Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-26, 00:50
  #1
Avstängd
kattemakss avatar
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?
2019-01-26, 00:52
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Ännu ett stolpskott i mängden och media driver på i vanlig ordning för att skapa fler idioter.
2019-01-26, 01:06
  #3
Medlem
KlitorisKalles avatar
Kändisskvaller?

Passar nog bättre i Olyckor & Katastrofer.

Jag hörde att hon riskerar IG i alla ämnen och när hon fyller 25 och precis ska gå om mellanstadiet så kommer hon förmodligen se sina gamla vänner som numera är vårdbiträden, postmän, brandmän, poliser, läkare och forskare - och ingen bryr sig om klimatet, och alla såg genom bluffen.

Då kommer hon bli en sån där rejält dryg jävel precis som den där kompisen som efter varje scen frågar vad som händer i filmen. Skillnaden är väl att Greta kommer fråga "Varför blir det sååå?" när hennes kompis står och steker ägg typ, eller startar en låt på mobilen.
2019-01-26, 01:14
  #4
Avstängd
kattemakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Kändisskvaller?

Passar nog bättre i Olyckor & Katastrofer.

Jag hörde att hon riskerar IG i alla ämnen och när hon fyller 25 och precis ska gå om mellanstadiet så kommer hon förmodligen se sina gamla vänner som numera är vårdbiträden, postmän, brandmän, poliser, läkare och forskare - och ingen bryr sig om klimatet, och alla såg genom bluffen.

Då kommer hon bli en sån där rejält dryg jävel precis som den där kompisen som efter varje scen frågar vad som händer i filmen. Skillnaden är väl att Greta kommer fråga "Varför blir det sååå?" när hennes kompis står och steker ägg typ, eller startar en låt på mobilen.

Spelar ingen roll om hon får IG i alla ämnen. Om några år är hon miljöminister i en rödgrön regering, språkrör för Miljöpartiet eller generaldirektör på Naturvårdsverket.

Man kan ju undra vad det är för rektor som godkänner denna klimatstrejk?
2019-01-26, 01:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Är hennes beteende friskt?

Nej.

Just för att:

2019-01-26, 02:02
  #6
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Nej.

Just för att:


Stämmer. Dessutom 16 år, för fan ett barn... Borde vara åldersgräns i skvallerforum.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...osen-i-skavlan
2019-01-26, 02:34
  #7
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Stämmer. Dessutom 16 år, för fan ett barn... Borde vara åldersgräns i skvallerforum.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...osen-i-skavlan
Ja, hon är ett barn.
Vi borde skippa den här tråden, av den anledningen.

Att media exploaterar ett barn på det här sättet för att gå klicks/tittare är illa nog.

Därmed inte sagt att klimatfrågan inte är viktig.
2019-01-26, 03:26
  #8
Medlem
Att jag ens skriver i tråden är fel.
Låt hennes kändisskap självdö.
Hon är gymnasial filosofisk och vuxna världen älskar det.
Varför är det legitimt att hon skolkar för miljön och de vuxna tar henne på allvar.
Hade min unge strejkat för att få bort moms skatten hade socialen omhändertagit ungen i om några få dagar.
2019-01-26, 03:57
  #9
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Att jag ens skriver i tråden är fel.
Låt hennes kändisskap självdö.
Hon är gymnasial filosofisk och vuxna världen älskar det.
Varför är det legitimt att hon skolkar för miljön och de vuxna tar henne på allvar.
Hade min unge strejkat för att få bort moms skatten hade socialen omhändertagit ungen i om några få dagar.

Ja, för att momsskatten är i paritet med de enorma klimatproblem vi har.
2019-01-26, 07:14
  #10
Medlem
Hon är en kugge i ett PR-maskineri, trodde jag alla fattade?
2019-01-26, 07:32
  #11
Medlem
Studsbolls avatar
En jäntunge med asperger och kändisföräldrar jiddrar och gammelmedia ser en chans till enkla klickvänliga rubriker. Nyhetsvärdet är egentligen noll, men en viss mängd freak show roar alltid någon.
2019-01-26, 08:43
  #12
Medlem
Kämpendahls avatar
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback