Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Av vad jag har läst i media, så kom ordningsvakterna dit senare. Troligtvis ditkallade via radio när hon började bråka med kontrollanterna. Jag brukar se dem flera gånger i veckan och det är sällan som det följer med ordningsvakter.

Precis, så borde ju tågordningen (pun intended) vara: först kontrollanter och sen tillkallas OV. Men isf: då borde ju de egentliga bovarna i dramat vara kontrollanterna som trots barn och graviditet larmade OV?
Och kontrollanter brukar ju alltid röra sig i grupp, 5-6 sådär; och samtliga gjorde samma rasistiska bedömning!
Varför ej också avstängda?

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du menar skadorna på de skrynkliga kläderna när hon lade sig på marken? De kollar väl upp fostret för att mamman jagat upp sig. Sedan beror det på hur bra hon spelar sjuk och hur identitetspolitiskt hjärntvättad personalen är.

Samma sak med Kawesa, hon fick uppsöka psyket efter att hon misshandlat resenären. Måste varit svårt för henne, att behöva slå en svensk vit man. (FB) Victoria Kawesa uppger sig ha blivit misshandlad - själv dömd 2018-10-12 (/Mod)

Ja att bara lyckas få någon att larma ambulans är ju inte så svårt i sig så därför lite intressant hur det verkligen förhöll sig med skadebilden.
Lär ju framkomma i fup.

Jo, känner till Kawesa fallet, alltför väl.
Citera
2019-02-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, så du tycker att det är värt att stanna upp hela kollektivtrafiken för att en person som inte betalat 32 kronor inte får rulla en enda station längre no matter what.

Jag tycker att det är värt att riskera att försena trafiken något för att inte riskera att skada två oskyldiga barn.

Då vet vi var vi står då. 32 kronor vs två oskyldiga barn.
Den som startade det hela är ju den gravida kvinnan. Frågan är ju om hon tycker att det var värt att skämma ut sig inför sitt barn och slänga sig på marken för ynka 33:-? Hade det inte varit värt att uppföra sig lugnt och vuxet, betalat biljetten och varit en god förebild för sitt barn?
Citera
2019-02-01, 17:44
Medlem
Är så satans jävla trött på detta så jag spyr! Äckliga jävla apor som inte kan betee sig ska gråta ut i media, och hela svenska mediakåren nappar på det.
Som många kloka män genom tiderna sagt, Du kan ta negern ur djungeln, men du kan aldrig ta djungeln ur negern!
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast så kan man ju inte resonera, då kommer det bara leda till att ingen längre betalar för sig. I sådana fall får du förespråka en avgiftsfri kollektivtrafik.

Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Då var vi där igen. Barn som mänskliga sköldar. Vilka andra samhällsfunktioner anser du att vi ska ge avkall på för att en parasiterande afrikansk kvinna inte anser sig behöva följa reglerna i det samhälle hon givetvis skamlöst skördar frukterna av? Exempelvis är ju uppenbarligen en ny trögfattad unge snart gratis förlöst, och om det rör sig om en flicka, en krossad flaska senare tillsammans med klanens häxdoktorn noga berövad sina utanpåliggande genitalier.

Jag har fortfarande inte argumenterat för att hon skulle slippa betala, utan enbart för att man i första hand skulle försökt lösa situationen utan våld.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är sannolikt att det är just vakternas beteende som gjorde att kvinnan reagerade som hon gjorde. Jag kan inte direkt svara på hur vakterna borde ha agerat, kanske de gjorde det enda rimliga, men sett i backspegeln så är det ju uppenbart att det inte var lyckat. Därför är det rimligt att det utreds.

VK var inte gravid, och hade inte åkt fast i en biljettkontroll. Och kvinnan i det här fallet anklagas vad jag vet inte för misshandel. Förstår inte riktigt varför du tar upp det i den här tråden?
Det finns inte mycket som vakterna kan skyllas för.
Kvinnan skulla avvisas, uppenbarligen så vägrade hon att låta sig avvisas och vakterna påbörjade ett avlägsnande varvid kvinnan gjorde kraftigt motstånd.

Hade hon istället sagt "jaha, ok, då går vi ut tunnelbanan" så hade det hela löst sig på ett utmärkt sätt.

Kvinnan bevisade att hon inte är lämplig som vårdnadshavare. Vilket psykfall....jösses!
Citera
2019-02-01, 17:45
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jaså, varför visade hon inte upp det direkt då? "låg i byxfickan" ja varför hittade hon inte det då? Jävligt lägligt att det dök upp ett giltigt månadskort nu efteråt... Bör ju kunna ses på hennes kontoutdrag ifall det är hon som köpt det.

