Det är mer komplext och mer allvarligt än att "må dåligt". Mest troligt led han av en allvarlig psykisk störning och som kräver psykiatrisk vård under lång tid.
Eller en personlighetsstörning och då går det inte bota.
Jag har gått igenom videon återigen.
Som Ni alla vet är det väldigt dålig kvalitet.
Jag har berättat tidigare (sök på min profil) vilka program man kan använda så att ni kan skanna videon själv.
Jag har lagt upp några nya skärmbilder.
Jag tro jag ser följande:
1. Utvidgade pupiller trots ljus från mobilen.
2. Ögonen visar ytterligare ljuskälla.
3. Blicken ser "vansinnig" ut.
4. Sista bilden från videon ser ut vara utomhus (Kanske badtunna, SPA pool?) Bakgrunden ser som om vore det snö på marken. En ljusare lång grej längre bort i bakgrunden kan vara den snö som har fastnat på räcket till staketet.
Man kan se räcket på SALA Allehandas FB sida.
Det kan ni se på mina tidigare bilder (sök! på min profil)
Detta är som sagt enbart teorier.
Det om varannan vecka, vilket han nämner, kan vara kopplat till det brev han fick möjligen. Spekulation.Om han tidigare haft full vårdnad?
Någon som vet om Karin bara hade ett rum eller ett boende så hon kunde ha barnen varannan vecka hos sig? SR säger i liven att han klarar inte varannan vecka och hon skickar massa sms med afghanen. Ett tanke bara, kan hon ha bott där hos SR varannan vecka, till boende situationen löste sig?
HUR kan man tvinga någon att sluta med en karriär? Varför går inte den personen sin väg då? Nej, jag har ingen som helst insyn i bekantskaperna i SRs liv. Men du slänger ur dig en hel del. Och bara för att Du skriver en massa negativt och påstår saker och ting, innebär inte att folk behöver tro på det. Att gå till personangrepp på andra skribenter brukar heller inte hjälpa upp.
Uppfattat det som om du är intresserad det mänskliga psyket. Om du inte vet hur man kan tvinga ngn till att avsluta sin karriär eller driva ngn till självmord finns det massor av information på nätet hur psykisk misshandel (speciellt ifrån ngn med en personlighetsstörning som innebär att han/hon saknar empati) kan bryta ned en person steg för steg.
Min fetning ovan: Har du någon professionell källa till att detta skulle vara ett motiv till utvidgat självmord? Eller är det bara din egen tanke? Varför tar då inte alla föräldrar med sig sina barn i döden? Alla är ju fästa vid sina barn. Nej, det där är bara dumheter. Han dödade barnen för att de var verktyg i hans hämnd på sitt ex. Det är den förklaring som professionella källor ger.
Det kvittar nog viilken kvinna den mannen var ihop med, förr eller senare går det åt helvete ändå
Uppfattat det som om du är intresserad det mänskliga psyket. Om du inte vet hur man kan tvinga ngn till att avsluta sin karriär eller driva ngn till självmord finns det massor av information på nätet hur psykisk misshandel (speciellt ifrån ngn med en personlighetsstörning som innebär att han/hon saknar empati) kan bryta ned en person steg för steg.
Du pratar psykopati? En inte så vanlig diagnos som folk vill tro.
Ursäkta, men finns det någon som kan skriva en sammanfattning? 416 sidor är en del att läsa igenom så hade vart uppskattande om någon kunde skriva en sammanfattning om detta.
Du pratar psykopati? En inte så vanlig diagnos som folk vill tro.
Nej hela spektrumet av antisociala störningar och nivåer av narcissism. Ca 1 av 100 människor tror man har denna personlighetsstörning(inte en sjukdom).
Detta tror jag också. En väns kille hade personlighetsstörningen borderline och han reagerade på liknande sätt mot henne när hon inte orkade med honom och hans drama, otrohet och droger även om det inte blev så drastiskt slutresultat som i Sala. Men han kände sig sviken och så sårad att ingen annan hade känt sådana helvetiska kval som han gjorde och det skulle hämnas.
Det kvittar nog viilken kvinna den mannen var ihop med, förr eller senare går det åt helvete ändå
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det finns många män som tycker så synd om sig själva, så dom hamnar liggandes o gråtandes. Ständig självömkan är ofta den manipulativa, narcissistiska mannens facit. Är han dessutom bipolär, så läggs det extra krydda på hulkandet.
Alla andra har fel, utom mannen GM.
Senast redigerad av Mooon 2019-01-30 kl. 20:06.
En relation kan ju förändras helt och hållet när man får barn och det som fungerar innan inte alls fungerar men att man ändå försöker och tror att det ska bli bättre tills det faktiskt inte går längre. Har någon haft en partner som tagit liv av sig och nästa partner efter separation blockerar kontakt lär de flesta dra slutsats vem som inte fungerat.
