan ledningsgruppen och våra gökar. Hittar initialt inga konstigheter i bokslut etc. Även om omsättning känns lite låg. NB lär ha arbetat här, men jag gissar att försäljningsjobben är provisionsbaserade, så det är nog inte så svårt att få jobb om man är hyfsta välvårdad och har munläder. Jag är övertygad om att kompisbanden går tillbaks till skoltiden. Ljusteröskola är en 0-9 skola, med väldigt få elever så sammanhållningen blir rätt stark.
Citera
2019-02-08, 16:13
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här har nog varit ett av de mest upprörande brotten under min livstid. Själa kungliga begravningsregalier från en kyrka! En del av vår historia! Så upprörande att jag knappt förmått skriva i tråden. Väldigt glad över att krafset är tillbaka och eftersom de återlämnades är jag inte heller så hämndlysten mot Jönssonligan. Den som ansvarade för regaliernas säkerhet borde däremot kölhalas. Hoppas han löste dem med privata medel.

Jag förstår din upprördhet, samtidigt ska vi kanske minnas att en Kung tog med sig regalierna i graven.

Skulle du tycka det var ok att någon gräver upp din kista efter 150 år och rippar dig på dina smycken?

Jag var för ett tag sedan i Strängnäs Domkyrka (innan stölden) och minns inte ens att jag såg dessa. Det fanns så mycket annat häftigare att se. Hur många som skriver i tråden har egentligen sett dem live?
Citera
2019-02-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Ska bara förtydliga att Åsättra ligger Ljusterö, och Åsätra som NB kommer från ligger 2 mil mot Åkersberga från Ljusterö, på fastlandet.
Fel fel!

Byvägen i Åsättra där Nicklas bor ligger vid väg 276 strax norr om Åkersberga, inte på Ljusterö.
Citera
2019-02-08, 16:45
Medlem
Citat:
Kan du förtydliga det här: med en blond kille snaggad men liten fyrkant ovanpå. Det måste ju vara det gripandet som det rapporterats om. vad menas med fyrkant ovanpå. Kartong för huvudet???
Frisyren, lite längre ovanpå än på sidorna. Typ marinkårsfrisyr.
Citera
2019-02-08, 16:48
Medlem
Citat:
Exclusive Cars finns i hela landet. Stockholm och Västberga är två egna bolag som ägs av ett huvudbolag. Jag hittar dock inga personkopplingar mellan ledningsgruppen och våra gökar. Hittar initialt inga konstigheter i bokslut etc. Även om omsättning känns lite låg. NB lär ha arbetat här, men jag gissar att försäljningsjobben är provisionsbaserade, så det är nog inte så svårt att få jobb om man är hyfsta välvårdad och har munläder. Jag är övertygad om att kompisbanden går tillbaks till skoltiden. Ljusteröskola är en 0-9 skola, med väldigt få elever så sammanhållningen blir rätt stark.
MC lär också ha jobbat där.
Citera
2019-02-08, 20:24
Medlem
Jag tror att "ö-bögarna" är delaktiga på något sätt i allt detta. Mongot som bor med sin mamma fortfarande "Chippen" och sen den taniga indien Rikard Nero, de kom ut för några dagar sedan efter att ha suttit häktade. De satt med tre andra idioter en utav dem var Cannermo. Kan försöka plocka fram på dem andra två idioterna som inte är namngivna.
Senast redigerad av Becknare 2019-02-08 kl. 20:29.
Citera
2019-02-08, 20:26
Medlem
Citat:
Jag förstår din upprördhet, samtidigt ska vi kanske minnas att en Kung tog med sig regalierna i graven.

Skulle du tycka det var ok att någon gräver upp din kista efter 150 år och rippar dig på dina smycken?

Jag var för ett tag sedan i Strängnäs Domkyrka (innan stölden) och minns inte ens att jag såg dessa. Det fanns så mycket annat häftigare att se. Hur många som skriver i tråden har egentligen sett dem live?

Jag har sett både kyrkan och regalierna liksom åtskilliga andra kyrkor och mängder med kulturskatter. Jag har tom stått bland kistorna i det karolinska gravkoret. Nu har jag inte kommit närmare Vasafamiljen än den genomsnittlige svensken men de här regalierna är verkligen inte betydelselösa. Det är bra att de plockades upp för senare generationer att se. Liksom Erik den Heliges krona i Uppsala.
Citera
2019-02-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknare
Jag tror att "ö-bögarna" är delaktiga på något sätt i allt detta. Mongot som bor med sin mamma fortfarande "Chippen" och sen den taniga indien Rikard Nero, de kom ut för några dagar sedan efter att ha suttit häktade. De satt med tre andra idioter en utav dem var Cannermo. Kan försöka plocka fram på dem andra två idioterna som inte är namngivna.
Vem är egentligen den där cannerm*?
Namnet dyker ju upp precis överallt så fort buset på orten hittar på något nytt lågintelligent brott. Diagnosbarn möjligen?
Citera
2019-02-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknare

Dom personer som satt häktade för fiberstöld var: Martin Cannermo, Rickard Nero, Linus Persson och Gustav Lilja
Citera
2019-02-08, 21:54
Medlem
Citat:
Vem är egentligen den där cannerm*?
Namnet dyker ju upp precis överallt så fort buset på orten hittar på något nytt lågintelligent brott. Diagnosbarn möjligen?
Han hänger med löst folk från Åkersberga. Det var någon som skrev att han var knasvakt när de ska göra inbrott eller andra lågintelligent brott. Han och Beckström är av samma kaliber, de tror att de kan slåss båda är tatuterade med DFG.

Citat:
Ursprungligen postat av Hangarhunden
Du glömde även Johan Sandén aka mongo-chippen. Förvånar mig inte att det är en utav dessa som har skrivit så fint "BomB" på soptunnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in