2019-01-27, 01:11
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Vad jag menar var att Sala inte är långt bortom civilisationen där människor måste äga vapen för att skyddas från inkräktare och vilda djur.

I Sverige äger vi vapen för jakt och målskytte. Staten har våldsmonopol, innebär att det i princip är omöjligt för en privatperson att få licens på ett vapen för personskydd.
Senast redigerad av Max3x 2019-01-27 kl. 01:14.
Citera
2019-01-27, 01:12
Medlem
Jag kanske är helt trög eller så har ngn påpekat det innan men varför undrar han om K kollar på lajven om han redan har skickat ett meddelande till henne? Då måste han väl fatta att hon är på G. Är det en trådsanning att han skickade ett sms till henne?
Citera
2019-01-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
VEM är du? Som uttrycker dig på detta vis? Helt otroligt lågt av dig att skuldbelägga mamman i detta!
Försvinn från tråden!

Som framkommit tidigare så vantrivdes barnen hos mamman..
Citera
2019-01-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium

Det är ju hans egna ord i videon. Sanningshalten i det tar jag inte som stor. Han skyller allt på henne.
Citera
2019-01-27, 01:17
Medlem
Såg filmen. Ångrar det. Vilket självbetjänande miserabel usling till själviskt människa som går så längt för att serva sig själv: MEN JAAAG DÅ. Horribelt. Han älskade sig själv över allt annat. Stackars barn som hade en sådan förälder.
Citera
2019-01-27, 01:18
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium

Det har inte framkommit. Det var ju bara nåt barnamördaren själv påstod. Det betyder inte att det är sant.
Citera
2019-01-27, 01:22
Medlem
Nintendokids avatar
Varför sköt han inte kärringen? (Karin)
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Har sammanställt dom uppgifter som bjompa har kommit med i tråden om händelseförloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Han avslutade typ i stil med, "nu måste jag sluta innan polisen kommer."

Polisen kom inte direkt då polisen i Sala fick invänta förstärkning då det förekom grovt våld och vapen.
Huset är beläget ca 20-30min bilfärd från Sala stad.
Några sirener hördes inte heller då polisen smög sej fram till huset.

Det dök däremot upp en bil på gården precis innan han trycker av skotten som dödar honom, i den bilen sitter barnens mor.
Citat:
Förstår inte vart folk får sin info om att blåljus skulle ha setts av SR precis innan han tryckte av.
Ingen, absolut ingen har sett några blåljus eftersom polisen smög sej fram till huset.

Känns ju jävligt korkat att slå på blåljus mitt i kolsvarta skogen när man skall smyga sej fram.

Mamman var först på plats.
Förutom en person som bor alldeles i närheten då, en som oxå såg KAs bil rulla in, hörde smällen men trodde att det va en däckexplosion från KAs bil.
Läs även detta, personen använder inte Facebook och hade inte en aning om vad som pågick.
Citat:
Fast det stämmer inte riktigt, finns flera hus på samma gård, varav två är uthyrda. Närmaste huset ligger ca 5meter från hans hus.

Han skjuter ungarna, troligtvis medan dom sover, han sänder sedan live på fb, han avslutar livesändningen går ut på baksidan där poolen finns, huden följer med ut. KA rullar in på gården vilket han troligtvis ser från baksidan då vägen in kommer från baksidan/sida av huset. han skjuter sej själv vid poolen.
Citat:
Hej på er.
Jag lånar lite utrymme här på bjompas profil för att jag inte kan göra inlägg själv.
De flesta av er är så jävla fel ute.
Såhär är de, KA är mamma till båda pojkarna. Så, kan ni slå fast de en gång för alla. Så trött på att läsa dumma spekulationer om att SRs döda sambo skulle fött barn flera år efter hon dött. Så jävla korkat att få till nå sånt.
Jag tänker inte berätta nå smaskiga detaljer om vad som är sant och vad som är hittepå, men jag kan däremot tala om att jag varit på förhör för jag har viktiga klockslag och vad jag sett och hört.
Däremot bekräftar jag att mamman kom först.
Hur de var i slutet mellan dom har ingen med att göra.

Tycker ni på fullaste allvar att OM jag skulle sett livevideon när den sändes, att jag skulle gått in i hans hus!? Han berättar att han skjutit och kommer att skjuta. Hur jävla korkat vore de?

Sen en annan grej som stör mig. SR var inte gift med AB eller KA, ni som är så smarta och duktiga borde kunnat leta fram en sån sak.

Tror de får räcka så
Hörs hej
Citat:
KA var först på plats, hon gick dock aldrig in utan satt bara kvar i bilen utanför huset. Efter ca 20min backade hon undan.
Därefter tog polisen över.
Citat:
Antagligen pga smset.
Troligtvis hade hon kontakt med polis under tiden.

Det var ett sms, inget mms. Vad det stod vet jag inte.
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Jag känner bara sorg sorg och sorg, när jag ser filmen.

Han har gjort fel, begått mord på sina barn, men sorgen
och det psykiska tillståndet som finns hos Samuel, kan jag inte bedöma hur djup
den är. Därför avstår jag från att döma och bedöma.

Oerhört tragiskt.....
Citera
2019-01-27, 01:24
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Kan vara menat i samband med hans hobby, dvs.. att han rider utan att visa känslor. Det talar dock varken för eller emot om han var en "känslokall person" eller introvert person.

Ja, det är sant, i sin sport är man ofta så fokuserad så man kan upplevas
som känslokall.
Citera
2019-01-27, 01:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla är väl ense om att morden på sönerna skall fördömas å det kraftigaste. Jag tror han var psykotisk vid händelsen.
Var väl en älgstudsare vad jag förstått? Det blir blodigt och slamsigt värre av en sån, det vet jag av egen erfarenhet! Vilken hemsk syn! Inte en jäkel som skulle vilja bo i det huset nu! Huvva!
Citera
2019-01-27, 01:26
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nu har bytt bilder igen för 44 min sen, och tagit bort den bilden som KA lajkat med ett hjärta samt skrivit nice på!

Är det afghanens facebook-sida?

Han kanske har gjort slut med henne nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in