Finns det någon som har läst om Dalaröpappan som mördade sina två barn genom att bränna dom inne, ett tredje barn överlevde, SOM SKULLE KOMMA PÅ TANKEN ATT ANKLAGA BARNENS MAMMA i det fallet? Likheterna är slående när det gäller HÄMNDMORD!
Du har så rätt i att en relation kan förändras helt när man får barn för då är barnen i fokus och pappan som har en personlighetsstörning och har haft allt fokus på sig själv hamnar i bakgrunden, det klarar han inte.
Så fungerar tyvärr narcissister och det är oftast inget som kvinnan märker innan barnen har fötts. Det hon kan märka är hans svartsjuka och kontrollbehov.
Dalaröpappan som försökte bränna inne sina tre barn, Maja 7 år överlevde, Emil och Simon 3 och 5 år gamla brändes inne, dömdes till livstids fängelse för mord och mordförsök.
Pappan skickade ett sms till mamman när han har tänt på och har åkt därifrån med texten "Hämnden är ljuv, din jävla idiot".
Rättspsykiatriska undersökningen visade att han uppvisade drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
Han visade inga känslor i rätten.
VARFÖR MÖRDADE DALARÖPAPPAN BARNEN? HAN VILLE STRAFFA MAMMAN!
Från Hovrättsdomen vad rätten anser och dömer honom för.
Åklagaren har angett att Jonas Westerlunds huvudsakliga motiv till att ta livet av barnen var att hämnas på eller straffa barnens mamma, L D.
Men enligt Jonas Westerlund var det huvudsakliga skälet att han, i det psykiska tillstånd han befann sig, ville ta med sig barnen i döden eftersom de inte skulle behöva växa upp utan en pappa som han själv gjort samt att han ville att de skulle få träffa hans döda pappa och moster. Jonas Westerlund har sagt att han under den rättspsykiatriska utredningen kommit till insikt om att detta var hans egentliga syfte med gärningen.
Hovrätten ska bedöma vilka avsikter eller motiv som Jonas Westerlund haft vid gärningstillfället. Det finns en rad omständigheter som tyder på att Jonas Westerlund begått gärningarna för att skada L D.
Både Jonas Westerlund och L D har bekräftat att de hade en pågående konflikt. Jonas Westerlund har i flera SMS före gärningen sagt att någonting kommer att hända vid en viss senare tidpunkt om han inte fick sin vilja igenom.
Dagen före gärningen skickade han ett SMS där han skrev att ”tiden var ute” och att ”det som händer från och med nu är resultatet av ditt beteende mot mig under lite mer än ett år”. Det har också framkommit att Jonas Westerlund strax efter att han anlagt branden skickade ett SMS till L D som löd ”Hämnden är ljuv din jävla idiot”.
I den film som han spelade in med sin mobiltelefon dagen efter gärningarna sa han att han dödade barnen för att L D inte förtjänade att vara mamma.
Han har dessutom i de inledande polisförhören sagt att motivet var att hämnas på L D.
Vid en samlad bedömning anser hovrätten att det visserligen inte kan uteslutas att Jonas Westerlund
haft också andra avsikter än hämnd, men att det huvudsakliga motivet var att hämnas på eller straffa L D.
Trots att det huvudsakliga syftet var att skada L D har Jonas Westerlund inte gjort någonting för att lindra barnens plågor utan i stället valt att genomföra sin plan på ett sådant sätt som han måste ha insett skulle orsaka dem stort lidande. Hans agerande vittnar om en synnerlig grymhet och total
hänsynslöshet.
"Den dömde pappan har genomgått flera utredningar sedan han greps för morden och mordförsöket mot sina barn och han bedöms av psykolog att vara manipulativ och ha ett stort kontrollbehov."
"Samtidigt hade Lotta flera gånger under de drygt tio år de var tillsammans uppmanat sin make att söka psykvård. Anledningen var att han ofta isolerade sig, ofta hamnade i konflikter och ofta såg verkligheten i svart eller vitt." https://www.expressen.se/nyheter/han-mordade-sina-tva-barn--far-permission/
Efter att ha överklagat domen till hovrätten vill nu Dalaröpappan gå ytterligare ett steg - och kräver att få prövat om han kan dömas till rättspsykiatrisk vård.
Som skäl anger hans advokat bland annat att den rättspsykiatriska undersökningen i målet varit bristfällig.
Bland annat står det i överklagandet att undersökningen visade att han uppvisar drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning. https://www.expressen.se/nyheter/dalaropappan-vill-driva-sitt-fall-till-hd/
Nej hela spektrumet av antisociala störningar och nivåer av narcissism. Ca 1 av 100 människor tror man har denna personlighetsstörning(inte en sjukdom).
Har levt med en psykopat (diagnoser) SR stämmer in på varenda punkt ifrån självömkan, svartsjuka till blick. Hur mycket du än försöker sätta dig in i hur han tänkte måste man läsa på om hur en psykopat fungerar för att förstå hur han tänker. Mer likt en utomjording än en själv.