2019-01-30, 23:25
Medlem
Geggamojas avatar
Märkligt ändå. I den härtråden skrivsdwt om hurfeghan ärsom inte vågar ta sitt fängelsestraff för att ha mördat barnen. I tråden om dalaröpappan kan man läsa atthan var feg som inte tog sitt eget liv.
Citera
2019-01-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bristande spärrar från början där olika händelser fick dem att släppa totalt.
Möjligt att han faktiskt inte kunde klara av att ha barnen själv och när vännen som hjälpt till avled så visste han att de inte kunde bo hos honom lika mycket, det finns ju de föräldrar som inte klarar av att vara ensam heltidsförälder

Om jag läst rätt så är det vanligt bland män som dödar sina barn att de inte klarat av att familjeenheten splittrats.
Citera
2019-01-30, 23:30
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Minns du något om hur han var som barn? Hade han lätt att få vänner? blyg? nyfiken? tyst?

Lärde känna honom i tonåren tack vare hästintresset. Minns honom som lite blyg å försynt, ingen som skränade å tog plats, men glimten i ögat å glad å rolig Minns att han ofta blev ganska full på ungdomsdiscon, men aldrig dum. Bara gick runt å flinade. Hans föräldrar trodde inte att han drack, för jag minns en gång att hans goa mor så stolt sa att hennes son var så duktig å han drack minsann inte som de andra pojkarna. Ojoj, tänkte jag å mindes en gång när han plankade in på disco, alldeles för berusad, men jag sa inget till henne utan lät henne tro så. Föräldrarna var troende och både mamman å pappan minns jag som underbara människor. Så jag har enbart fina minnen av SR, förutom att han drack å blev full, men hur många blev inte det i tonåren å plankade in på disco så det känns rätt harmlöst. Kan inte för mitt liv förstå vad som gick så oerhört snett att han kunde göra något så hemskt. Lider nåt hemskt med mamman. Hur går man vidare efter en sån här händelse?
Citera
2019-01-30, 23:32
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag hoppas sanningen kommer fram. Som det nu är så är ryktena och förtalet mot båda föräldrarna vidriga från flera skribenter här. Vad som stämmer eller inte är dessutom omöjligt att avgöra eftersom inläggen är så hätska.

Ja jag har hållt mig undan tråden här några dagar, för jag behövde smälta å bearbeta chocken av vad som hänt. Jag hoppas precis som du att allt lugnar ner sig. Klart det upprör å berör. Det visar bara på mänsklighet med kraftiga reaktioner, det tycker jag det ska bli, men jag tycker det är bedrövligt när folk blir så hatiska å totalt tappar ett moget vuxet språk.
Citera
2019-01-30, 23:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
TACK! Helt rätt. Det hade varit intressant att få veta hur han har fungerat i andra relationer innan både Karin och Anna.
Han är 46 år nu och Anna hängde sig 2007 och då var han runt 34 år gammal.
Hur länge var dom tillsammans innan hon hängde sig?
Hade han andra långa förhållanden innan Anna.

Ska vi förstå den här mannen så behöver vi mer info men för min del räcker det med infon som många har gett som kände SR eller vänner till honom.
Några ord från LawNumberSix som man verkligen kan ta fasta på är dessa och det förklarar väldigt mycket.

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Och detta från LawNumberSix som till skillnad från många andra har information från närstående till SR.

Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.

OJ! Vi vet väl ingenting om Anna och varför hon valde att ta sitt liv?
Men det känns ju olustigt att läsa att du drar slutsatser som om en vuxen människa inte skulle ha något val?
Att ta sitt eget liv kräver att man är kraftigt suicidal. SR valde med berått mod att ta sina barns liv vilket är helt avskyvärt att han trodde han hade rätten att välja åt dem. Han hade inte den rätten oavsett hur mycket han ville hämnas på KA.
Men den här Anna var en vuxen person som valde att vara i sin relation med SR. Att du säger att det är SR egenskaper som gör att Anna tog sitt liv är inget du har någon som helst aning om. Dessutom innebär en sådan analys att du anser att varje vuxen individ inte är ansvarig för sitt eget liv?
Det är troligt att Anna var en deprimerad person och även suicidal som klarade ta sitt liv. Det är väldigt vanligt att deprimerade personer dras till varandra.