Dock: I artikeln säger hon att hon visade upp biljetten (antar hon och reportern menar busskortet)
men att dom inte brydde sig om det. Detta var efter att hon fått kontrollavgiften och visat leg.
Dom skulle ändå kasta av henne.

Stämmer det att hon visat leg och fått avgiften så ska hon få åka vidare. Så vem ljuger?
Citera
2019-02-01, 17:45
Medlem
En enda person har skapat denna situation och det är den usla mamman. Om utredningen visar att hon nu hade giltig biljett är personen ännu mer rabiat än vad hon visar med sin lilla föreställning inför barn och kameror. Visar inte biljett, blir verbalt uppmanad att gå av men vägrar även detta. Beter sig rabiat och skriker och gormar medan en av filmerna som sprids är upplagd av en person som har för vana att påpeka rasism och övergrepp mot färgade personer. Vakterna tas ur tjänst under utredning vilket Tilde på TV4 tycker är kanon. Inte ens talespersonen för väktarna vågar ta personalen i försvar när dom under absurda förhållanden försöker att avlägsna personen och sköta sitt jobb. Det här drevet som sedan följer eskalerar givetvis totalt i vanlig ordning. I Aftonbladets tolkningar och analyser av händelsen framstår det mer eller mindre att några väktare ger sig på en random färgad gravid mamma för att kunna släpa henne av tåget och sätta ben i ryggen på henne och trycka hennes mage mot en bänk för att dom verkar tycka det är kul och givetvis för att hon är färgad.. Jag har tittat på filmerna och ser något helt annat. Jag ser en person som beter sig som ett djur inför sitt barn och andra för att sedan sätta på sig offerkoftan vilket verkar vara enklare än att ta ansvar för sitt usla beteende. Som grädde på moset intervjuas hon i TV4 där hon påstår att dom försökte bryta armen på henne. Detta är så lågt och uselt på så många sätt att man bara kan sucka åt eländet och undra hur vi hamnade så här fel.
Citera
2019-02-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Den som startade det hela är ju den gravida kvinnan. Frågan är ju om hon tycker att det var värt att skämma ut sig inför sitt barn och slänga sig på marken för ynka 33:-? Hade det inte varit värt att uppföra sig lugnt och vuxet, betalat biljetten och varit en god förebild för sitt barn?
Hon vann ju! 32 kronor, medömkan från hela idiotiska befolkningen, samt medverkan i framtida TV-soffor.
Citera
2019-02-01, 17:48
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Men hon kunde ju givetvis fortsätta sin färd om hon bara tagit emot boten..

Alltså det är lika verkningslöst som att skrynkla en p-bot - vem bryr sig om hon inte vill ha boten i handen? Hon måste ändå bestrida den.
Något mycket märkligt i denna historien...
Citera
2019-02-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, vi skall betala, som vanligt. Men alla som är minoriteter, som svarta, skall få allt gratis. Sverige 2019. Önskar att vi går under snabbt, för det förtjänar vi.

Håller med. Dom gjorde ju bara sitt jobb!
SJ ville väl ha av henne när hon inte hade betalat!
Att dra fram kortet efteråt är ju skrattretande ju.
Om alla kunde åka fram på en räkmacka som dessa......
Citera
2019-02-01, 17:50
Medlem
Kvinnan intervjuad på nyheterna, Lovette Jallow är med som professionell gråterska. Kvinnan säger att b iljetten låg i fickan men att hon inte hittade den. Om någon av er går på den enkla så har jag en bro till Nangijala att sälja er för en billig penning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-i-tunnelbanan

Vid 20-tiden på torsdagskvällen larmade ett vaktbolag polisen efter att tumult uppstått vid Hötorgets tunnelbanestation.

Enligt SL saknade kvinnan giltig biljett och skulle då avvisas från tåget.

– Jag hittade inte biljetten, den låg i fickan. Jag sa jag skulle ge dom biljetten. De ville inte ha den utan ville bara att jag skulle gå ut, säger kvinnan.
Citera
2019-02-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har fortfarande inte argumenterat för att hon skulle slippa betala, utan enbart för att man i första hand skulle försökt lösa situationen utan våld.
Det var ju kvinnan som var våldsam och skrikig, inte vakterna för dom var ju kolugna. Kvinnan brukade våld mot sitt barn i magen när hon inte var följsam och gjorde som vakterna bad henne om. Självisk människa som offrar sitt barn för 32:-.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in