Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
Håller tummarna för att hon blir fälld. Kul om hon väljer att överklaga och förlorar i Hovrätt med så hon får ännu högre advokat/rättegångskostnader. För även om hon blir dömd så blir det enbart dagsböter och inte så särskilt högt belopp antar jag tyvärr så alla extraavgifter i form av advokatkostnader etc. blir ju en bonus som svider för henne.
Återstår väl att se om #vistårinteut skramlar ihop till böterna ?
Jag tror faktiskt att #vistårinteut skiter i Elin, det brukar bli så i de kretsarna - Vänsterpatrask kan bara slösa med andras pengar, inte sina egna precis...
Advokat Thomas Fridh som själv är aktivist och samlat på sig en mängd asylärenden, är väl inte skarpaste kniven i låddan kan man ju tro...
Fniss...
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorBerit
Skall bli intressant att se vad utfallet blir idag.
Jag tror att domen dröjer, det är bara huvudförhandling idag
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorBerit
För övrigt har jag problem med försvaret. Menar de på fullt allvar att kaptenen skall komma springande och ge order så fort en passagerare strular?
Helt orimligt, Kaptenen får inte lämna cockpit eftersom risken ökar för att flygplanet kan kapas. Och en kapning kan genomföras med även små vassa föremål, som tex de pappersknivar som användes 9/11. Så sedan 9/11 har man ju regelmässigt dörren till cockpit låst.
En passagerare får vanligen aldrig prata med Kaptenen direkt heller - Hur fan skulle det se ut om Kaptenen pratade 10 minuter med var och en av 200 PAX ? 2000 minuter det blir drygt 33 timmar, det blir jävligt dyra flygningar det...