2019-01-30, 18:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Alltså nivån här inne...

Vi säger så här

Hade SR och KA haft en normal relation trots separationen, hade detta makabra aldrig hänt.

Självklart har KA drivit SR till detta, men att lägga skulden på henne är ju bara sjukt.

Det finns inget, INGET, som kan rättfärdiga det SR gjort.
Att säga att KA har drivit SR till detta är jävligt hårt. Att hon har en del i att han mått skit, det är jag säker på. Men om man säger att hon drivit honom till självmord och mord, är som att lägga skulden på henne. Hade hon vetat utgången så hade hon med all säkerhet varit mer ödmjuk - om vi nu ponerar att det varit en vidrig separation från hennes sida.
Citera
2019-01-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Alltså nivån här inne...

Vi säger så här

Hade SR och KA haft en normal relation trots separationen, hade detta makabra aldrig hänt.

Självklart har KA drivit SR till detta, men att lägga skulden på henne är ju bara sjukt.

Det finns inget, INGET, som kan rättfärdiga det SR gjort.
Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå... Det är en pågående utredning. Den ligger under Aktuella brott och kriminalfall på flashback. Vi diskuterar och vi vill veta vad som låg bakom. Det handlar varken om att lägga skulden på någon eller tycka synd om någon annan eller att försöka rättfärdiga detta brott. Vill man Skriva RIP till sönderna och "stackars Karin" kan man väl göra det på hennes facebook eller någon annanstans och låta oss som vill fortsätta diskutera fallet göra just det?

Relationen och orsaken till hans mående är intressant att veta om man vill veta varför det blev såhär. Och då kommer Karin in i bilden. Eftersom han själv antyder att det är p g a henne detta sker. DET i sig betyder inte att Barnen förtjänade att dö, att det är synd om Samuel eller att Karin är ett monster. Fattar inte varför folk inte bara kan förstå det? Om det nu är så jävla jobbigt att vi spekulerar kring realtionen och vad det är som ha hänt, läs då inte i tråden? Vad är problemet egentligen?

Jag avskyr filmer, bilder och annat på brottsoffer, mord, Terrordåd och annat och tycker det är helt åt helvete att folk delar sån skit. Men jag besöker inte "mondo gore bizzare" delen, av den enkla anledningen att jag inte kan påverka det i vilket fall. Vill jag inte se, då håller jag mig borta. Är det så jäkla svårt?
Citera
2019-01-30, 18:26
Medlem
Vad heter K*rins profil på Insta?
Citera
2019-01-30, 18:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu vet ingen här inne om SR hade en religion (kanske inte religiös sådan)

Han kanske trodde på efterlivet.
Jag dör - sedan lever jag igen (Mad Max . Fury Road)

Kanske han trodde på ett liv efter döden.

Vi ses i efterlivet - kanske...

TEORI!
Citera
2019-01-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Låter som ett mycket plausibelt scenario. Och det om manlig depression är inte så känt, det yttrar sig annorlunda än hos kvinnor.

Nej, inte söker dom hjälp hos vården heller vilket förklarar att deprimerade män är så svåra att upptäcka dessutom uppvisar dom helt andra signaler. T.ex. är det som många här föraktfullt hånat som patetiska jäveln eller ömkligt svin typiska exempel på att även tanke- och känslovärlden förändras vid manlig depression.

Det är sorgligt att så många inte söker hjälp och att det därmed ofta slutar i självmord, när vården kan erbjuda både hjälp och stöd.
Citera
2019-01-30, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå... Det är en pågående utredning. Den ligger under Aktuella brott och kriminalfall på flashback. Vi diskuterar och vi vill veta vad som låg bakom. Det handlar varken om att lägga skulden på någon eller tycka synd om någon annan eller att försöka rättfärdiga detta brott. Vill man Skriva RIP till sönderna och "stackars Karin" kan man väl göra det på hennes facebook eller någon annanstans och låta oss som vill fortsätta diskutera fallet göra just det?

Relationen och orsaken till hans mående är intressant att veta om man vill veta varför det blev såhär. Och då kommer Karin in i bilden. Eftersom han själv antyder att det är p g a henne detta sker. DET i sig betyder inte att Barnen förtjänade att dö, att det är synd om Samuel eller att Karin är ett monster. Fattar inte varför folk inte bara kan förstå det? Om det nu är så jävla jobbigt att vi spekulerar kring realtionen och vad det är som ha hänt, läs då inte i tråden? Vad är problemet egentligen?

