2019-01-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayed
Sitter och tittar på statistik kring våldtäkter och Indien, och gör en jämförelse med Sverige (och väst), och försöker hitta bra grundkällor. Ju mer fakta jag tar del av, ju mer sinnessjukt blir det ju att västerländsk media försöker utmåla Indien som något våldtäktsmekka.

24,923 rape cases were reported across India in 2012 (National Crimes Record Bureau, Crime in India 2012 - Statistics Archived June 20, 2014, at the Wayback Machine Government of India). 98 % av dessa var av en anhörig eller någon nära familjen.

India has been characterised as one of the "countries with the lowest per capita rates of rape". (Humphrey, John A.; Schmalleger, Frank (2012), "Mental illness, addictive behaviors, and sexual deviance)/(Gregg Barak. Crime and Crime Control: A Global View: A Global View. ABC-CLIO. p. 74.)

Under 2016 polisanmäldes 20 300 sexualbrott i Sverige (Våldtäkt och sexualbrott, BRÅ)
"Sverige låg dessutom överlägset högst i EU 2014 med nästan 28 procent fler bokförda brott per 100 000 invånare." (Database - Eurostat. ec.europa.eu.)

6 715 rena våldtäkter år 2016 i Sverige.

Anmälningsgraden har gått upp kraftigt i Indien för sexualbrott. Men säg att vi räknar med att endast en på fem våldtäkter anmäls i Indien, och samtliga våldtäkter i Sverige anmäls (vilket är långt ifrån sant). Sverige har idag runt 10 miljoner invånare. Indien har 1,3 miljarder invånare.

24,923x5=124,615. Indien har 1,3 miljarder invånare. Det är alltså 1/10,432 att man som kvinna skulle bli våldtagen i Indien.

10 000 000 / 6715 = 1/1489 kvinnor i Sverige blir våldtagna.

Om vi räknar den egentliga statistiken från Indien (räknade ovan med att endast 1/5 fall rapporteras i Indien, och att samtliga våldtäkter i Sverige anmäls) är det 1 av 52,161 kvinnor som blir våldtagna. I kontrast mot 1 av 1489 kvinnor i Sverige.

Enligt denna artikel (metro, ingen bra källa, men de stödjer sig åtminstone på BRÅ, som har en viss trovärdighet) (https://www.metro.se/artikel/70-v%C3...3%A4ls-inte-xr) är det endast 20 % av våldtäkterna i Sverige som anmäls.

I realiteten bör vi kanske ta 6715x5=33 575 (antalet egentliga våldtäkter i Sverige, enligt BRÅs uppskattning). Om vi delar 10 000 000 med 33 575 får vi ungefär 298, dvs att det i realiteten kanske är 1/298 kvinnor varje år som tvings utstå en våldtäkt, eller våldtäktsförsök, i Sverige

Om vi istället för att säga att endast 1/5 fall av våldtäkt rapporteras i Indien, säger att 1/20 fall rapporteras. Då får vi 24 929 x 5 = 498 460. Om vi delar detta med 1,3 miljarder, får vi talet 2 608.

En av 2608 kvinnor riskerar att våldtas i Indien varje år (om endast ett av 20 fall rapporteras, vilket förefaller extremt otroligt, i min syn, med hänsyn till polisväsendet och kulturen; jag har spenderat runt 6 månader i många olika delar av Indien, och är idag vän med säkert minst hundra indier, med olika utbildning, allt från arbetare till Phds, och ursprung i landet).

Jämför detta med BRÅs uppskattning (som verkar rätt valid), där 1/1489 kvinnor riskerar att våldtas i Sverige.

Om jag har missat något i matematiken ber jag om ursäkt, jag är trött, och jag har självklart många egna invändningar mot en del av statistiken, hur den används, hur man definierar våldtäkt osv. Ovan är bara ett enklare försök att skapa mig en bild av situationen.

Du får nog ta och läsa lite till. Läs också på vad som skiljer brottsrubriceringen i båda länder. Indien har fortfarande en konservativ våldtäktsparagraf där våldtäkt är det som namnet ger sken av. I Sverige blir du fälld för våldtäkt så fort du tittar på en kvinna.
Citera
2019-01-28, 19:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Äntligen. Mer sånt.

Jag har bara väntat på den stora kolissionen mellan feminism/HBTQ och Islam.

Låt spelen börja! Hoppas det blir blodigt.

Från början så var det vänstern som slogs för homosexuellas rättigheter. Nu när vänster har placerat islam på toppen av sin hierarki så har de konservativa blivit de som försvarar bögarna. Det finns det en stor potential för anti-muslimska och konservativa rörelser att få bögarnas röster.

Den somaliska kvinnan med slöja som valdes in för Demokraterna i USAs kongress i höstas anklagas av högertidningen Breitbart för att vara homofob

https://www.breitbart.com/politics/2...s-compromised/

Dear Gays, the Left betrayed you for Islam
https://www.youtube.com/watch?v=PlqXgXwzkPg
Citera
2019-01-28, 19:46
Medlem
vill man endast MISSIONERA till ett annat land och sprida sin kultur och religion så är det fel på allt och alla hela tiden till man konverterat alla att tro på det man själv sprider.
Citera
2019-01-28, 19:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du får nog ta och läsa lite till. Läs också på vad som skiljer brottsrubriceringen i båda länder. Indien har fortfarande en konservativ våldtäktsparagraf där våldtäkt är det som namnet ger sken av. I Sverige blir du fälld för våldtäkt så fort du tittar på en kvinna.

Vad bra att muslimer i Europa inte våldtar europeiska kvinnor, de bara tittar på dom! Ett pojkstreck som ni i PK-maffian säger.
Citera
2019-01-28, 19:52
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Exakt - vem står högst upp i PK-pyramiden/kastsystemet och är den som skall försvaras, från feministiskt håll? Homofilerna - eller muslimerna?

Den med störst våldskapital, dvs muslimerna.
Citera
2019-01-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ok eftersom mod inte anser det var ot ni vänsterblivna.

Nu vet jag inte exakt vad hittepåordet vänsterblivna innebär?
Är det alla som inte röstar på SD?
Men för all del vi kan låtsas att jag är vänsterbliven och då skulle jag alltså vara det för att jag påstår att både muslimer och många nationalister, div. brunhögerfigurer och självutnämnda s.k. "sverigeräddare" tycks ha aningen svårt för HBTQ-personer?
Eller är det just dessa vänsterblivna som hittat på detta och du har själv varit helt förblindad och anser det vara totalt felaktigt?
Citera
2019-01-28, 20:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu vet jag inte exakt vad hittepåordet vänsterblivna innebär?
Är det alla som inte röstar på SD?
Men för all del vi kan låtsas att jag är vänsterbliven och då skulle jag alltså vara det för att jag påstår att både muslimer och många nationalister, div. brunhögerfigurer och självutnämnda s.k. "sverigeräddare" tycks ha aningen svårt för HBTQ-personer?
Eller är det just dessa vänsterblivna som hittat på detta och du har själv varit helt förblindad och anser det vara totalt felaktigt?

Förkortning av vänster och otroligt korkad som du ju bevisar prov på.
Citera
2019-01-28, 20:47
Medlem
Citat:
Förkortning av vänster och otroligt korkad som du ju bevisar prov på.

Om jag är korkad, så blir det väl aningen ofrivilligt självironiskt när det kommer från någon vars enda argument mot det jag påstått är "vänsterbliven". Du kunde ju i.a.f. åtminstone slänga in ett PK också i din väl underbyggda och vattentäta argumentering?
Eller blir det så himla jobbigt när någon konstaterar uppenbara saker som du i din förblindelse förträngt, så det blir total kortslutning?
Du har aldrig märkt att många konservativa brunhögernationalister har lite svårt för HBTQ?
Inte heller att muslimer har det?
Citera
2019-01-28, 21:12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Om jag är korkad, så blir det väl aningen ofrivilligt självironiskt när det kommer från någon vars enda argument mot det jag påstått är "vänsterbliven". Du kunde ju i.a.f. åtminstone slänga in ett PK också i din väl underbyggda och vattentäta argumentering?
Eller blir det så himla jobbigt när någon konstaterar uppenbara saker som du i din förblindelse förträngt, så det blir total kortslutning?
Du har aldrig märkt att många konservativa brunhögernationalister har lite svårt för HBTQ?
Inte heller att muslimer har det?

Jag är bara en orolig medborgare som tycker ni vänsterblivna har för mycket makt.
Citera
2019-01-28, 21:19
Medlem
Citat:
Jag är bara en orolig medborgare som tycker ni vänsterblivna har för mycket makt.

Jo, orolig har jag förstått att du är.
Citera
2019-01-28, 21:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Jo, orolig har jag förstått att du är.

Orolig för galningar som dig? det borde alla vara.
Citera
2019-01-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av userX
Haha åter igen, inga argument från vänstern..alls. Kalla folk för pundare? Var det allt ?
Jag försökte få fram varför ni som kallar er "vänstern" är de som hetsat mest mot folk som ser problem med Islam och ideologin bakom dessa idéer. Men samtidigt nu påstår du att en Muslim som tycker homosexualitet är synd har fel.. Det är nog första gången jag hört det.
Haha jag skrattar faktiskt bara nu. Det är ren komedi detta.

Det får du väl ta med de som påstått det?! Varför ska jag stå för något jag aldrig sagt?

Och anledningen till att du aldrig hört det är nog för att du lever i en åsiktsbubbla och är jävligt rantig så ingen orkar prata med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in