Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-03, 07:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Biden och Bloomberg tvekar:

"The rising Democratic enthusiasm for big government liberalism is forcing a trio of leading 2020 contenders to rethink jumping in, several sources tell Axios."

https://www.axios.com/2020-president...mpaign=organic
Psykfallen har blivit s radikala att deras ledare verger dem. Komik p hg niv. Men jag frstr dem. Det kan inte knnas bra att vara ledare fr ett parti som vill "abortera" nyfdda barn, hja skatten till 90% fr "de rika", frbjuda alla fossila brnslen inom tio r med mera med mera. Jag riktigt lngtar till deras valstrid. Kommer bli splittring p hgsta niv och jag tror vi kan f se en demokratisk presidentkandidat som fr mindre n 30% av rsterna, med eller utan valfusk.
2019-02-03, 09:55
Medlem
Det finns bara en kandidat som r lmpligt att bli president och det r Kamala Harris. Stark, tydlig, ideologisk, stabil och ordd. Hillary som egentligen r folkets vinnare besitter samma egenskaper men sexismen och hatet mot henne som person fllde henne. Kamala Harris r ny och har frdelen att hon inte har ngra skandaler bakom sig. Bernie och Cory borde inte stlla upp utan bakom den frsta kvinnliga presidenten.
2019-02-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Det finns bara en kandidat som r lmpligt att bli president och det r Kamala Harris. Stark, tydlig, ideologisk, stabil och ordd. Hillary som egentligen r folkets vinnare besitter samma egenskaper men sexismen och hatet mot henne som person fllde henne. Kamala Harris r ny och har frdelen att hon inte har ngra skandaler bakom sig. Bernie och Cory borde inte stlla upp utan bakom den frsta kvinnliga presidenten.

S demokraterna ska fortstta i samma hjulspr med ett p frhand uppgjort primrval istllet fr en ppen process dr man lter bsta man eller kvinna vinna?
2019-02-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
S demokraterna ska fortstta i samma hjulspr med ett p frhand uppgjort primrval istllet fr en ppen process dr man lter bsta man eller kvinna vinna?

Det finns risk att partiet slits isr precis som de gjorde 2016 d Bernie Sanders fans vgrade rsta p Clinton och gav Trump segern. Det primra mlet fr Demokraterna mste vara att avstta katastrofen Trump och d r Kamala Harris den bst lmpade. Bernie r dessutom 80 r och r alldeles fr vnsterdriven. Jag gillar visserligen Cory men han r ingen ledare som Kamala Harris.
2019-02-03, 12:47
Medlem
Citat:
Det finns risk att partiet slits isr precis som de gjorde 2016 d Bernie Sanders fans vgrade rsta p Clinton och gav Trump segern. Det primra mlet fr Demokraterna mste vara att avstta katastrofen Trump och d r Kamala Harris den bst lmpade. Bernie r dessutom 80 r och r alldeles fr vnsterdriven. Jag gillar visserligen Cory men han r ingen ledare som Kamala Harris.

De slets isr fr att Bernie inte fick en rlig chans av DNC som riggade primrvalet fr Hillary. En ppen process behvs fr att frlorande kandidater och deras vljare ska stlla sig bakom vinnaren.
2019-02-03, 13:34
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
De slets isr fr att Bernie inte fick en rlig chans av DNC som riggade primrvalet fr Hillary. En ppen process behvs fr att frlorande kandidater och deras vljare ska stlla sig bakom vinnaren.
Nu ljuger du igen. Hillary fick rttvist fler rster ingen riggning annat n i trollens gon.
2019-02-03, 13:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Nu ljuger du igen. Hillary fick rttvist fler rster ingen riggning annat n i trollens gon.
Sg det till Bernies vljare.

Fr vrigt blir ingen gladare n jag om DNC upprepar samma misstag igen.
2019-02-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Sg det till Bernies vljare.

Fr vrigt blir ingen gladare n jag om DNC upprepar samma misstag igen.

Jag tror Bernie hade protesterat om s var fallet. Nu r det s att Hillary frlorade valet p grund av bland annat Bernies supportrar som vgrade rsta p henne och gick p Fake News om att det var riggat. Jag fresprkar fortfarande en ppen process men det r faktiskt s att det redan r mnga, unga duktiga kandidater nu och Bernie borde sttta den person som han knner r bst lmpad. Han har ldern emot sig och han gr sig bttre lmpad som en politisk aktivist n president. Sen frstr jag att ni (antar att du r Republikan) gillar denna splittring och det r frsteligt.
2019-02-03, 13:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ni fr grna ge belgg fr ert pstende frn tillfrlitliga kllor. Jag tror Bernie hade protesterat om s var fallet. Nu r det s att Hillary frlorade valet p grund av bland annat Bernies supportrar som vgrade rsta p henne och gick p Fake News. Jag fresprkar fortfarande en ppen process men det r faktiskt s att det redan r mnga, unga duktiga kandidater nu och Bernie borde sttta den person som han knner r bst lmpad. Han har ldern emot sig och han gr sig bttre lmpad som en politisk aktivist n president.
Bernie fick ett eget flygplan som tack fr att han inte protesterade. Anser du Elisabeth Warren vara en "sker klla"? Annars fr du googla sjlv.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-41850798
2019-02-03, 13:59
Medlem
Citat:

Nu var det i och fr sig du och inte jag som anvnde begreppet "riggning" men att primrvalet var riggat r precis vad bde dvarande och nuvarande ledande demokrater som bland annat Elizabeth Warren och Donna Brazile anser.

https://www.youtube.com/watch?v=I8qBexfR3r4
2019-02-03, 14:30
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Nu var det i och fr sig du och inte jag som anvnde begreppet "riggning" men att primrvalet var riggat r precis vad bde dvarande och nuvarande ledande demokrater som bland annat Elizabeth Warren och Donna Brazile anser.

https://www.youtube.com/watch?v=I8qBexfR3r4
Braziles bok som det dr kom ur hade jag frtrngt, en bisarr vecka d den kom ut, inom en vecka efter CNN klippet hade dock Brazile och Warren ndrat sig:

"Warren told the Springfield Republican on Wednesday there was some bias within the DNC when the ultimate nominee, Clinton, and Bernie Sanders were battling for the partys nomination. But she also said the overall 2016 primary process was fair and Hillary made history.

"Brazile also walked her own observations back on Wednesday in an interview with MSNBCs Morning Joe.

The process was not rigged, Brazile said Wednesday. I believe it was a fair fight because ultimately the voters decided.

https://www.bostonglobe.com/news/pol...JwK/story.html
2019-02-03, 14:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Braziles bok som det dr kom ur hade jag frtrngt, en bisarr vecka d den kom ut, inom en vecka efter CNN klippet hade dock Brazile och Warren ndrat sig:

"Warren told the Springfield Republican on Wednesday there was some bias within the DNC when the ultimate nominee, Clinton, and Bernie Sanders were battling for the partys nomination. But she also said the overall 2016 primary process was fair and Hillary made history.

"Brazile also walked her own observations back on Wednesday in an interview with MSNBCs Morning Joe.

The process was not rigged, Brazile said Wednesday. I believe it was a fair fight because ultimately the voters decided.

https://www.bostonglobe.com/news/pol...JwK/story.html
h fan. S bda bara hittade p allts. Det var som tusan. Undrar varfr de verhuvudtaget fr stanna kvar i partiet nr de ljuger s om primrvalen. Tanken att det blev ett allvarligt samtal efter att de gtt ut med fakta om riggningen r ju helt otnkbart. Det gller att vara naiv hr i vrlden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in