Jag avskyr filmer, bilder och annat på brottsoffer, mord, Terrordåd och annat och tycker det är helt åt helvete att folk delar sån skit. Men jag besöker inte "mondo gore bizzare" delen, av den enkla anledningen att jag inte kan påverka det i vilket fall. Vill jag inte se, då håller jag mig borta. Är det så jäkla svårt?
Karin är ju INTE intressant alls, då vilken kvinna som helst hade kunnat lämna denna man med samma resultat!
Om man inte klarar av att bli lämnad ska man kanske inte gå in i en relation. Det är allas rätt att lämna och på vilket sätt man önskar. Man är ALDRIG ansvarig för den lämnade när relationen är slut.
Vad är det för j:a mentalitet här inne. Hoppas ni lever som ni lär.
Citera
2019-01-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
DET ÄR KLART ATT KARIN HAR SKULD I DETTA, Hon är ju en direkt orsak till GMs handlande!!! Hon drev ju GM till detta! Kom inte och påstå att hon inte visste hur tokig GM blir av hennes ansvarslösa slösaktiga beteende!!! KARIN HAR SKULD i detta och är en direkt anledning till att GM agerade desperat. Hon får leva med detta hela sitt liv, men misstänker att en sådan slösaktig person som Karin kommer inte bry sig ett dugg. Sådana som hon lär inte gråta ens över sina egna döda barn. Det var hon som förtjänade en kula eller två och inte barnen. Det var det enda felet GM gjorde.

https://twitter.com/hashtag/skäggbarn

Hur kan du säga en sådan sak ens?
Det spelar ingen roll hur mycket de bråkat eller hur mycket hon ville bli av med honom.

Alltså detta är ju otroligt hur vissa resonerar.
Hon ville uppenbarligen inte ha en relation med honom och han kunde inte hantera det.
Problemet låg hos han själv.

Även om han var svartsjuk och kontrollerande.
Hur många tror att ens ex partner kan gå såhär långt som han gjorde?

Låt mamman vara ifred hon lider nog tillräckligt utan erat dömande.
Citera
2019-01-30, 18:44
Medlem
Mooons avatar
Ödmjuk?! Hade hon vetat utgången borde
hon skickat iväg honom till en madrasserad cell eller begravt honom i gödselstacken.

Är ödmjukhet ditt råd till kvinnor när det gäller förhållanden? Annars får de räkna med att få barnen slakade.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Att säga att KA har drivit SR till detta är jävligt hårt. Att hon har en del i att han mått skit, det är jag säker på. Men om man säger att hon drivit honom till självmord och mord, är som att lägga skulden på henne. Hade hon vetat utgången så hade hon med all säkerhet varit mer ödmjuk - om vi nu ponerar att det varit en vidrig separation från hennes sida.
Citera
2019-01-30, 18:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ödmjuk?! Hade hon vetat utgången borde
hon skickat iväg honom till en madrasserad cell eller begravt honom i gödselstacken.

Är ödmjukhet ditt råd till kvinnor när det gäller förhållanden? Annars får de räkna med att få barnen slakade.
Du tolkar texten illa. Har man behandlat någon vidrigt, och denne person tar livet av sig själv o barnen, kräver situationen lite självrannsakan.
I övrigt har jag inget att säga dig då du hugger som en kobra när du försöker läsa inlägg.
Citera
2019-01-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Karin är ju INTE intressant alls, då vilken kvinna som helst hade kunnat lämna denna man med samma resultat!
Om man inte klarar av att bli lämnad ska man kanske inte gå in i en relation. Det är allas rätt att lämna och på vilket sätt man önskar. Man är ALDRIG ansvarig för den lämnade när relationen är slut.
Vad är det för j:a mentalitet här inne. Hoppas ni lever som ni lär.
Nu var det ju inte vilken kvinna som helst. Utan just Karin. Alltså är hon mer intressant än "vilken kvinna som helst".

Lever som ni lär? Ja... Jag granskar och nystar i mordfall, tycker det är intressant. Blir jag mördad eller mördar lär jag väl hamna här och bli granskad som vilken som helst... Vad är det med det?
Mentaliteten här inne verkar vara människor som du utan läsförståelse.
Citera
2019-01-30, 19:08
Medlem
Klickiss avatar
Det finns många män som tycker så synd om sig själva, så dom hamnar liggandes o gråtandes. Ständig självömkan är ofta den manipulativa, narcissistiska mannens facit. Är han dessutom bipolär, så läggs det extra krydda på hulkandet.
Alla andra har fel, utom mannen GM.
Citera
2019-01-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Vad heter K*rins profil på Insta?

Karin korint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto