Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Att det var ett stort pådrag vid hämtningen av Stone bör ju inte vara ett mysterium för en normalbegåvad. De vet ju inte vad som finns inne i huset alls. Så klart att de tar det säkra för det osäkra.
Och vad som finns i ett eventuellt inhämtande av datorer och telefoner gör ju att personal som ska göra det ska skyddas mot alla eventuella risker. Fattar inte hur man kan vara så dum att man inte förstår det, vet inte vad det är men en del är kanske barn i huvudet.
Detta var en mycket snäll hämtning av stone.
Hade du haft någon som hotar vittnen till livet i mail, och alla annan skit här.
Så hade det normala för andra varit en murbräcka och forcerat ned dörren.
Men what goes around, comes around.
Jag har nämnt att Stone troligtvis var nästa åtal via Mueller, och det visade ju sig stämma.
Så vilket kommer sen här näst för Mueller, Butina måste väl vara före man kommer in till släktingarna?
Och sen har vi givetvis när realiteten för Stone kommer få sitta i fängelse en bra stund(trumpnissarna brukar säga lite böter max 2 veckor, vilket borde betyda när de själva pratar om år att det i domen blir decennier i fängelse.)
Jag tror inte trumpen är president när man åtalar släktingarna, utan vi kommer nog få detta en bit efter 2020.
Och frågan om inte deras brott är så allvarliga att de kommer dröja väldigt länge innan de komemr få komma ut.
Men det återstår ju att se också, men jag är faktiskt förvånad hur lite dom skyddar sig.
Precis som de inte är medvetna om de begår brott.
Ta Stone som tar dödshot på vanliga mailet, och för de inte vittnar som han önskar och till trumpens fördelar.
När en jury ser dessa hot, så kommer jury snabbt inse att här pratar vi om allvarliga saker här och mycket allvarliga hot.
Och här har vi inte adresserat hans samröre med Assange och den härvan med Ryssland.
Det är också en intressante aspekt, kommer man använda Stone rättegången att snudda mer Ryssland.
Eller kommer man koncentrera sig på de andra brotten, och låta Stone senare få chansen att börja sjunga?
Och stora frågan kommer Stone sitta i fängelse för trump.(Kuriosa är att Stone har en Nixon tatuering på ryggen, och antar det är för det är hans idol, och det skulle förklara en del)
Citat:
Ursprungligen postat av
bludderbladder
Sen spekulerar man ju i varför han släpptes fri efter typ en kvart. Sen spekuleras det ju i varför, om allt var så hemligt, CNN blev läckta haffandet.
Konstigt detta hur mycket rysskonspirationer Mueller avslöja.......debunkat. Psykfallen har inte ens halmstrån kvar. Garvar ihjäl mig.
Vad exakt är det som är debunkat?
Och vilket dokument stödjer du dig på, är det bara luft som vanligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Haha ja det ska bli roligt att se Stone utvändigt och invändigt. Han har säkert många lik begravda både här och där. Om det nu är så att de tagit saker från honom så finns det eventuellt gömda saker på andra ställen. De letar säkert febrilt efter sådant. Om han anlitat någon att gömma undan saker så letar de den personen eller de personerna. De vänder nog upp och ned på allting. Den här figuren är intressant. Har Nixon tatuerad på ryggen. Den här personens skumraskaffärer vill jag ha upp i ljuset så att vi kan syna honom. Mycket spännande, för det kan ha hänt mer än märkliga saker kring den här personen.
Passa på och ta Active measures också, så får du en bra översyn hur trumpen hamnade i Putins grepp.
Det ger en rätt bra bild över vad Mueller är och letar efter.