2019-01-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jo. Jag är övertygad om att han gråter för att han tagit barnens liv. Att göra det krävs nog en totalt trasig och, av depression, förändrad hjärna. Det har vittnats om hur dåligt han mådde.
Jag hoppas svaret kommer så småningom om vad som fick honom att ta steget. Spärren är otroligt hög. Dådet är svårt att ta in för de flesta.
Konstaterat är ju att han tog barnens liv och ser ut att ha gjort det som hämnd mot exet. För att kunna göra en sån fruktansvärd handling måste ha haft ett ENORMT stort ego och otroligt stor offerroll (tyck synd om mig). Frågan är om det var depressionen eller hans naturliga jag som gav honom egot och offerrollen, som ledde till det makabra dubbelmordet av sina barn?
Senast redigerad av SearchingTruth 2019-01-25 kl. 12:04. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exfactor45
Ja där ser man ! Förstod att det var något sånt. Exet har alldeles säkert haft MÅNGA anledningar att lämna honom och så är det han som känner sig kränkt !
Han kände sig drabbad av att hon hade lämnat honom när han egentligen borde inse att det var han som orsakade att hon lämnade.
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynning skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Snurrigare tråd finns inte. Antalet inlägg ökar fortare än man hinner läsa.
Mest för att många inte håller sig till ämnet.

Hoppas detta stämmer:

197209 S*M*EL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år
S*M*EL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv

S*M*EL hade en kvinnlig kompis
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 efter en allvarlig sjukdom
S*M*EL hade tidigare en sambo
197012 A*NA B*RNDT**ON (sångerska i Junix) Som begick självmord 20070407

S*M*EL´s föräldrar lever inte längre.
(Märkligt att det inte går att hitta dödsannonser)
S*M*EL har tre systrar som tack o lov lever än.

Jag tror detta stämmer
Sen har väl K*R*N en obekräftad afghan till älskare...

Edit: Tagit bort att han har en bror

Dödsannonser på SR:s föräldrar finns på Sala Allehandas hemsida, tror mamman dog i augusti och pappan i november om jag inte minns fel...
Citera
2019-01-25, 12:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SearchingTruth
Konstaterat är ju att han tog barnens liv och ser ut att ha gjort det som hämnd mot exet. För att kunna göra en sån fruktansvärd handling måste ha haft ett ENORMT stort ego och otroligt stor offerroll (tyck synd om mig). Frågan är om det var depressionen eller hans naturliga jag som gav honom egot och offerrollen, som ledde till det makabra dubbelmordet av sina barn?
Tror inte det handlat om ego. Tror inte heller att den vanlige S*muel för ett år sen själv skulle begripa att nån kan ta ett sådant beslut. En möjlig blandning av ångest, bristande framtidstro, depression och hämnd kan jag tänka. Men kommer aldrig begripa hur man kan döda två små barn. Allt måste varit kolsvart för honom.
Citera
2019-01-25, 12:12
Medlem
Citat:
Tror inte det handlat om ego. Tror inte heller att den vanlige S*muel för ett år sen själv skulle begripa att nån kan ta ett sådant beslut. En möjlig blandning av ångest, bristande framtidstro, depression och hämnd kan jag tänka. Men kommer aldrig begripa hur man kan döda två små barn. Allt måste varit kolsvart för honom.
Det måste handla om egot eftersom att hans orsak till att döda barnen väger mycket tyngre (hämnden på mamman) än att barnen ska få leva och att bara han tar bort sig istället. Det skedde ju trots allt på mammans födelsedag...
Citera
2019-01-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Fast det stämmer inte riktigt, finns flera hus på samma gård, varav två är uthyrda. Närmaste huset ligger ca 5meter från hans hus.

Han skjuter ungarna, troligtvis medan dom sover, han sänder sedan live på fb, han avslutar livesändningen går ut på baksidan där poolen finns, huden följer med ut. KA rullar in på gården vilket han troligtvis ser från baksidan då vägen in kommer från baksidan/sida av huset. han skjuter sej själv vid poolen.