Det är djupt orättvist att skriva att människan inte styrs av sina egna val. För det gör vi. Vi kan inte beskylla andra (om vi är vuxna) för att vi tar vårt eget liv. Det är vårt eget ansvar. Men vi kan djupt beklaga att SR valde att mörda sina barn som hämnd.
Citera
2019-01-30, 23:36
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Lärde känna honom i tonåren tack vare hästintresset. Minns honom som lite blyg å försynt, ingen som skränade å tog plats, men glimten i ögat å glad å rolig Minns att han ofta blev ganska full på ungdomsdiscon, men aldrig dum. Bara gick runt å flinade. Hans föräldrar trodde inte att han drack, för jag minns en gång att hans goa mor så stolt sa att hennes son var så duktig å han drack minsann inte som de andra pojkarna. Ojoj, tänkte jag å mindes en gång när han plankade in på disco, alldeles för berusad, men jag sa inget till henne utan lät henne tro så. Föräldrarna var troende och både mamman å pappan minns jag som underbara människor. Så jag har enbart fina minnen av SR, förutom att han drack å blev full, men hur många blev inte det i tonåren å plankade in på disco så det känns rätt harmlöst. Kan inte för mitt liv förstå vad som gick så oerhört snett att han kunde göra något så hemskt. Lider nåt hemskt med mamman. Hur går man vidare efter en sån här händelse?

Tack för inlägget. Verkligen tragiskt. Hittade han någon kärlek när ni var i tonåren? Var han nån gång kär?
Citera
2019-01-30, 23:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja han är som ett barn just då. Han visar utbristande sorgkänslor för att sedan prata om jävla Karin - han är ett barn. Det är en viktig ledtråd om hur SR fungerade och hur han var som person.

Jag är osäker på om han var narcissist eftersom jag inte kände honom.

Att han har känsloproblem är dock väldigt uppenbart. Jag tänker mig en person med drag av borderline. Men samtidigt borde en sådan diagnos varit väldigt känd bland alla människor som hade en någorlunda betydande relation till honom.
Ja många uppfattar honom som en stor egoistisk självömkande bebis i liven.
Nej diagnosen behöver inte vara känd om han aldrig har fått någon diagnos och inte har sökt hjälp och varit ärlig med sitt mående.
Vad vi har hört om hans svängande humör och annat så kan han mycket väl varit borderline.

Emotionellt instabilt personlighetssyndrom, EIPS, eller borderline personlighetssyndrom som det också kallas, innebär att du hanterar starka känslor på ett sätt som kan bli skadligt för dig själv.
För att få diagnosen ska fem eller fler av följande symtom stämma in på dig:

Du har en stark rädsla att bli övergiven.
Du har förvirrade tankar och känslor inför dig själv. Du upplever ofta att din självbild inte stämmer överens med omgivningens uppfattning om dig.
Du upplever ofta en inre tomhet.
Du har starka känslor som snabbt kan förändras från ett extremt känsloläge till ett annat. Du kan till exempel känna stark irritation, ångest eller nedstämdhet som kan vara några timmar, till som mest några dagar.
Känslor för andra personer kan växla snabbt, från exempelvis intensiv beundran till extrem nedvärdering.
Du kan känna en intensiv ilska som omgivningen uppfattar som överdriven i förhållande till orsaken.
Du kan ibland bli väldigt misstänksam eller uppleva det som sker som overkligt.
Du är impulsiv och kan exempelvis missbruka droger, sex, mat eller pengar.
Du skär dig eller skadar dig själv på andra sätt. Du kan även ha återkommande tankar på att ta ditt liv.
https://www.1177.se/Uppsala-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom/
Citera
2019-01-30, 23:38
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Tack för inlägget. Verkligen tragiskt. Hittade han någon kärlek när ni var i tonåren?

