2019-02-02, 16:12
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om hon är det allra minsta känd som journalist så borde det väl finnas en tråd om det här på Flashback?

Just precis, en känd journalist dömd för ringa narkotikabrott och nu misstänkt i förbindelse med explosiva attiraljer... Så nej, hon är nog lika okänd som den manlige bekanten som också är dömd tidigare, och dessutom dragit kniv då han som minderårig skulle flyttas till SIS-hem.

Min gissning är att den manlige snarare passerat 30 men har mindre skägg nu än när han var 10, och att den kvinnlige är "flykting"-aktivist. Nu är Bromma väl näppe det mest intressanta målet om man tänker sig försenat nyår, det enda som kan komma i spel här vill väl vara en flygplats ?

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstankta-bombkvinnan-jobbade-som-journalist/
Citera
2019-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
Det är så gott som aldrig "tur", däremot skicklighet att sålla bland tips i tid och få dit ordningspolis.
Va, skulle svensk polis vara skicklig. Ha, ha, ha.
Just svensk polis, är väl just en av världens odugligaste !
Citera
2019-02-02, 16:16
Medlem
Om kvinnans tidigare narkotikadom:
"I kvinnans väska hittade man narkotika"
"Kvinnan erkände att hon hade narkotika i kroppen men att hon inte tagit den medvetet"

En äkta journalist alltså, ljuger som en häst travar.
Citera
2019-02-02, 16:19
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Fan, missade den detaljen. Skit också.

Fin tanke dock!
Citera
2019-02-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Spontant så tänker jag att du är en av de kränkta männen som nu är orolig att dina dickpics du skickat till Linnéa ska bli offentliga. Linnéa har inte pluggat journalistik, därmot juridik.

Kvinnan i fråga verkar frilansat på många stora redaktioner enligt artikeln, inte bara en. Men vilken är den största? Färgen på pixlarna lutar åt att det är en invandrarkvinna. Kanske med IS-sympatier.

Faktum är att jag inte har skickat en könsbild i hela mitt liv. Rapporterar en 1.06 på dig eftersom du målar ut mig som en man och riskerar min anonyma identitet.

Linnea är för övrigt psykiskt instabil så man blir ju inte förvånad precis.
Citera
2019-02-02, 16:25
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Är Alexandra Pascalidou journalist? Snälla Gud, säg att det är Pascalidou.

Snälla Gud säg att hon har kopplingar till Özz Nujen
Citera
2019-02-02, 16:26
Medlem
Wheeler88s avatar
Det går inget vidare för gammelmedia, men ärligt en journalist, kvinna 25 års åldern, Dömd för ringa narkotika brott och har varit anställd på en välrenomerad press. Kan väl inte vara allt för många att välja på längre, vem är det?

Synd att man inte kan få fram en lista på anställda och matcha mot lexbase.
Citera
2019-02-02, 16:26
Medlem
Pantone297Cs avatar
Syntax error hos alla vänsterjournalister som hänger här inne. Viljan att skvallra vem det är och motviljan att svartmåla de ’goda’.
Citera
2019-02-02, 16:27
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Spontant så tänker jag att du är en av de kränkta männen som nu är orolig att dina dickpics du skickat till Linnéa ska bli offentliga. Linnéa har inte pluggat journalistik, därmot juridik.
Folk önsketänker i den här tråden. Claeson, Pascalidou, Bilan Osman.....folk verkar inte ens läsa beskrivningen för då hade de fattat att deras önsketänkande inte stämmer.
Citat:
Kvinnan i fråga verkar frilansat på många stora redaktioner enligt artikeln, inte bara en. Men vilken är den största? Färgen på pixlarna lutar åt att det är en invandrarkvinna. Kanske med IS-sympatier.
Hade hon eller han haft koppling till islamism så hade Säpo inte frånhänt sig ärendet.
Citera
2019-02-02, 16:27
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Syntax error hos alla vänsterjournalister som hänger här inne. Viljan att skvallra vem det är och motviljan att svartmåla de ’goda’.

Haha. Man kan nästan höra hur det gnisslar i Hjärnkontoret.
Citera
2019-02-02, 16:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingentingstort
Metro har postat inlägg idag (dvs de har inte tagit helg), men ingenting om Brommabomben. Kan man tänka sig att journalisten tillhör dem?

Jag tror inte det går att dra sådana slutsatser. I och för sig inte heller säker på hur vida spritt det är vem som är misstänkt.
Citera
2019-02-02, 16:29
Medlem
2big4yous avatar
Vad finns det för kvinnliga journalister i 25 års åldern hos Researchgruppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in