Citat:
Ursprungligen postat av
Stargates
Vi lever i ett land och i ett samhälle där vi har laglig rätt att fritt uttrycka vad vi tycker och det har jag inga problem med. Oavsett ditt hat och din avsky som du ideligen uttrycker så förändrar det ingenting. Valet han gjorde och handlingen han utförde beror på någonting, det var inget beslut som kom över en natt. Att idiotförklara honom som människa och för den man som han en gång var och vad han utförde i sin proffession det kan du aldrig ta ifrån honom.
Det finns orsaker som stjälpte honom. En del skyller på Karin, det är lika absurt det. Det finns nog med all säkerhet ett flertal andra faktorer som spelade in här för att avslutas i det som till sist hände.
En tragedi för alla!
Ingen människa har rätt att sätta sig till doms över en annan människa.
Det första fetade gör hans agerande extra utstuderat djävulskt. Han ser sina två lintottar fulla av liv och glädje och han vet att han ska s k j u t a dem med två skott vardera. Vad det beror på skiter jag högaktningsfullt i. Oavsett hans tidigare eventuellt fina liv och fina gärningar avslutade han sitt liv i skam och vanära. Han valde och planerade det. Garanterat inte för att han hatade sina barn utan för att han hatade sitt ex Karin. Och hennes Afghan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stargates
Nej det är inte ditt ansvar att sätta dig till doms över en annan människa, i ett rättssamhälle är det domstolar som dömer det legala straffet.
Naturligtvis har du rätten att ha din personliga subjektiva åsikt om en handling men det är inte synonymt med att din dom är rätt.
I sin presentations- och förklaringsfilm talar han tydligt om att han minsann inte ska sitta i fängelse resten av livet för att han dödat sina barn. Uslingen lät inte domstolen döma honom till livstids fängelse. Han var för feg för det.
Din subjektiva åsikt är inte mer rätt än andras. Glöm inte det.
Och här på FB är du fel ute om du tror dig kunna omvända andra med andra åsikter än dina egna. Det är naivt och korkat av dig att tro så.
Nä, en dubbel barnamördare som fegt undviker domstolen dom får nu postumt utså all den spott och spe han är så oändligt väl värd att få. Du skriver att jag hatar, det tror jag inte jag gör. Däremot föraktar jag travamatören Rehn så till den milda grad att jag omöjligt kan se några som helst förmildrande omständigheter till att han mördar sina två fina lintottar till barn.
Att en del söker lindra gärningen genom att söka förmildrande omständigheter är dock bra för dynamiken här inne. Varje gång ni "söker orsakerna som stjälpte honom" så ser vi verkan av hans bestialiska agerande. Han var helt och hållet ansvarig för sitt planerade dåd.
Fy fan! Fy för in i helvete för denna utstuderade misslyckade människa han till slut visade sig vara.