Han å jag var faktiskt på biodejt när han precis fått körkort. Jättetrevlig bio å mat men det blev inget mer än så, kände bara som kompis för honom, å jag vet faktiskt inte hur han hade det på tjejfronten sedan. Det var mest hästar för hela slanten.
Citera
2019-01-30, 23:42
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det ultimata beviset får vi i brevet. Om han i brevet inte nämner sina söner så var det alltså planerat sedan tidigt att dom skulle bort.
Vad? Du har ju beviset i liven.
Han pratar om att syrran får det lättare med bouppteckningen tack vare brevet.
Hade han skrivit brevet med tanke på att sönerna skulle ärva så hade han sagt Karin i stället för då hade det varit hon som fick ta hand om allt i och med att sönerna var så små.
Pojkarna var alltså borträknade när han skrev brevet.
Citera
2019-01-30, 23:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ja jag har hållt mig undan tråden här några dagar, för jag behövde smälta å bearbeta chocken av vad som hänt. Jag hoppas precis som du att allt lugnar ner sig. Klart det upprör å berör. Det visar bara på mänsklighet med kraftiga reaktioner, det tycker jag det ska bli, men jag tycker det är bedrövligt när folk blir så hatiska å totalt tappar ett moget vuxet språk.

Det kommer alltid vara kraftiga reaktioner när barn mördas!!!!!!
Att dessutom deras pappa berövade dem hela livet de har framför sig är så svårt att förstå så självklart vill folk uttrycka sig och självklart finns det hat.
Jag tror dessutom att alla som nu sett filmen blir otroligt upprörda över att SR uttryckligen tyckte synd om sig själv (utan en tanke på mördade barn) och finner sanningen om att han vill hämnas skoningslöst på KA är påtagligt. Det hela är djupt beklagligt och självklart kan inte omgivningen ta in en annan bild än vad som visas på skärmen och som SR själv valde att sända
Citera
2019-01-30, 23:46
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det kommer alltid vara kraftiga reaktioner när barn mördas!!!!!!
Att dessutom deras pappa berövade dem hela livet de har framför sig är så svårt att förstå så självklart vill folk uttrycka sig och självklart finns det hat.
Jag tror dessutom att alla som nu sett filmen blir otroligt upprörda över att SR uttryckligen tyckte synd om sig själv (utan en tanke på mördade barn) och finner sanningen om att han vill hämnas skoningslöst på KA är påtagligt. Det hela är djupt beklagligt och självklart kan inte omgivningen ta in en annan bild än vad som visas på skärmen och som SR själv valde att sända

Oerhört hemskt å tragiskt alltihop. Jag har mått riktigt dåligt över att ha sett filmen då den låg på fejjan. Å jag måste säga att jag förfäras över allt hat som människor skriver här. Självklart inte försvarbart någonstans, men jag hoppas ändå att folk kan ha anhöriga i åtanke å inte sprida så mkt dynga å falskheter å antaganden som är rakt uppåt väggarna. Alla kan spekulera bäst de vill. Vi kommer ändå inte få veta något förrän det eventuellt kommer något uttalande från polisen.
Citera
2019-01-30, 23:51
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Han å jag var faktiskt på biodejt när han precis fått körkort. Jättetrevlig bio å mat men det blev inget mer än så, kände bara som kompis för honom, å jag vet faktiskt inte hur han hade det på tjejfronten sedan. Det var mest hästar för hela slanten.

Då förstår jag. Men om jag frågar dig rakt ut; Upplevde du någonsin att han visade några ögonbrynshöjande beteenden?

Och du som tjej kanske har en bättre idé om hur han visade känslor? Blyg eller mer som "en maskin"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in