2019-01-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hej hej det är jag som har klippet. Kunde inte ladda upp det igår men har skickat det imorse till en användare här inne på PM som skulle ladda upp materialet, har det inte länkats i tråden redan??

Det har inte länkats. Du kan PM:a mig
Citera
2019-01-25, 17:14
Medlem
Fast Samuel har ju tydligen alltid varit väldigt speciell. Att bli övergiven 1 gång kan sätta djupa spår i psyket. Han har blivit övergiven massor av gånger i form att självmord dödsfall och skillsmässa. Det lilla han hade kvar var hans bästa vän som tog hand om barnen ibland. Jag syftar på kvinnan som dog för ca 10 dagar sen. Han kanske gick in i väggen kraftigt samtidigt som han kanske har nån bakomliggande diagnos. Den berömda väggen kan göra så man tappar sig själv helt beroende hur hårt man kraschar. Men varför i helvete ta livet av sina barn? Så sjukt så jag finner inte ord.
Citera
2019-01-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ang. SSRI kan man tvärtom bli sämre de första veckorna eller månad och suicidrisken öka. Det är verkligen inget lyckopiller. Inte undra på att folk blir besvikna på psykvården om de förväntar sig sådana underverk direkt när medicinering sätts in.

Jag är också nyfiken på när Samuel påbörjade medicineringen och med vilken typ, samt vilken eventuell diagnos han fick.
Nja man blir nog inte sämre den första tiden. Däremot kan djupt deprimerade patienter bli mer handlingskraftiga av antidepressiva. På så sätt finns en förhöjd risk för suicid den första tiden efter det att medicineringen inletts.

Möjligen kan man få en allt för stor förhoppning att man ska bli bättre snabbt och uppleva att man blir sämre.
Citera
2019-01-25, 17:18
Medlem
Beatzs avatar
Fruktansvärt att hela detta ens skulle ske.. fyfan säger jag.
Citera
2019-01-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ja nu finns det ju igen lagligt till barnen när de är döda så allt går till hans syskon då föräldrarna är döda, nog så han planerat
Får inte barnens mamma skadestånd eller någon liknade ersättning från GM:s dödsbo? Hon är ju också ett brottsoffer på något sätt. Inte för att några pengar i världen kan ersätta hennes förlust eller läka hennes trauma men det vore rätt åt GM och hans släkt om hans eventuella förmögenhet gick till barnens mor.
Citera
2019-01-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Ja jävlar vad stark och logisk man är om man har ihjäl sina barn och sig själv.
Män är verkligen starka och logiska..

Detta kan vara det mest efterblivna i tråden. Säg mig en enda visshet om män och kvinnor som inte innehåller undantag. En. Säg mig något som stämmer statistiskt men som inte innehåller undantag, kan du göra det? Det du säger är att solen är varm. Grattis, solen är varm. Denna mannen var inte stark vilket var hela poängen med mitt inlägg. Han var en svag fjolla som valde en fegis utväg. Män brukade så sent som på 70-talet vara den starka och logiska gestalten i hemmet. Den som inte blandade in känslor i hushållens beslut utan resonerade rationellt. Att detta ens är kontroversiellt att säga visar på att Sveriges förr så starka män feminiserats. Vad vill du säga? Att om han minsann hade köpt Gillettes rakhyvlar så hade han inte handlat som han gjorde förmodligen.
Citera
2019-01-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Mycket av du skriver är bra. Jag är kvinna och tycker precis som du . Han är så vidrig så det finns inga ord. Finns ingen ursäkt. Jag har vaga minnen av en nära släkting som tog sitt liv för länge sedan när jag själv var barn. En fantastiskt fin och stark man var han. Tiden innan självmordet var han extra beskyddande och kärleksfull mot mig och andra barn i min omgivning. Som om han ville lämna fina kärleksfulla minnen i våra näthinnor.

Det är en jävla tur att det fortfarande finns sådana kvinnor som dig kvar.

Precis, och den mannen kanske inte borde tagit den utvägen men åtminstone sköt han inte barn också med anledningen att han "inte ville åka in" och inte för att han inte ville leva med sorgen.

Det är beklagligt att läsa hur vissa tar illa upp, härinne. För om mannens och kvinnans bästa sidor inte kan samexistera som vi brukade och kvinnor ska behöva lära män om hur en man är så har vi allvarliga problem. Eller tvärtom för den delen.
Citera
2019-01-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Tack för det! Vad betyder gaslightar, tro?

Gaslighting är en form av psykisk misshandel där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa.
Citera
2019-01-25, 17:26
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Tack för det! Vad betyder gaslightar, tro?

Kolla länken:
http://vuxnabarn.nu/narcissism/gaslighting-psykisk-misshandel-som-smyger-sig-pa/
Citera
2019-01-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Ja mamman tog livet av sig för flera år sen enligt henne
Nej mamman lever, kvinnan som tog livet av sig var redan avliden då dessa pojkar kom till världen om jag nu fattat rätt på deras ålder
Mamman till pojkarna håller väll också på med trav har jag hört, någon som vet om det stämmer?
Citera
2019-01-25, 17:29
Medlem
Han mördade sina barn för att HAN mådde dåligt.

Finns inget okej på det någonsin.
Citera
2019-01-25, 17:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Fast Samuel har ju tydligen alltid varit väldigt speciell. Att bli övergiven 1 gång kan sätta djupa spår i psyket. Han har blivit övergiven massor av gånger i form att självmord dödsfall och skillsmässa. Det lilla han hade kvar var hans bästa vän som tog hand om barnen ibland. Jag syftar på kvinnan som dog för ca 10 dagar sen. Han kanske gick in i väggen kraftigt samtidigt som han kanske har nån bakomliggande diagnos. Den berömda väggen kan göra så man tappar sig själv helt beroende hur hårt man kraschar. Men varför i helvete ta livet av sina barn? Så sjukt så jag finner inte ord.

Kan det vara för att "skydda" barnen mot en ond omvärld? Ska man tro på det vissa skrivit i tråden hade ju barnens mor och hans exfru nytt umgänge som inte uppskattades av barnen? De hade gemensam vårdnad?

Kan man dra några paralleller till Joseph och Magda Goebbels som lät förgifta sina sex barn för att senare ta livet av sig själva? Omvärlden rasade utanför och de såg nog ingen fortsatt mening med livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in