Det betyder att han kan ha velat att exet skulle se när han pangade sig själv?

Grym jävel. Han hade kunnat panga exet också. Men tydligen ville han straffa henne extra hårt med det brutalaste minne man kan leva vidare med. Han offrade alltså sina barn för att puckla på sitt ex på hennes födelsedag?

Hästar, hundar fick leva och räkningarna betalda. Pallet var nog i skaplig oordning.
Citera
2019-01-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
Dödsannonser på SR:s föräldrar finns på Sala Allehandas hemsida, tror mamman dog i augusti och pappan i november om jag inte minns fel...

Usch mycket förluster på kort tid...M.W gick hastigt bort i januari som tydligen var som en extramamma och stort stöd för hela familjen. Ibland blir det för mycket bara helt enkelt
Citera
2019-01-25, 12:15
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kappa13371337
Mina tankar efter jag snurrat runt på hennes insta så kan man ganska snabbt få en uppfattning av att hon älskar afghaner, hon har nog satt på en och en annan.

På hennes insta finns selfies, hundar, barnen, en och annan ko och naturbild osv. Hur i hela friden drar du den slutsatsen av de bilderna?
Citera
2019-01-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Verkar han full eller påverkad på video ni som sett?

Sen håller jag med det som skrevs någon sida bakåt, att han har mördat två barn och bara för att han hann ta sitt liv så blir han lite skyddad av just självmordet. Låt säga att han skulle stå där med bössan och någon hann ta vapnet och att han gripits isrället. Då hade inte förståelsen för honom varit lika stor men han hade fortfarande ”mått lika dåligt” under dådet

Naturligtvis är det så. Jag tänker på dalaröpappan och tyskan som hade ihjäl dottern med fetanylplåster, dessa två lyckades inte med bedriften att ta livet av sig och har blivit bespottade och hatade efter dådet. Hade dalaröpappan lyckats rispa sönder nån ven av betydelse så hade det säkert snyftats över honom också för de som tagit livet av sig sympatiseras med. Jäkligt märklig logik i det där om du frågar mig.
Citera
2019-01-25, 12:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Fast det stämmer inte riktigt, finns flera hus på samma gård, varav två är uthyrda. Närmaste huset ligger ca 5meter från hans hus.

Han skjuter ungarna, troligtvis medan dom sover, han sänder sedan live på fb, han avslutar livesändningen går ut på baksidan där poolen finns, huden följer med ut. KA rullar in på gården vilket han troligtvis ser från baksidan då vägen in kommer från baksidan/sida av huset. han skjuter sej själv vid poolen.
Vet du allt detta, med poolen och KA, eller spekulerar du? Svårt att utläsa eftersom du låter tvärsäker. Varifrån kommer de uppgifterna?
Citera
2019-01-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SearchingTruth
Det måste handla om egot eftersom att hans orsak till att döda barnen väger mycket tyngre (hämnden på mamman) än att barnen ska få leva och att bara han tar bort sig istället. Det skedde ju trots allt på mammans födelsedag...

Det finns något som heter gaslighting. Där offret drivs till att framstå som ett psycho och blir så förvirrad att de tar sitt liv.
Medans psykopaten som ligger bakom självutplånandet egentligen är ansvarig till att ha drivit en annan människa.

Samtidigt tror jag inte att en psykopat ens funderar på att ta sitt eget liv, men det kanske finns vetenskap kring det? 🤔
Citera
2019-01-25, 12:27
Medlem
underhands avatar
Citat:
Vet du allt detta, med poolen och KA, eller spekulerar du? Svårt att utläsa eftersom du låter tvärsäker. Varifrån kommer de uppgifterna?
Han snackade tydligen själv på "Hejdå" sändningen att han skulle skjuta sig i poolen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in